Olay Gazetesi Bursa

3.köprüde sona doğru!

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nda köprü yapım çalışmasında önemli bir aşamaya gelindi. Malzemeleri, Fransa, Malezya ve Güney Kore'de üretilen eğik askı halatlar, karadaki ankraj kutularına sabitlendirilerek, çelik tabliyeleri taşıyacak hale ge

Çalışmalar hakkında bilgi veren 3. Köprü Saha Mühendisi, “İlk olarak 12 metre boyundaki ‘duct’ adı verilen kabloları, ölçüm değerlerine göre birbirine 220 derecede kaynak yapılmasıyla birlikte oluşturulan koruyucu borunun içine 1 adet master kablo diye adlandırılan kablomuz yerleştiriliyor. Bu yerleştirme işlemi ilk olarak beton tabliye tarafındaki Kuzey ve Güney cephedeki 1 er adet halat için yapılmaktadır. ‘duct’lar kule vinçler yardımıyla kulede daha önce bıraktığımız deliklere yanaştırılınca, master kablo kulede ve döşemede bulunan ankrajlara sabitleniyor. Bu sabitlemenin ardından daha önce belirlenen yüklere göre ilk kablomuz geriliyor. Döşeme üzerinde ve kule üzerinde bulunan ekipmanlar sayesinde diğer kablolarımız koruyucu borunun içerisinden gidip ilk kabloda olduğu gibi ankrajlara sabitleniyorlar. İlk kablo üzerinde bulunan kuvvet okuyucu aparat sayesinde ilk kablo ve diğer kabloların kuvvetleri eşitleninceye kadar teker teker bütün kablolar geriliyor. Çelik tabliyenin kaynağının belli bir yüzdeye ulaşmasıyla birlikte bu sefer çelik tabliye tarafındaki 2 halatın montajına da aynı şekilde devam edilmektedir. 22. Çelik tabliyeye kadar her döşemede 2 şer adet halatımız bulunmaktadır. Yalnız 13. çelik tabliyemizden sonra Ana Halatlardan gelecek olan 2’şer adet askı halatı montajı da yapılacaktır” dedi.

 

Toplam ağırlığı 8787 ton olan 176 adet olan eğik askı halatlarının uzunlukları 154 ile 597 metre arasında değişiyor. Çapları 225 ile 315 milimetre olan halatların toplam büklüm uzunluğu ise 6500 kilometreye kadar ulaşıyor. Büklüm içindeki 7 adet tel sayısı bulunurken, tel çapı ise 5.2 milimetre.