Feridun Eyüpoğlu
Feridun Eyüpoğlu

Zeytinciye 17 milyon TL kar payı

Zeytinin zor yılıydı 2016.

Hava koşulları, hastalık ve zarlılar…

Zeytinciyi de piyasayı da zorlu bir mücadeleye yöneltti.

Peki bölgemiz adına sonuç ne oldu?

Üreticinin ortak gücü Marmarabirlik, 34 bin ton ürün satarak…

373 milyon TL net ciro elde etmeyi başardı.

Ve sadece iç pazarda değil dünyada da zeytinimize değer kattı!

Neticede 2016’da 51 ülkeye 6 bin 100 ton ihracat yapan Marmarabirlik…

Sektöründe 4 yıl üst üste elde ettiği ihracat birinciliğini...

Bu yıl da kaptırmayacağının sinyalini verdi.

Üstelik 2009’a göre yüzde 70 artan ihracata dikkat çeken Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa çıtayı daha da yükseltti.

“Marmarabirlik’in bu yıl da zeytin-zeytinyağı sektörünün ihracat şampiyonu olmasını bekliyoruz.

Hedefimiz, önümüzdeki yıllarda ihracatımızı 30 milyon dolarlara taşıyarak…

32 bin ortağımıza ve ülke ekonomisine daha fazla kazanç sağlamak.”

“Peki zor koşullardaki bu işletmecilik başarısı üreticiye nasıl yansıyor?” diye sorduk Başkan Asa’ya.

Ve sıcak bir yanıt aldık!

Çünkü hem taze bir gelişme… Hem de üreticinin cebini ıstacak bir haber söz konusu.

Marmarabirlik bu yıl ilk defa öz kaynaklarıyla kar payı dağıtacağını daha önce açıklamıştı.

Bu karar gerçeğe dönüşüyor artık.

“Marmarabirlik Yönetim Kurulu ortaklarına toplam 17 milyon TL kar payı dağıtma kararı aldı!

Karar, 22 Nisan’da yapılacak Olağan Mali Genel Kurul’da delegelerin oyuna sunulacak.

Ve kar payı dağıtımına ilişkin tarih belirlenecek.”

Yani kurumsal başarı bu kez kar payı ile zeytincinin gücüne güç katacak.

Kar payı dağıtımı, ortaklarımızın kooperatiflerine sahip çıkmasına büyük katkı sağlayacak.

Her zaman üreticinin yanında olan Marmarabirlik…

Kar payı dağıtımı ile ülkemizde kooperatifçilik ruhunun canlanmasına vesile olacaktır.”

Yani Başkan Asa büyüme, ihracat ve yatırım başarısını…

En uygun fiyattan ürün alımı, peşin ödeme, kar payı dağıtımı ve çeşitli desteklerle

Bir TL kredi kullanmadan üreticinin yanında olma başarısına dönüştürmüş görünüyor.

 

İhracat ve Ar-Ge atağı

 

Zeytin üreticisine ve ülke ekonomisine daha fazla katkı içinse…

Çalışmaların hızlandığı bir dönemden geçiyor Marmarabirlik.

İSO listesine göre Türkiye’nin üretimden satışlarda 382. büyük firması olan kurum…

2017’de 400 milyon TL ciroya ulaşılmayı hedefliyor.

Ayrıca          2023’te 50 bin ton ürün satışı yapılması hedeflenmekte!

Peki bu hedeflere nasıl ulaşılacak?

İhracat artışı için geleneksel Avrupa pazarında büyüme adımları atılırken…

Diğer yanda pazar çeşitliliği için harekete geçilmiş.

Köln’deki şubemizi güçlendirmek için AB hibe fonlarından faydalanarak…

Bir üretim ve depolama tesisi kurmayı planlıyoruz!

Böylece ürünlerimizi Avrupa’ya kısa zamanda ulaştırıp…

Satışları katlayarak artırmamız mümkün olabilecek.

Ortadoğu ve Arap Yarımadası ile Uzakdoğu’yu hedef pazar olarak belirledik.

Ve yeni pazarlarla ilgili çalışmalara başladık.”

Turquality Destek Programı‘na üretici birlikleri ve kooperatiflerin alınması için de…

Ekonomi Bakanlığı’na müracaat eden Asa ve ekibi…

Bölge milletvekillerinin desteği ile adım atılmasını umut ediyor!

Enerji ve çevre yatırımlarının yanısıra Ar-Ge şirketiyle de…

Akredite laboratuar kurma aşamasına gelen Marmarabirlik…

Piyasa için çok önemli bir yeniliği devreye almış.

“Dünyanın ilk zeytin lisanslı deposunu açan Marmarabirlik…

Dün itibariyle elektronik ürün senedi ile alım satım işlemlerine de başladı.”

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X