1. YAZARLAR

  2. Ahmet Emin Yılmaz

  3. İşte sabırsızlıkla beklenen otoyolun Karacabey etabı
Ahmet Emin Yılmaz

Ahmet Emin Yılmaz

Yazarın Tüm Yazıları >

İşte sabırsızlıkla beklenen otoyolun Karacabey etabı

A+A-

Bursa’da… Biri sağlık, diğer ikisi ulaşım alanında üç büyük yatırım devam ediyor. Bir büyük ulaşım yatırımı ise planlama aşamasında.

Bunlardan…

Şehir Hastanesi için 2019 temmuz ya da ağustos ayı hedefleniyor. Demiryolu ulaşımında hızlı tren için hedeflenen tarihler ekonomik program nedeniyle erteleme gösterdiği için sürenin ötelendiği anlaşılıyor.

1.-yazi-icin-otoyol-bursa-karacabey-bolumu.jpgİstanbul’dan başlayan, Bursa’dan geçip İzmir’e gidecek otoyol ise sanayi ve refah düzeyi en yüksek iki bölgeyi birbirine bağlayacak.

Aslında…

Otoyol inşaatı Gebze’den başladığında, Osmangazi Köprüsü’nden Bursa girişine kadar olan bölümün öncelikle bitirilmesi hedefti. Bu plana uyuldu ve Bursa Çevre Yolu’na kadar gelindi.

Sonrasında…

Geçiş trafiğinin en yüksek olduğu Karacabey’e kadar olan bölümün 2018 sonu bitmesi bekleniyordu.

Gerçi…

İzmir, Balıkesir, Bursa bölgelerindeki noktalardan aynı anda başlayıp eşdüzey yürümüştü. Bu da, kısa süre aralıklarıyla tamamlanacağı anlamına geliyordu.

Ne var ki…

İzmir’de kamuoyu otoyolun İstanbul-Bursa öncelikli başlamasına tepki gösterdi. Bunun üzerine, 2014’te AK Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adayı olan dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın talimatıyla otoyolun İstanbul ve İzmir’den eşit planlamayla yürümesi kararı alındı.

Ne var ki…

İzmir’den Balıkesir’e, hatta Susurluk’a kadar otoyol biraz daha hızlı gelirken, Bursa-Karacabey ve Karacabey-Susurluk etaplarında çalışma hızı düştü.

Oysa…

Yaz ve bayram tatillerinde İstanbullu tatilcilerin Ege’ye geçiş yolu olan, bu nedenle de trafik talebinin en yüksek seviyeye çıktığı Bursa-Karacabey arasındaki çalışmalara öncelik verilmesi gerekiyordu.

Yine de…

Uydu fotoğraflarından, Bursa Çevre Yolu’nun İzmir Yolu bitiminden başlayıp Susurluk’a kadar otoyolun ana hatlarıyla ortaya çıktığı görülüyor.

Müteahhitin kendi bulduğu kredilerle finanse ettiği otoyol inşaatının birazcık hızlanıp hedeflenen süreden önce bitmesi, yaz aylarında kent içi trafiğe dönen Karacabey Yolu’nu çok rahatlatacak.

Onun için de destek gerekiyor.

 

Herkes bunu bekliyor: Otoyol ne zaman açılır?

 

2.-yazi-icin-otoyol-karacabey-susurluk-bolumu-asfalt-calismasi.jpgBaşlangıç hedeflerine göre, bu yılın sonunda otoyolun Karacabey’e kadar bitmesi gerekiyordu. Fakat Osmangazi Köprüsü ve Bursa’ya kadar olan bölümün tamamlanmasıyla bu bölgedeki çalışmalar hız kesti ve yavaş ilerledi.

Şimdiyse…

Trafik yoğunluğunun en fazla olduğu Karacabey’e kadarki bölümün önümüzdeki yılsonu biteceği söyleniyor.

Çalışmalar hızlandırılırsa belki 2019 yazında tamamlanma olasılığı var, fakat şunu da unutmamak gerekiyor: Sözleşmede yolun bitiş tarihi Mart 2020 gözüküyor.

 

Bursa geçişinde 9 kavşak olacak

 

3.-yazi-icin-otoyol-karacabey-kavsagi.jpgİstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu güzergahında 35 kavşak var. Bu kavşaklar, otoyolla geçtiği güzergahlardaki yerleşim alanlarını buluşturacak.

Bursa bölgesindeyse 9 kavşak yer alıyor.

Buna göre…

Orhangazi, Gedelek, Gemlik, Gemlik Serbest Bölge, Otoyol-Bursa Çevre Yolu birleşimi, Geçit, Görükle, TEKNOSAB ve Karacabey kavşakları proje üzerinde gözüküyor.

Bunlara…

Mustafakemalpaşa’ya bağlantı için bir kavşak daha eklenmesi de siyasi otoritenin gündeminde.

 

Hasanağa ve Kayapa 3.9 kilometrelik yolla otoyola bağlanacak

 

4.-yazi-icin-hasanaga-otoyol-baglanti-projesi.jpgÇok değil… Nisan ayının son günlerinde, Ulaştırma Bakanı olan Ahmet Arslan ulaşım toplantılarına katılmak üzere Bursa’ya geldi.

Ulaşım Koordinasyon Kurulu toplantısı sırasında Hasanağa ve Kayapa organize sanayi bölgelerinin otoyola bağlanma istekleri de gündeme geldi. Arslan da, sanayicilerin kamulaştırmayı çözmeleri halinde olabileceğini söyledi.

Sonrasında…

Geçen dönem Başbakan Yardımcısı olan Hakan Çavuşoğlu devreye girdi ve iki sanayi bölgesinin otoyola bağlanması için çalışmaların başlatılmasını sağladı.

İşte…

Bu çalışmalar somut bir aşamaya geldi.

İlk etapta…

Hasanağa’dan başlayıp İzmir Yolu’na bağlanan 6.3 kilometrelik Büyükşehir Belediyesi yolu bölünmüş yol statüsüne alınacak.

Sonrasında…

Otoyolun Uluabat Gölü’nün kuzeyine alınması ve Bursa Kavşağı’nın Çevre Yolu üzerindeki noktadan verilmesiyle işlevsiz kalan Başköy tarafındaki dönüşe bağlanmak üzere 3.9 kilometrelik yeni yol yapılacak.

Bu yol da…

Hasanağa ve Kayapa sanayi bölgelerine yük taşıyan ağır vasıtaları otoyola ulaştıracak.

 

Bir vefat haberi ve gözümüzün önünde canlanan 40 yıllık anılar

 

5.-yazi-icin-ziya-guney.jpgZiya Güney’i 1978’de tanıdığımızda Almanya’dan idealist inşaat mühendisi olarak dönmüş, Doğru Hakimiyet’te şehircilik ve çevre yazıları yazıyordu.

O yıllarda, çevre ve yeşiller birlikte anıldığı için, siyaset yaptığı AP’de “Bizim Ziya Almanya’da komünist olmuş” deniyordu.

1983’te yeni kurulan horoz amblemli MDP’de yer aldı, Osmangazi ve İl Başkanlığı yaptı.

Ekrem Barışık’ın başkan olduğu ANAP döneminde planlanan Nilüfer’in 1989’da DYP’li kurucu başkanı seçildi, bugünkü Nilüfer’in temelini attı.

Vefat haberini Selahattin Adıgüzeller’den duyunca içimiz sızladı. Bursa bir evladını daha kaybetti.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.