Feridun Eyüpoğlu
Feridun Eyüpoğlu

Talepler gerçekçi mi?

Mevsim zam mevsimi.

Ama zam sırası ürün ve hizmetlerde değil bu kez.

Çalışanların maaş zamları artık gündemde.

Memur ve kamu personeli için bu süreç aşılırken sıra özel sektördeki zorlu pazarlık maratonuna geldi.

En örgütlü sektörleri çatısı altında bulunduran metal işkolu için kollar sıvandı!

 Bursa’yı da çok yakından ilgilendiren toplu sözleşme görüşmeleri 9 Eylül Pazartesi günü başlıyor.

Ülkenin adeta ihracat ve istihdam depoları niteliğindeki otomotiv, beyaz eşya, demir-çelik sektörlerinde çalışan yaklaşık 120 bin işçinin geleceği için taraflar masaya oturacak.

İşveren adına Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS), işçiler adınaysa Türk Metal Sendikası bilek güreşine hazırlanmış durumda.

2019-2021 dönemini kapsayan sözleşme için yapılacak zorlu görüşme maratonu öncesi ilk adım, taleplerini içeren taslağı hem üyelerine hem de kamuoyuna duyuran Türk Metal Sendikası’ndan geldi.

Genel Başkanı Pevrul Kavlak ve ekibi her zaman olduğu gibi detaylı bir analiz çalışması hazırlamış!

Neticede de bir talep tablosu ortaya çıkmış.

Peki özetle ne istiyor Türk Metal?

 Sözleşme döneminin birinci altı ayı için ortalama toplam zam talebi yüzde 26,28 seviyesinde.

Sonrasında ise zam talebi enflasyona odaklı biçimide yine altışar aylık dilimler halinde şekillenmiş.

Yani ikinci altı ay için yüzde enflasyon artı 1 puan, üçüncü altı ay için enflasyon artı 2 puan, dördüncü altı ay için enflasyon artı 1 puan zam talebi söz konusu.

Bir de ikinci yıl sosyal haklara enflasyon artı 3 puanlık bir artış da istenecek.

Ayrıca saatlik ücretlerde iyileştirme ve idari haklara dönük de çeşitli talepler söz konusu.

Bu beklenti tablosunda gözler öncelikle yüzde 26’lık ilk dilim zam talebine takılıyor!

Çünkü hayli yüksek bir rakam olarak öne çıkmakta.

Özellikle de memur maaş zamlarıyla karşılaştıranlar açısından.

MESS’in bu rakama ne kadar yaklaşacağı pazarlık sürecinin en kritik aşamasını oluşturacak.

İşverenin başta otomotiv ve beyaz eşya olmak üzere iç piyasada yaşanan durgunluğa dayanan bir argümanı öne sürmesi doğal olacaktır bu süreçte!

Artan diğer maliyet kalemleri de sahaya sürülecek pazarlık kozları arasında yer almakta elbette ki.

 

Başarı iletişim stratejisine bağlı

 

Ancak, Başkan Kavlak’ın da ifade ettiği üzere özellikle otomotivde firmaların üretimlerinin yüzde 90’ına yakınını ihraç etmesi gibi bir gerçeklik söz konusu!

Ve Pevrul Kavlak da taleplerinin gerçekçi olduğunun altını kalın çizgilere çiziyor.

“Taleplerimizin her birinin arkası dolu. ‘Neden bu talep, neden bu rakam’ diye sorduklarında hepsini tek tek anlatabiliriz” diyen Kavlak, isteklerini net hesaplarla ortaya koyma kararlılığında.

Neticede metal işkolu için zorlu bir sürecin başındayız.

Yakından takip ettiğimiz bir önceki döneme ait pazarlık sürecini hatırladığımızda özellikle işçi kesimi adına verilen kıran kırana mücadele karşımız çıkıyor!

Hem üyelerini hem de kamuoyunu interaktif biçimde pazarlık sürecine dahil etmeyi başaran Pevrul Kavlak ve ekibi tatminkar bir sonuca ulaşmayı başarmıştı.

Başarının mimarıysa kamuoyu yaratma ve tarafları ortak bir çözümde buluşturma konusunda izlenen iletişim stratejisiydi.

Bakalım bu kez hangi iletişim enstrumanları öne çıkacak.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X