Mustafa Özdal
Mustafa Özdal

Pazar Çeşnisi

Tüm siyasi partilerde olduğu gibi AK Parti’de de aday belirleme çalışmaları hızla sürüyor.

Öylesine ince elenip sık dokunuyor, öylesine isabetli tercihler yapılmaya çalışılıyor ki, genel merkezde sadece vatandaşa telefon açan bir ekip kurulmuş.

Seçmene telefon açıyorlar ve mesela diyorlar ki:

Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar’ın hizmetlerinden  memnun musunuz?”

Ya da, “Yıldırım Belediye Başkanı İsmail Hakkı Edebali’nin yeniden aday gösterilmesini ister misiniz?” diye soruyorlar.

Veya, “Karacabey Belediye Başkanı Ali Özkan’ın eleştirdiğiniz yönleri var mı” sorusuna yanıt arıyorlar.

Türkiye genelinde böyle 10 binlerce görüşme yapıp, mevcut belediye başkanlarının seçmendeki karşılığını ölçüyorlar.

Amaç, sıfır hata yapmak.

 

***

 

CHP’liler Nilüfer’de aday arayadursun, AK Parti’de sürpriz bir gelişmenin ayak seslerini duyuyorum.

Önceki gün bir AK Partiliyle sohbet ederken, “Nilüfer’den kimi aday göstereceksiniz?” diye sordum.

Mudanya aday adayımız Necati Şahin Nilüfer’e kaydırılabilir” dedi.

Şahin olur mu bilmem ama zaten konuştuğum AK Partili de ‘olabilir‘ dedi.

 

 

***

 

Bir arkadaşımla sohbet ediyoruz.

Kaplan ve aslanları severiz ama uzaktan. Yanına yaklaşırsak ısırabilirler. Bazı insanlar da aslan ve kaplan gibidirler. Seveceksin ama uzaktan. Yanına yaklaştırdın mı zarar verebilirler” dedi.

‘Tuttum bu aslan metaforlu arkadaş hikayesini’ deyip, Pazar Çeşnisi’ne yazacağımı söyledim.

İsmimi yazmazsam ‘hay hay’ dedi arkadaş.

Ben da isimsiz yazdım.

 

***

 

 

Şöyle ilginç bir durum var:

Cumhur İttifakı’nı oluşturan AK Parti ve MHP, bazı illerde CHP ve İyi Parti’nin ne yapacağını bekliyormuş.

Millet İtttifakı’nı oluşturan CHP ve İyi Parti de, bazı illerde AK Parti ve CHP’nin adımına göre pozisyon alacakmış.

Yani, iki taraf da birbirlerini bekliyor.

Hakikaten de ilginç bir seçim süreci oluyor.

 

***

 

 Cumhurbaşkanı Erdoğan fevkalede önemli bir açıklama yaptı geçenlerde:

31 Mart seçim döneminden başlayarak görüntü ve gürültü kirliliği olan yöntemleri tamamen terk ediyoruz. Çevreye ve insana saygılı bir seçim kampanyası yürütme kararı aldık. Sadece seçim koordinasyon merkezlerinin olduğu yerde afiş ve bayraklarımız asılabilir ama bunun dışında hiçbir yerde böyle bir görüntü kirliliğine asla müsaade edilmeyecek. Belirlenen saatler dışında da asla otobüs dolaştırılmayacak.”

Tez vakitte diğer siyasi parti liderleri de  kamuoyuna görüntü ve gürültü kirliliği yaratacak eski usul propaganda yöntemlerini terk edeceklerini ilan etmeli.

Hatta bir adım ileri gidip artık miting de yapmayacaklarını açıklasalar ne güzel olur.

 

***

 

Parfümle ilgili son derece ilginç bir araştırma okudum.

Parfüm endüstrisi 73 milyar dolarmış!

Ortalama parfüm harcaması da 75 dolar.

Her yıl ortalama 100 yeni koku sürülüyormuş piyasaya.

Araştırmanın en ilginç noktası ise kadınların ve erkeklerin karar verme süreleri.

Erkekler bir kokuyu  30 saniyede sevip satın almaya karar verirken, kadınlarda bu işlemin süresi 6 dakikaymış.

Buyrun, kadınların erkeklerden çok daha detaycı olduğuna bir örnek daha.

Bu arada 6 dakika uzun bir süre midir, tartışılır ama 30 saniye de çok ama çok kısa değil mi beyler?

 

***

 

Kim bu Deniz Üzülmez?

Kah, AK Parti ile ilgili derin kulisleri SMS ve WhatsApp mesajlarıyla ulaştırıyor.

Kah, son derece çarpıcı anketler gönderiyor.

Bazen et, süt, yumurta, makarna gibi gıda ürünlerindeki fiyat artışlarını rakamlarla ortaya koyuyor.

Kimi zaman da yapılan iyi işleri övüyor.

Ama hiç üşenmiyor, yıllardır SMS atıyor, sosyal medyadan mesaj veriyor, twitter mesajlarıyla ses getiriyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan ile fotoğraf çekecek kadar iktidara yakın, bakan ve milletvekilleriyle her an bir araya gelecek kadar AK Parti’nin içinde.

Hasılı, Deniz Üzülmez artık hayatımızın bir parçası.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X