Türk mobilyası algıları yıktı

İstanbul Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, Türk mobilyası kendine biçilmek istenen ‘Çin’den kaliteli, Avrupa’dan ucuz’ algısını yıkmış durumda olduğunu belirtti.

Türk mobilyası algıları yıktı

Güleç, dünya genelinde var olan tüm sektörlerde olduğu gibi mobilya sektöründe de rekabetçi olmanın yolunun üretim teknolojisinden, Ar-Ge’den ve tasarımdan geçtiğini söyledi. Sektörün Asya’daki devasa üretim çarkının yanı sıra ABD ve Avrupa’daki teknolojik açılımlarla mücadele ettiğini kaydeden Güleç, şöyle devam etti: ‘’Sektörümüz, üretim teknolojilerini her yıl geliştiren, inovasyon ve tasarım yoğun bir yapıya sahip.

Bu durum, iç pazarın henüz olgunlaşma evresine girmediği düşünüldüğünde kısa sürede hız kat etmemizi ve diğer sektörlerden daha hızlı büyümemiz sonucunu getiriyor. Bunun yanı sıra mobilya sektöründe olduğu gibi kültürel ve tarihsel motifler de ürünlerimizin tasarım değerini yükseltmektedir. Türk mobilyası kendine biçilmek istenen ‘Çin’den kaliteli, Avrupa’dan ucuz’ algısını yıkmış durumdadır. Bunu sağlayan faktörler ise her yıl artan üretim teknolojimiz, akıllı mobilya kümelerimiz ve nitelikli iş gücümüz olarak öne çıkmaktadır.”

FİYATI İSTEDİĞİMİZ YERE ÇEKEMİYORUZ

Türkiye mobilya sektöründe Ar-Ge ve tasarım harcamalarının her yıl arttığını ama istenilen seviyede olmadığını dile getiren Güleç, Türkiye mobilya sektörünün gelişmiş mobilya ülkelerine göre pazarlama ve markalaşmada arzu edilen seviyenin altında bulunduğunu anlattı.

Ahmet Güleç, ‘’Hal böyle olunca tasarım-yoğun ve pazarlama değeri yüksek mobilyaların kilogram başı fiyatlarını istediğimiz seviyeye çekemiyoruz. Çin, Vietnam gibi rakiplere göre iş gücü maliyeti açısından dezavantajlı bir durumdayız” dedi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X