1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Tüketici fiyat karşılaştırmasında cep'i kullanıyor
Tüketici fiyat karşılaştırmasında cep'i kullanıyor

Tüketici fiyat karşılaştırmasında cep'i kullanıyor

Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 53'ü alışveriş sırasında fiyat karşılaştırması için cep telefonlarını kullanıyor.

A+A-

Araştırma Kuruluşu GfK tarafından, 25 ülkede 25 binden fazla cep telefonu kullanıcısının alışveriş sırasındaki alışkanlıklarını inceledi. Alışverişte Cep Telefonu Araştırması sonuçlarına göre, 'fiyat karşılaştırma' ve 'tavsiye için arkadaş ve aile ile iletişime geçme' tüketicilerde öne çıkan ilk iki davranış oldu. Araştırmaya katılanların yüzde 40'ı söz konusu davranışları alışveriş yaparken gösterdiklerini belirtti.

ERKEKLER ÇOK KULLANIYOR

Söz konusu araştırmaya göre, dünya genelinde erkekler, cep telefonlarını fiyat karşılaştırmasında kadınlardan daha fazla kullanıyor. Erkeklerin yüzde 42'si, kadınların ise yüzde 37'si, internetteki fiyatla mağaza fiyatını karşılaştırmak akıllı telefonu kullanıyor. 

Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 53'ü alışveriş sırasında fiyat karşılaştırması için cep telefonlarını kullanıyor. Global düzeyde, tavsiye almak için arkadaş veya aile ile iletişime geçme davranışında kadınların ve erkeklerin oranı neredeyse eşit. Kadınların yüzde 40'ı erkeklerin ise yüzde 39'u bunu düzenli olarak yapıyor.

YÜZDE 36'SI FOTOĞRAĞINI ÇEKİYOR

Meksikalı tüketicilerin yüzde 55'i, Polonyalı tüketicilerin yüzde 53'ü ve Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 52'si bir mağazada alışveriş öncesinde tavsiye almak için arkadaşları veya aileleri ile cep telefonuyla iletişime geçmeyi tercih ediyorlar. 

Tüketicilerin yüzde 36'sı satın alabilecekleri ürünlerin fotoğrafını çekiyor. Araştırmaya göre 3 kişiden 1'i alışveriş sırasında ürünlerin fotoğrafını çekiyor.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.