1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Sütaş 40. yılda hedef büyüttü
Sütaş 40. yılda hedef büyüttü

Sütaş 40. yılda hedef büyüttü

Türkiye'de her 10 hanenin 8'inde Sütaş ürünü bulunduğunu belirten Muharrem Yılmaz, sütten kazandıklarını süte yatırmaya devam edeceklerini söyledi. Yılmaz, Bingöl ve Tire'de iki sütçülük merkezi açacaklarını da açıkladı.

A+A-

AYŞEGÜL GÜRAL AKTÜRK

Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz, 5 yıl içerisinde şirketin cirosunu iki katına çıkarmayı hedeflediklerini ifade ederek, ''50'nci yılımızda dünyadaki ilk 25 süt ve ürünü şirketi arasına yer almak istiyoruz'' dedi.

Yılmaz, dün İstanbul'da şirketin 40. yılı kutlamaları çerçevesinde düzenlediği basın toplantısında önemli açıklamalar yaptı. Telekonferans yöntemiyle farklı illere de taşınan toplantının Bursa ayağı, Sütaş Yönetim Kurulu Başkanvekili Tarık Tezel'in ev sahipliğinde Hilton Hotel'de gerçekleştirildi. Konuşmasında Sütaş'ın çok küçük imkanların ama çok büyük hayallerin firması olduğunu vurgulayan Muharrem Yılmaz, ''Türkiye'de her 10 hanenin 8'inde Sütaş ürünü var. Bu karşılıklı sevgi ve güven Sütaş'ı son 10 yıldır sektörünün lideri yaptı. Geçtiğimiz yılı yüzde 15'lik büyüme ve 2,2 milyar liralık ciroyla kapattık. Sütaş son 5 yılda kendini 2'ye katladı. Bu, 5 yıl iyi bir antrenman oldu. Olgunluk seviyesine geldik. Bu tempoyu devam ettirebileceğimize inanıyoruz ve 5 yıl sonra da 2 kat büyüme hedefindeyiz'' dedi.

SÜTTEN GELEN SÜTE

Yılmaz, son 5 yılda 250 milyon dolar yatırım yaptıklarının altını çizerek, gelecek 5 yıl içerisinde bu rakamını 300 milyon dolara çıkaracaklarını vurguladı. Bu sayede cirolarını 2'ye katlama hedefine de ulaşabileceklerini dile getiren Yılmaz, ''Sütten kazandığımızı süte yatırmaya devam edeceğiz. 2 sütçülük merkezi daha açacağız. Tire'de yatırım faaliyetleri başladı. Burayı Mart 2016'da piyasaya ürün verebilecek hale getirmek istiyoruz. Üretici ve mesleki eğitim faaliyetleriyle altyapı çalışmalarını başlattığımız Bingöl projemizi 2017'de bitirmeyi hedefliyoruz'' diye konuştu.

HEDEF DÜNYADA İLK 25

Türkiye dışında da yatırımları bulunduğunu hatırlatan Yılmaz, Makedonya'da yatırıma devam edeceklerini, Romanya'da hazırlanan fabrikanın da üretime geçmek üzere olduğunu kaydetti. Muharrem Yılmaz, şunları kaydetti: ''Yurtdışı yatırımlarımıza devam edeceğiz. Hedefimiz 50'nci yılımızda dünyadaki ilk 25 süt ürünü şirketi arasına girebilmek. Eğer ciro hedeflerimizi yakalarsak bunu da gerçekleştirmemiz mümkün.''

DAKİKADA BİR AŞKIMIZI PAYLAŞIYORUZ

Türkiye'de günde 3,5 milyon, dakikada ise 2 bin 500 Sütaş paketinin açıldığını ifade eden Yılmaz, ''Dakikada 2 bin 500 kez tüketicilerimizle buluşuyoruz. Her dakika bir sınava çıkıyoruz. Tüketicilerimizle aşkımız paylaşılıyor'' diye konuştu. Yılmaz, yapılan bir araştırmaya göre Sütaş'ın en sevilen ve güvenilen markalardan biri olduğunun ortaya çıktığını söyledi.

RUSYA FIRSATI

Yaklaşık 5 milyar dolar büyüklükteki Rusya ithal gıda pazarının süt ürünleri alanında fırsat oluşturduğunu kaydeden Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz, bu ülkeye ihracat izni almış az sayıda şirketten biri olduklarının altını çizdi. Yılmaz, ''Rusya'da formaliteler yavaş ilerliyor. Hızla pazara girmek için lojistik altyapıyı oluşturmak istiyoruz'' diye konuştu.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.