Yeşim 2018’de 320 milyon dolarlık ihracat yaptı

Dünya devlerinin gözdesi Yeşim Tekstil, zor bir yıl olan 2018’de de perfonmansı ile fark yaratmayı başardı. Yeşim CEO’su Şenol Şankaya, geçen yıl 320 milyor dolarlık ihracat yaptıklarını ve yüzde 15 büyüme sağladıklarını söyledi.

Yeşim 2018’de 320 milyon dolarlık ihracat yaptı

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün öncü kuruluşu Yeşim Tekstil’in CEO’su Şenol Şankaya, şirket ve sektör açısından 2018 yılını değerlendirdi, 2019 hedeflerini açıkladı.

Şankaya, dün yaptığı açıklamada, ülke ekonomisine büyük katkı sağlayan ihracatçılarla birlikte gösterdikleri yoğun çabanın karşılığı olarak 2018’i rekorla kapattıklarını vurguladı. Bununla birlikte dünya ekonomisinin, küresel ticaret savaşlarının gölgesinde 2018’i zor bir yıl olarak geride bıraktığını anlatan Şankaya, mevcut küresel gelişmelere bakıldığında 2019 yılının yükselen korumacı politikalar ve zorlu rekabet koşulları nedeniyle daha da sert geçmesini beklediklerini söyledi.

Şankaya şöyle devam etti: ”İhracatçılar olarak ülke büyümesine olan net katkılarımızın bilincindeyiz. Türkiye’nin 2019 yılı ihracat hedefi olan 182 milyar dolara ulaşacağına inanıyoruz. 2019’da mevcut gücümüzü korumaya ve konumumuzu daha da güçlendirmeye çalışacağız. Türkiye’nin 2019’da da yukarı yönlü ivmesini sürdüreceğine ve firma olarak bizim de sektörün gelişimine paralel olarak büyümeye devam edeceğimize inanıyorum.”

MARKALAŞMAYA ÖNEM VERİLMELİ

Dünyanın önde gelen tekstil ve hazır giyim oyuncularından olan Türkiye’nin artık ihracatını arttırmanın yanında markalaşmaya da önem vermesi gerektiğinin altını çizen Şankaya, ”Bu alandaki katma değerini de yükseltmesi gerek. Bu da ancak Ar-Ge, tasarım ve inovasyon gibi kavramların gelişmesi ile mümkün. Türkiye’nin bir üretim üssü olduğu fazlasıyla net. Ancak önemli olan bu unvanımızı koruyacak ve daha da geliştirecek adımlar atılması” diye konuştu.

SAĞLAM STRATEJİLERE İHTİYACIMIZ VAR

Şenol Şankaya, Türkiye’nin dünya tekstil sektöründe pamuktan nihai ürüne kadar tüm üretim süreçlerinin gerçekleştirilebildiği sayılı birkaç ülkeden biri konumunda bulunduğunu kaydetti. Türk hazır giyim endüstrisinin 2018’de 17 milyar 642 milyon dolarla ihracatta ikinci büyük sektör olma başarısını gösterdiğine işaret eden Şankaya, sergilenen performansın tüm zorluklara rağmen başarı olarak görülebileceğini belirtti.

Şankaya, “2019’da hazır giyim ihracatımızın 19 milyar dolara çıkacağını öngörüyoruz. Dünyanın beşinci büyük hazır giyim tedarikçisi konumunda olan Türkiye için bu hedef hiç de uzak değil. Türkiye’nin sahip olduğu potansiyeli harekete geçirerek, ihracat hacmimizi hızla yukarılara taşıyacak sağlam stratejilere ihtiyacımız var” diye konuştu.   

PLANLI BİR ŞEKİLDE GELİŞİMİ SÜRDÜRECEĞİZ    

Yeşim Tekstil olarak gelecek planları ve gelişim süreçleri hakkında da bilgi veren Şankaya, 2018’de 320 milyon dolarlık ihracat ve yüzde 15’lik bir büyüme sağladıklarını vurguladı. Şankaya, yeni müşteri bağlantıları ile geleceğe umutla baktıklarını ifade ederek şu bilgileri verdi: “2018’de 35’inci kuruluş yıldönümünü kutlayan Yeşim Tekstil, sadece Bursa’da toplam 325 bin metrekarelik bir alanda yaklaşık 3 bin çalışanı ile hazır giyim ve ev tekstilinde dünya markalarına üretim gerçekleştiriyor.

Dünyada hazır giyim sektöründe aynı çatı altında iplikten mamul ürüne kadar tüm işlemleri kendi bünyesinde yapabilen en büyük 4 entegre tesisten biri konumundayız. Toplam üretimimizin yüzde 90’ını ihraç ediyoruz. Avrupa ülkeleri olmak üzere Amerika ve Rusya pazarına ürünlerimizi gönderiyoruz.

Türkiye’de tek çatı altında en fazla kadın çalışan istihdam eden firmalardan biri olarak, kapasite ve istihdam artışına gittik. Eylül 2018’de başlayıp 2019 yılı sonuna kadar devam edecek yeni işçi alımı ile 1000 kişilik ek istihdam sağlamayı hedefliyoruz. Ekonomi dünyasında genel anlamda olumsuz bir hava yaşanırken planlı bir şekilde gelişimimizi sürdüreceğiz.”

DÜNYA MARKALARININ EN GÜVENDİĞİ ANA TEDARİKÇİ

İstihdam hamlesini müşterilerinin üretim hacmini Türkiye’de Yeşim Tekstil ile birlikte büyütme kararı alması sonucu hayata geçirdiklerini belirten Şenol Şankaya, bunun Türk tekstili adına da gurur verici olduğunu kaydetti. Şankaya, büyürken müşterilerinin kalite, tasarım, inovasyon ve sürdürülebilirlik konularındaki beklentilerine cevap verecek şekilde gerekli adımları atacaklarını kaydederek, “Bu süreçte gerek makine parkuru gerek ek istihdam anlamındaki planlamalarımızı da hızla hayata geçireceğiz. Firmamız, geçmişte olduğu gibi gelecekte de dünya markalarının en güvendiği ana tedarikçi olma misyonunu sürdürecek. Ek istihdam sürecinde işe alınacak yeni çalışanların yüzde 75’ini kadınlar oluşturacak. Yeni alacağımız kadın çalışanlarla halihazırda yüzde 51 olan kadın çalışan oranını yüzde 60’ın üzerine çıkaracağız” ifadelerini kullandı.

DÜNYADA SEKTÖRÜN ZİRVESİNE OTURURUZ

-Sektörün Endüstri 4.0’ın gerçeklerine göre değişimini ve dönüşümünü önemsediğimiz için bu konuda da önemli çalışmalar yürütüyoruz.

-1999 yılında Ar-Ge departmanını kurarak akıllı kumaşlar, organik, geri dönüşümlü ve inovatif kumaşlarla ilgili birçok çalışmaya imza attık.

-Bugün teknik tekstil ve nano teknoloji için gelişmiş bir Ar-Ge merkezine sahip olan Yeşim, her yıl yüzlerce kumaş çalışması yapıyor.

-Türkiye, teknolojik değişim dalgasını yakalayabilir ve katma değeri yüksek ürünleri üretebilirse dünyada sektörün zirvesine oturur.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X