Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Karacabey Yolu’nda 3 şerit projesi üstgeçitlere takıldı!

Dün gibi anımsıyoruz… 80’li yılların sonunda Anavatan Partisi, 90’ların başından itibaren de Doğru Yol Partisi iktidarlarının öncelikli ulaşım projeleri arasında Yalova ve Karacabey yolları vardı.

Türkiye’nin nüfus ve ekonomi olarak en büyük iki bölgesini birbirine bağlayan karayolu o zamanlar bir şerit gidiş ve bir şerit geliş olarak yalnızca iki şeritti.

Bu da…

Kamyon ve otobüs trafiğinin de yoğun olduğu bu yolda hem kazalar için risk oluşturuyor, hem de sıkışıklık yaşanmasına yol açıyordu.

Özellikle…

Rampa tırmanan küçük araçlar kamyon arkasında kaldığında, karşıdan gelen yoğun trafik izin vermediği için kilometrelerce geçemiyorlardı.

DYP iktidarında, özellikle de Cavit Çağlar’ın Devlet Bakanlığı döneminde ödenek aktarmalarıyla Yalova Yolu duble olarak tamamlandı, kamulaştırma sorunlarına karşın Karacabey Yolu’nda da önemli mesafe alındı, tamamlanması ise 2003 yılını buldu. Şimdi iki yolda da ulaşım duble yol olarak sağlanıyor.

Fakat…

Sanayi bölgelerinin güzergah çevresinde artması ve kentin de genişleme yönü olmasıyla günümüzün trafik koşulları ikişer şeritli Karacabey Yolu’nu kısa sayılabilecek sürede yine yetersiz hale getirdi.

Geçen 2 yılda ortaya çıkan uzun tatillerden dönüş sendromu ise Karacabey Yolu’nu neredeyse iflas ettirdi.

O nedenle…

Karayolları bu yolu yeniden genişletmek üzere harekete geçti. 70 kilometrelik yolun genişletilmesi şerit arttırılması ile mümkün olduğundan, bu karar Karacabey Yolu’nun ikişer şeritten üçer şeride çıkarılması anlamına geliyor.

Ne var ki…

Duble yol planlaması yapılırken geniş tutulan kamulaştırma alanı sayesinde yolun üç şerit olmasında teknik sorun görünmemesine karşın, hesapta olmayan bir sorun ortaya çıktı:

Karacabey Yolu üstünde bulunan üstgeçit kavşaklar.

Yapılan hesaplamalar…

Minteks önünde, Başköy ve Gölyazı geçişlerinde, Uluabat girişi ve Karacabey’deki köprülü kavşaklar ikişer şeritli duble yola göre yapıldığından, altından üçerden 6 şerit yol geçmesine izin vermiyor.

İşte…

Hesapta olmayan bu sorunun aşılabilmesi için şimdilerde yeni çalışmalar yapılıyor.

 

Yol Uzmanı: Üçer şeritli Karacabey Yolu çok güzel olur!

 

80’li yıllarda gencecik bir yol mühendisi olarak, Bursa’yı çevre illere bağlayan Karayolları şantiyelerinde çalışmaya başladığı günden beri Turgay Mesci’yi tanıyoruz. 5 yıl Karayolları Bölge Müdürü olarak görev yaptığı Bursa’daki tüm önemli yol projelerinde onun imzası var.

Şimdi de bilgi ve deneyimlerini öğretim görevlisi olarak Uludağ Üniversitesi öğrencileriyle paylaşıyor.

O nedenle…

Yol Uzmanı kabul ettiğimiz Karayolları eski Bölge Müdürü Turgay Mesci’nin önemsediğimiz görüşlerini zaman zaman bu sütunlarda paylaşıyoruz.

Karacabey Yolu’nun gidiş-geliş üçer şeride çıkarılması hazırlığını öğrenince yine görüşüne başvurduk.

O da bize…

17 Ağustos 2015 tarihli yazımızı hatırlatıp şunu söyledi:

“Uzun bayram tatili dönüşü trafik sıkışıklığı yaşandığında da görüşümü sormuştunuz ve ben o zaman da tek çarenin Karacabey Yolu’nu üç şeride çıkarılması olduğunu söylemiştim.”

Devam etti:

“Üçer şeritli Karacabey Yolu çok güzel olur. Çünkü, Bursa bu tarafa doğru geliyor ve yakında Nilüfer’le Karacabey arasında pek boşluk kalmayacak.”

Şunu ekledi:

“Planlanan ve yapılmakta olan sanayi bölgeleri de göz önüne alınırsa, bu yolun yoğunluğunun daha da artacağı anlaşılır.”

Düşüncesi şu:

“Gerçi buradan otoyol da geçecek, ama gelişim bölgeleri nedeniyle yoldaki yoğunluğun azalacağını sanmıyorum. O nedenle genişletmeyi bir an önce tamamlamak gerektiğini düşünüyorum.”

 

Planlama halindeki yeni üstgeçitlere dikkat

 

Karayolları’nın eski bölge müdürü olan ve mesleki birikimiyle Yol Uzmanı unvanını hak eden Turgay Mesci’ye üçer şeride çıkarılması için harekete geçilen Karacabey Yolu üstündeki 5 üstgeçit kavşağın genişlemeyi engellediğini anımsattık.

Şunu söyledi:

“Bunlar mühendislik çözümlerle aşılır. En kötü olasılıkla üstgeçitlere yaklaşılan bölümlerde farklı çalışmalar yapılır. Yolun kamulaştırma alanı geniş. Sorun olacağını düşünmüyorum.”

Şu uyarıyı yaptı:

“Deri Organize Sanayi Bölgesi önüne yeni bir köprülü kavşak planlandı. Bu kavşak da üç şeride uygun yapılmalı.”

 

Otoyolun açılışı 28 Ocak gözüküyor, ama siyasilere bağlı

 

İstanbul’dan başlayıp Bursa’dan geçerek İzmir’e ulaşacak olan otoyol, kuşku yok ki son yılların en büyük ve en önemli ulaşım yatırımı.

Yapımına Nisan 2013’te iki uçtan da, yani Gebze ve İzmir’den aynı anda başlanan yolda Osmangazi Köprüsü ile birlikte Orhangazi’ye kadar olan ilk bölüm Temmuz 2016’da açıldı.

Ardından…

Otoyolun Bursa Çevre Yolu’na bağlanan etabının 28 Aralık 2016’da açılması planlandı. Planlamaya göre, Başbakan Binali Yıldırım 28 Aralık’ta Bursa’ya gelecek ve Bursa’yı İstanbul’a bağlayacak otoyolun açılışın yapacaktı.

Ne var ki…

Tüm hazırlıkların tamamlanmasına karşı bu tören iptal edildi ve açılışın ocak ayına ertelendiği açıklandı.

Bununla birlikte…

Karayolları Genel Müdürlüğü ile otoyol yapımını üstlenen konsorsiyumun oluşturduğu Otoyol A.Ş. programında Bursa açılışının tarihi 28 Ocak 2017 Cumartesi günü olarak yer alıyor.

Fakat…

Bu tarih, Başbakan Binali Yıldırım’ın şu anki programında gözükmüyor.

Konuştuğumuz siyasi kaynaklar, Başbakan Yıldırım’ın programlarının Meclis’teki anayasa değişikliği görüşmelerinin tamamlanmasından sonra kesinleşeceğini söylediler.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X