Turizmciler gözlerini 1 trilyon dolarlık pazara dikti

Türk turizm sektörü temsilcileri, son yıllarda önemli gelişme gösteren 1 trilyon dolarlık kongre, toplantı, etkinlik ve düğün organizasyonları pazarından daha fazla pay almak için farklı ülkelere yönelmeye başladı.

Turizmciler gözlerini 1 trilyon dolarlık pazara dikti

Bu yıl dördüncüsü düzenlenen Uluslararası Toplantı ve Düğün Turizmi Forumu (International MICE&Wedding Forum-IMWF2019), çok sayıda ülkeden uluslararası destinasyon düğünleri, kongre, toplantı ve etkinlik sektörüne yön veren karar vericileri Antalya’da buluşturdu. Inventum Global Yönetici Ortağı Bünyat Özpak, buradaki konuşmasında, Hint düğünleri kapsamında geçen yıl turizm tarihinde en yoğun sezonu geçirdiklerini söyledi.

Bu yıl da geçen yılın iki üç katı bir düğün organizasyonunun gerçekleşmesini beklediklerini vurgulayan Özpak, ‘’Hindistan, dünyada en çok düğün organizasyonu olan ülke. Türkiye’de de Hindistan pazarı yavaş yavaş büyümeye başladı. Şimdi yeni ülkelerin peşindeyiz. Çin, Japonya, Güney Kore, Endonezya, Güney Amerika ülkeleri gibi daha farklı ve egzotik pazarlara konsantre olmaya başladık” dedi.

PASTADAKİ PAYI BÜYÜTME AMACI

Düğün turizminin özellikle yüksek gelirli kitleye hitap ettiğinin altını çizen Özpak, ‘’Düğünlerin de yer aldığı etkinlik turizminin toplam pazarı yaklaşık 1 trilyon dolar. Bu pazar, turizm kabiliyeti olan ülkelere dağılıyor. Türkiye etkinlik yapma kabiliyetine sahip çok önemli ülkelerden bir tanesi. Amacımız pastadaki payımızı büyütmek” diye konuştu. Türkiye’nin bu konuda çok güçlü ve tercih edilen bir ülke olduğuna işaret eden Özpak, sadece bazı noktalarda tanıtım eksikliği olduğunu kaydetti.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X