Marmarabirlik’e Almanya’da büyük ilgi

Marmarabirlik dış pazarlara yönelik çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Son olarak dünyanın gıda devlerini buluşturan ANUGA Fuarı’nda yeri alınan Birlik, birbirinden lezzetli ürünleri ile fark yaratmayı başardı.  

Marmarabirlik’e Almanya’da büyük ilgi

Marmarabirlik, dünyanın en büyük gıda fuarı olarak kabul edilen ‘ANUGA 2019 Gıda ve İçecek Fuarı’nda, kalitesi ve farklı ürün yelpazesiyle ilgi odağı oldu.

Almanya’nın Köln şehrinde 106 ülkeden katılımcılarla 5-9 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirilen organizasyonda ekip arkadaşları ile birlikte yoğun mesai harcayan Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “Dünya genelinde Gıda fuarı olarak en önemli buluşmaların başında Anuga, Fancy Food, Gulfood ve Sial gelmektedir. Marmarabirlik olarak katılım sağladığımız ANUGA Fuarı’ndan çok olumlu geri dönüşler alıyoruz” dedi. 2009’lu yıllarda 18 ülkeye ürün gönderen Marmarabirlik’te ortalama ihracat 3 bin 400 tonlardayken 2019 yılında tarihi rekora ulaşıldığını anlatan Asa, “Marmarabirlik, bugün 320 barkodu olan ürünlerini, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere 54 ülkeye doğrudan ihraç etmektedir. Bu yıl hedefimiz 1954 yılında kurulan Marmarabirlik’in en yüksek ihracat miktarına ulaştırmaktır” diye konuştu.

YARIŞ KALİTEDE OLMALI

Marmarabirlik’in ‘Turquality Marka Destek Programı’na dahil edilen ilk kooperatif olduğuna dikkat çeken Asa, ”Avrupa’da pazar payımızı artırmak için Almanya hedef ülkeler arasında birinci sırada. Köln’de alınan arsa üzerine depolama tesisi yapılacak. Bu tesis, bayilerimizin daha az stok ile daha çok satış yapmalarına katkı sağlayacak. Yurt dışına yapılan İhracatta Türk firmaları birbiriyle yarışmamalılar. Kalite standartlarıyla yarışmalıyız. Ülkede satılamayan ürünleri değil en kaliteli ürünleri ihraç etmeliyiz. Avrupa pazarı, ürünün nakde çevrileceği bir pazar olarak görülmemelidir. Türkiye’den en kaliteli sofralık zeytinleri ihracat edilmeli ki her geçen yıl ihracat miktarımız artsın ve pazarımız büyüsün. Arz fazlası ürünler ve kalite standartları düşük olan ürünleri ihraç ederek bindiğimiz dalı kesmeyelim. Türk gıda sektörü toplam ihracat içinde yüzde 10’luk paya sahip. Temel hedefimiz; bu rakamı daha yukarılara taşımak adına atacağımız doğru adımlar olmalıdır.”

TÜKETİCİ GÜVENİ ÇOK ÖNEMLİ

“Daralan etnik pazarın büyümesi için daha kaliteli ürün üretilmelidir” diyen Başkan Asa, bu noktada devamlılığın çok önemli olduğunun altını çizdi. Asa, tüketicinin tercih ettiği doğallık, kalite ve en önemlisi de güvenin Marmarabirlik ürünlerinde bulunduğunu ifade ederek, doğallığın yanı sıra, üretim prosesleri ve pastörize edilme noktasında da fark yarattıklarını anlattı. Asa, tüketicilere de seslenerek, “Aldığınız her Marmarabirlik ürün ile 32 bin üretici ortağımıza destek olmakla birlikte, üreticimizin alın terine ve emeğine de sahip çıkmış olacaksınız” ifadelerini kullandı.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X