1. YAZARLAR

  2. Ahmet Emin Yılmaz

  3. Kent içindeki trafikte sıkışan noktalara küçük dokunuşlar
Ahmet Emin Yılmaz

Ahmet Emin Yılmaz

Yazarın Tüm Yazıları >

Kent içindeki trafikte sıkışan noktalara küçük dokunuşlar

A+A-

Şunu hepimiz kabul ediyoruz: Bursa yol fakiri bir kent. Dahası, Bursa’daki yapılaşma modern kent düzeninde olmadığı için, yeni yollar açmak kolay değil.

Buna karşın…

Yerel yönetimlerde bazı yerler için yeni yollar açmak, bazı yerler için de mevcut yollardan yeni ulaşım koridorları oluşturma çalışmaları yapılıyor.

Yanı sıra…

Kent içi trafiğin tıkandığı kavşaklarda da ulaşımı akıcı hale getirmek için önlemler geliştiriliyor.

Bu noktada…

Şunu vurgulamak gerekiyor.

Kent içi trafiğin akıcı hale getirilmesi, o yolun yarış pisti olması anlamına gelmiyor elbette. O nedenle, kesintisiz ulaşım tezlerine karşı yavaşlatılmış şehir önerileri günlük kent yaşamındaki trafik kaosunu ortadan kaldırmıyor.

Çünkü…

İnsanlar evlerine ya da işlerine daha çabuk ulaşabilmek istiyorlar ki, bu da kent yaşamından beklentiler listesinde ilk sırayı alıyor.

Aslında…

Trafiğin sıkıştığı bazı noktalara küçük dokunuşlar getirecek düzenlemelerle çözümler bulunabiliyor.

Anımsarsak…

Yakın Çevre Yolu, Hürriyet ve Yunuseli yönlerinden gelen araçlar, Mudanya Yolu’na çıkışta trafiği kestikleri için sorun oluşturuyorlardı.

Daha doğrusu…

Soğukkuyu’dan çıkıp İzmir Yolu’na devam etmek isteyenler ana yolda sağdaki iki şeridi atlamak zorunda kaldıkları için, akan trafği kesiyorlar ve bu da kaza riskini arttırıp duraklama nedeniyle geriye doğru şişmeye yol açıyordu.

Çkışın kapatılması ana yoldaki trafiği rahatlattı, trafik şişmesi de ortadan kalktı.

Fakat…

Burada çıkışın mahalle içine yönlendirilmesi başka bir riski oluşturuyor. O riskin de giderilebileceği görülüyor.

Bununla birlikte…

Trafikte şişme yaşanan başka kavşak girişleri de var.

Örneğin…

Merinos yönünden gelip Kent Meydanı’na çıkmak isteyen araçlar, kavşak üstü yoluna girerken iki şeritten tek şeride düşüyorlar. Çünkü, sağ şeritte park eden araçlar var. Bu da, bazen Merinos Kavşağı girişine kadar trafiği şişiriyor.

Eğer…

Kavşak üstü yolda girişteki sürekli parklanma önlenebilirse, ya da bu giriş noktası genişletilip rahatlatılabilirse orada trafik sıkışması olmayacak.

Daha farklı bir sorun ise özellikle akşam saatlerinde Polis Okulu ve Otosansit kavşakları girişlerine Gürsu yönünden gelişte yaşanıyor.

Oysa…

İki kavşağa küçük dokunuşlarla çözüm bulmak mümkün. Çünkü, iki kavşağın söz konusu girişlerinde yolu genişletebilme şansı var.

Kısacası…

Yol fakiri Bursa’da, sıkışan bazı kavşakları küçük dokunuşlarla rahatlatmak yol açmaktan daha kolay.

 

 

Hızlı tren tüneli Çevre Yolu’na heyelan ihalesi getirdi

 

 

İhale ilanı… Kısa adıyla TCDD olarak tanıdığımız T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü’ne ait.

İlanda şöyle yazıyor:

Bursa-Yenişehir Hızlı Tren altyapı inşaatı işleri T3-T4 tünelleri arasında bulunan (BC-CD aksı hariç) heyelanın önlenmesi inşaatı yapım işi 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir.”

İşin niteliğiyle ilgili olarak da şu bilgi yer alıyor:

Toprak işleri (kazı, dolgu, şev düzenlemesi vb.) –Çeşitli sanat yapıları (fore kazık, istinat duvarları, pere kaplama vb.) – Drenaj işleri.”

İşin süresinin yer tesliminden itibaren 90 gün olduğu vurgulanan ilanda, ihalenin 07 Ocak 2015 Çarşamba günü saat 10.00’da Ankara’da TCDD Genel Müdürlüğü Konferans Salonu’nda yapılacağı bilgisi de yer alıyor.

Açıkça söylemek gerekirse…

Hızlı trenin Yenişehir-Bilecik etabında yaşanan heyelanlar nedeniyle Yenişehir-İnegöl-Mezitler-Bozüyük güzergahı alternatifi için etüd proje ihalesine çıkıldığını bu sütunlardan daha önce duyurduk.

O ihaleyi biliyoruz.

Fakat…

Hızlı trenin Bursa-Yenişehir etabında bugüne kadar heyelan duymamıştık. O nedenle, T3-T4 tünelleri arasındaki bölüm için heyelanın önlenmesi inşaatı için ihale yapılacak olması ilgimizi çekti.

Çünkü…

Söz konusu tüneller, Bursa kent merkezinin yakınında.

Şöyle söyleyelim…

Yaz döneminde, Çevre Yolu’nun Yalova Yolu’ndan itibaren ikinci kilometresi uzunca bir süre tek şeride düşürülerek ulaşıma açık tutuldu.

Meğer…

Hızlı tren için bu noktada yapılan 1.255 metre uzunluğundaki T3 Tüneli ve sonrasında yolun 10 metre kadar alt tarafında sürdürülen hat çalışması sırasında Yakın Çevre Yolu oturmuş.

Yani, çökmüş.

Şimdi ise…

Karayolları’nın bozulan imalatının düzeltilmesi, yani yolun o bölümünün yeniden yapılması için TCDD tarafından heyelanı önleme ihalesine çıkılmış.

Durum bundan ibaret.


 

Aynı anda anne resim, oğul ise fotoğraf sergisi açtılar!


 

Anne Zafer Özenbaş… Kendini yağlı boya resime adamış bir sanatçı. Bugüne kadar 3 resim sergisi açtı. Son sergisi, geride bıraktığımız hafta sonu Heykel’deki Devlet Güzel Sanatlar Galerisi salonundaydı.

Annenin dördüncü yağlıboya resim sergisini açtığı saatlerde, Kent Meydanı’nda ise oğlu Fatih Özenbaş’ın fotoğraf sergisi açılışı vardı.

Fatih de kendisini fotoğrafa adayan bir arkadaşımız. Bursa’dan yetişmiş önemli bir fotoğraf sanatçısı.

O da…

Uluslararası Bursa Fotoğraf Festivali kapsamında fotoğraflarını sergiledi.

Böylece…

Anne oğlunun çektiği fotoğraflardan esinlenerek yaptığı tablolarla Heykel’de resim sergisi açarken, aynı saatlerde oğlu da Kent Meydanı’nda fotoğraf sergisi açtı ve ana oğul iki farklı sergiyle Bursa’nın karşısına çıktılar.


 

İznik’te “siyah inci zeytin” paneli


 

Dikkatimizi çekiyor… Son günlerde İznik’ten kimi siyasi, kimi ekonomik panel haberleri geliyor. Bunlar arasında, ilçe tarımı ve ekonomisi için önemi büyük olan zeytin de var.

Çünkü, İznik Ticaret ve Sanayi Odası Genç Girişimciler Kurulu tarafından 13 Aralık Cumartesi günü Siyah İnci Zeytin konulu panel düzenlendi. İznik TSO Konferans Salonu’ndaki panelin konuşmacıları ise Prof. Dr. Oğuz Oyan ve Ümit Ersoy olacak.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.