Olay Gazetesi Bursa

Ağustos enflasyonu açıklandı

Ağustosta Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) yüzde 0,29 azalırken, Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) yüzde 0,08 artış gösterdi. Yıllık enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 8,05, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 3,03 oldu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, ağustos ayı itibarıyla 12 aylık ortalamalar dikkate alındığında tüketici fiyatları yüzde 7,98, yurt içi üretici fiyatları yüzde 4,51 arttı.

 

TÜFE, ağustosta bir önceki aya göre yüzde 0,29 azalırken, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 8,05 yükseldi. Yİ-ÜFE ise bir önceki aya göre 0,08, geçen yılın aynı ayına kıyasla da yüzde 3,03 arttı.

 

Beklentiler

 

AA Finans Enflasyon Beklenti Anketi’ne katılan ekonomistler, ağustosta TÜFE’nin yüzde 0,02 azalacağını öngörmüştü. Ekonomistlerin ağustos ayı için enflasyon beklentileri, en düşük yüzde eksi 0,33 ve en yüksek yüzde 0,36 aralığında yer almıştı.

 

Bu arada, TÜFE temmuzda 1,16, Yİ-ÜFE yüzde 0,21 artmıştı. Yıllık enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 8,79, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 3,96 olmuştu.

 

En yüksek fiyat artışı spor müsabakalarına giriş ücretinde görüldü

 

Tüketici fiyatları bazında ağustosta en yüksek fiyat artışı yüzde 18,77 ile spor müsabakalarına giriş ücretinde görüldü.

 

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, spor müsabakalarına giriş ücretini, yüzde 8,91 ile özel üniversite ücreti, yüzde 6,38 ile marul izledi. 

 

Ağustosta fiyatı en çok artış gösteren diğer ürünler arasında, yüzde 5,72 ile limon, yüzde 5,50 ile gazeteler, yüzde 5,19 ile yumurta, yüzde 4,89 ile sabun, yüzde 4,38 ile sarımsak, yüzde 3,70 ile fındık içi, yüzde 3,64 ile sağlık sigortası ve yüzde 3,54 ile margarin yer aldı. 

 

En çok taze fasulye ucuzladı 

 

Geçen ay en fazla fiyat düşüşü ise yüzde 19,38 ile taze fasulyede gerçekleşti. Bunu yüzde 17,71 ile armut, yüzde 16,60 ile domates, yüzde 15,08 ile karpuz, yüzde 12,29 ile sivri biber, yüzde 9,87 ile erkek tişörtü, yüzde 8,43 ile yurt içi bir hafta ve daha fazla süreli turlar, yüzde 7,49 ile çocuk pantolonu, yüzde 6,90 ile kadın ceketi izledi.