Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce karşı…
Açıktan ilan edemiyorlar ama AKP Bursa milletvekillerinin çoğu karşı…
CHP karşı, MHP karşı, siyasi partilerin tamamı karşı…
Akademik odalar, meslek odalarının alayı karşı…
Çevreye duyarlı ve bağımsız basın kuruluşları karşı…
Bilim insanları karşı, Uludağ Üniversitesi Çevre Bölümü karşı…
Çevre derneklerinden, insan hakları derneklerine varıncaya kadar sivil toplum örgütleri karşı…
Ve en önemlisi başta Demirtaş çevresinde yaşayan bölge halkı olmak üzere 3 milyon Bursalı karşı…
Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi`ne, yani Bursa Ovası`nın orta yerine termik santral kurmak isteyen DOSAB yönetimi ısrarcı olurlarsa, işte tüm bu güçleri karşılarına almaya devam edecekler.
Hadi onlar tüccar…
Yani, halkı karşılarına almanın bedelinin ağır olmadığını düşünebilirler.
Ancak siyasetçiler için de mi aynı durum söz konusu?
Elbette hayır…
Üstelik seçim kapıda.
100 binlerce seçmen, termik santralın kurulmasına izin veren siyasi iradeye mutlaka tavır koyar.
Bunu da en iyi siyasetçiler bilir.
———-
CHP`de kongre yok
CHP`de il ve ilçe kongrelerin ruhuna Fatiha okundu…
Dün toplanan Merkez Yönetim Kurulu, seçim öncesi kongre yapılmaması kararı aldı.
Gerekçe, erken seçim ihtimali…
Yerinde bir karar.
Çünkü Nisan 2015`te yapılacak bir erken seçim öncesi, CHP örgütlerinin kongrelerle meşgul olması, partinin lehine olmaz.
Gerçi MYK, Yüksek Seçim Kurulu`nun açıklayacağı seçim takvimine göre kongre tarihlerinin şekilleneceini söylemiş ama genel seçimlerden önce kongre ihtimali olası görünmüyor.
Peki bundan sonraki adım ne olur?
Çok yakında Genel Merkez`in, aday olacakların istifasını istemesi bekleniyor.
Bunun da çok yakın bir tarihte olacağı konuşuluyor.
————-
Fidansoy ne demek istedi?
Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy`un açıklamalarına yer verdiğim yazı, yanlış anlaşılmalara yol açmış.
Aslında yazıdaki yorumlarımda, Fidansoy`a ve toplu ulaşımda kamunun rolünün artmasına dönük çabalara destek vardı ama yine bazı yanlış anlaşılmaların önüne geçememiş bu ifadeler.
İşin özü şu:
Bursa`da ana yolların tam ortasından metro geçiyor ancak sağında ve solunda lastik tekerlekli araçlar hizmet vermeye devam ediyor.
Levent Fidansoy da “Dünyanın hiçbir metro sistemine paralel lastik tekerlekli taşımacılık yok. Kestel hattının entegrasyonu ve burada çalışan toplu taşıma araçlarının alternatif işlere yönlendirilmesi gerekir” demişti.
Ayrıca şunu da eklemişti:
“Güney Amerika ülkelerini araştırdım, bu ülkelerde de metro hattına paralel çalışan lastik tekerlekli toplu taşımacılık yok.“
Şimdi bu sözlere Bursalıların hiç birinden itiraz gelebilir mi?
Çünkü başta Ankara Yolu olmak üzere, sağ şeridi resmen işgal eden ve trafiği alt üst eden lastik tekerlekli toplu taşıma araçlarından rahatsız olmayan Bursalı var mı?
Yetki konusuna gelince…
Evet yetki Burulaş`ın elinde ancak Bursa`daki özel sektör ulaşım lobisi çok güçlü ve hatırı sayılır bir siyasi nüfuza sahip.
Belli ki bu lobi aşılamıyor yıllardır.
Ancak 3 milyonluk Bursalının menfaati için, minibüsçüleri de mağdur etmeyecek bir çözümün vakti gelmedi mi?