İran’da düşen jetle ilgili flaş gelişme! Karakutu analizi tamamlandı, ön rapor çıktı…

İran’da düşen ve 11 kişinin hayatını kaybettiği jetle ilgili ön rapor hazırlandı. Karakutu kayıtlarına göre uçak, 12 bin 600 metredeyken süratsiz kaldı. Pilotlar uçağın burnunu 51 kez kaldırmaya çalıştı. İşte ön rapora yansıyan ayrıntılar…

İran’da düşen jetle ilgili flaş gelişme! Karakutu analizi tamamlandı, ön rapor çıktı…

Uçağın hız göstergeleri farklı bildirimler yaptı, sonra uçak irtifa kaybetmeye başladı. Pilotlar uçağı kurtarmak için 51 kez burnunu kaldırmaya çalıştı. Bu sırada kokpitte kargaşa yaşandı. İşte tüm bu bilgiler, İran’da düşen jetle ilgili ön rapora yansıyanlar…

Başaran Holding’in patronu Hüseyin Başaran’ın kızı Mina Başaran 7 arkadaşı ve 3 mürettebatı taşıyan özel jet, 11 Mart’ta Birleşik Arap Emirlikleri’nden dönmek için havalandı. Uçak, İran hava sahası üzerine geldiğinde düştü. Uçaktaki 11 kadın hayatını kaybetti. Cenazesi bulunamayan tek kişi, uçağın kaptan pilotu Beril Gebeş oldu.

Uçağın karakutuları incelemeye alındı. İran Kaza Kırım ekibinin karakutu kayıtları üzerinden hazırladığı ön rapora kokpit.aero internet sitesi ulaştı.

Pilotlar Beril Gebeş ve Melike Kuvvet, İran havasına girince 12 bin metreden 12 bin 600 metreye tırmanmak için izin aldı.

Uçağın yönetimi kaptan pilot Beril Gebeş’teydi. Tırmanma sırasında uçağın hız göstergesinde ibre yükselmeye başladı. Ancak bu sadece, kaptan pilotun oturduğu sol taraftaki göstergedeydi.

Sağ tarafta oturan ikinci pilot Melike Kuvvet’in hız göstergesi normal çalışıyordu.

Habere göre, iki pilot ne olduğunu anlamaya çalıştı. Süratin artmasını önlemek için Beril Gebeş çaba gösterdi. Karakutu analizine göre kaptan pilot, uçağın burnunu 51 kez kaldırmaya çalıştı. Ancak aslında uçağın sürati artmıyor, düşüyordu. Bir süre sonra jet, ekseni etrafında dönmeye ve hızla irtifa kaybetmeye başladı.

Hız limitini aşan uçakta 6 bin 600 metre yükseklikte yapısal parçalanmalar meydana gelmeye başladı. Uçağın motor parçaları koptu. Kuyruk bölümü gövdeden ayrıldı. Daha sonra da uçak dağlık alana düşerek yandı

UÇAĞIN HIZ GÖSTERGELERİ NEDEN FARKLI HIZ GÖSTERDİ?

Uçakta sürat bilgisi, ‘pitotüp’ olarak adlandırılan sistemden alınıyor. Dışarıdan gelen hava hızı ölçülerek, hız göstergesine yansıtılıyor. Ancak ‘pitotüp’ün tıkanması, buzlanması veya arızalanması nedeniyle sağlıklı hız ölçümü yapılamıyor. Uzmanlar, ayrıntılı rapor için ise incelemelerini sürdürüyor.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X