1. YAZARLAR

  2. Ahmet Emin Yılmaz

  3. Kavşak harekatında sıra Mudanya Yolu’na geldi!
Ahmet Emin Yılmaz

Ahmet Emin Yılmaz

Yazarın Tüm Yazıları >

Kavşak harekatında sıra Mudanya Yolu’na geldi!

A+A-

Herkes anımsıyor… Mudanya yakın zamana kadar Bursa’nın sayfiyesi olan sessiz ve sakin bir sahil yerleşimi biliniyordu.

Artık öyle değil. Hatta, Bursa’nın bir parçası olduğunu söylemek de mümkün.

Çünkü…

Kentin doluluğu, ulaşımın kolaylığı ve kış aylarında doğalgaz ile birlikte ısınma sorununun ortadan kalkması Mudanya’da yaşamı daha cazip hale getirdi.

Mudanya’da oturup her gün Bursa’ya işe gelip giden sayısı giderek artıyor.

Yanı sıra…

Mudanya ve çevresinde yeni yerleşim bölgeleri oluştu. Bademli gibi, Balat gibi, Geçit gibi, Nilüfer gibi, Çağrışan gibi, Göynüklü gibi yeni yerleşim bölgeleri kente katıldı.

Dahası…

BUDO ve İDO ile Bursa’nın denizden İstanbul’a açılan kapısı haline geldi.

Doğal olarak…

Yerleşimin bu kadar artması ve yeni bir ulaşım kapısı özelliği kazanması, Mudanya Yolu’ndaki ulaşım sorunlarını arttırdı.

Bu konuda…

Karayolları üzerine düşeni yaptı ve iki şeritli Mudanya Yolu’nu tamamen yenileyip üçer şeritliye çıkardı. Yolun kesilmesine neden olan Bademli Kavşağı’nı da yarım köprülü kavşakla kesintisiz geçilir hale getirdi.

Fakat…

Geçit’e girişte eski Teknik Malzeme fabrikasının ya da Özhan ve Özdilek marketlerin önünde bulunan kavşak iki yönden de trafiğin tıkandığı yer oldu.

Üstelik…

Mudanya yönünden kente doğru günboyu trafik akışı olduğu için, kavşakta yaşanan tıkanma Geçit’in içini de geçilemez hale getiriyor.

Benzer sıkıntı Bursa yönünden gelenler için de geçerli. Kavşaktaki tıkanma nedeniyle özellikle yaz dönemlerinde Korupark’a kadar trafiğin şiştiği oluyor.

Buna…

Son yıllarda hem Özhan ve Özdilek’in arkasında yapılan, hem de karşıda Teknik Malzeme’den sonra Balat’a kadar olan bölgede gelişen sitelerden ana yola çıkmak isteyenlerin uzun süre kavşakta beklemeleri eklendi.

Kısacası…

Geçit Kavşağı bugün için Bursa’nın en sorunlu kavşağı oldu. Sabah da, öğle de, akşam da trafik tıkanıyor, sürücüleri bezdiriyor.

İşte…

Bu kavşak şimdi Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin gündeminde. Yalova Yolu üstündeki Buttim Kavşağı ile Yakın Çevre Yolu’ndaki Demirtaş Kavşağı’nı tamamlayan Büyükşehir, tramvay ihalesinin de sonuçlanmasıyla ilgisini Mudanya Yolu’na çevirdi.

Hatta…

Bursaray’ın hızlı trenle buluşmak üzere Balat’a uzatılması projesiyle birlikte Geçit Kavşağı için de projeler hazırlanıyor.

Anladığımız kadarıyla, Geçit Kavşağı’nı kullananlar için trafiğin sıkıştığı son yaz sezonu olacak. Öyle izlenim aldık.

 

Etüt proje başladı, kriterler belli oldu

 

Büyükşehir Belediyesi, sıkışan tek kavşak kalan Geçit Kavşağı ile ilgili çalışmaları Bursaray projesiyle birlikte yürütüyor.

O nedenle…

Bursaray istasyonlarının da olduğu birkaç etüt proje çalışması yapıldı. İstasyonların kesinleşmesiyle projeye de start verilecek.

Yaz ayları trafik daha da arttığı için, yaz sezonu sonunda ihaleyi planlayan Büyükşehir’deki hazırlıklarda; yeni kavşağın yalnızca Bursa ve Mudanya yönlerini değil, Özhan ve Özdilek marketlerin arka tarafındaki yeni yapılaşma bölgesiyle Balat ve Özlüce’den gelen yol üzerindeki sitelerde yaşayanları rahatlatması amaçlanıyor.

 

Mudanya Yolu artık Büyükşehir’in

 

Uygulama gereği şehirlerarası yollar Karayolları’nın, şehiriçi yollar da Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluğunda. Mudanya Yolu şehirlerarası yol kapsamında olduğu için Karayolları’nındı. Nitekim yolun yenileyen Karayolları ikişer şeritten üçer şeride çıkardı.

Ardından…

Karayolları geçen ay Mudanya Yolu’nu Büyükşehir’e devretti. Böylece, Karayolları’nın planladığı Nilüfer Deresi üzerinde yolu daraltan Geçit’teki iki köprünün yapımı da Büyükşehir’e geçti.

 

Başkan Altepe’den iki küçük istek: Köprü ve yol bakımı

 

Mudanya Yolu’nda, Geçit-Bademli arasındaki bölümde biri tarihi özellikte olmak üzere iki köprü var. Eski olmaları nedeniyle yolu üç şeritten iki şeride düşüren köprüler aslında tıkanma nedenleri arasında.

Yanı sıra…

Bu köprülere bir şey olursa, Bursa-Mudanya ulaşımının bağlantısı da kopar.

Bu duruma karşı ilk kez, Bursa siyasetinin üreten ismi Ali Mollasalih tarafından öneri olarak gündeme getirilen ve bizim de 30 Aralık 2012’de bu sütunlarda yer verdiğimiz bir öneri var.

Öneride…

Bademli-Hasköy yolu üzerinde bulunan ve Nilüfer’in karşı yakasında Balat’a bağlanan tarihi köprü, kullanılmakta olan ana yola alternatif gösteriliyor.

Yolun yenilenmesi sırasında bu köprü çok kullanıldı. Fakat korkulukları olmayan köprüden geçişler bir süredir tamamen engelleniyor.

İşte…

Bademli ve Balat’ta yaşayanlar, önemli bir alternatif olan köprünün onarılarak açılmasını bekliyorlar, bunu da Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’den istiyorlar.

Ayrıca…

Mudanya Yolu’ndan gelip her gün İzmir Yolu’na gidenlerin kullandıkları ve Geçit Kavşağı’nda Teknik Malzeme önünden başlayıp Özlüce’ye ulaşan bir yol var.

Bu yolun da, Minareliçavuş’tan sonraki bölümünün çok bozuk olduğu yolunda yoğun şikayetler geliyor. Yolu kullanan özellikle kadın sürücüler sıkıntılarını anlatırken Başkan Altepe’den ilgi bekliyorlar.

 

Cumhuriyet Caddesi’ndeki “şemsiyeli kadın” ilgi görüyor

 

Güzel olan her şey ilgi ve takdir görüyor. Cumhuriyet Caddesi girişinde Pirinç Han önüne konan ve önünde fotoğraf çektirilen şemsiyeli kadın heykeli ayrı bir hava getirdi.

Altıparmak’taki yüzen taşlar heykellerine tepki gösterenlerden olan Gümçed Başkanı Adnan Önürmen, bu kez şemsiyeli kadın heykelinin Cumhuriyet Caddesi’ne değer kattığını ifade edip Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’yi kutladı.

Önürmen, heykel sayesinde yeni bir kültürel anı köşesi oluştuğunu da söyledi.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.