Olay Gazetesi Bursa

BTSO üyelerine dijital pazarlama ve e-ticaret eğitimi

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) tarafından iş dünyasına yönelik düzenlenen eğitimler devam ediyor.

‘Dijital Pazarlama ve E-Ticaret’ eğitiminin açılış konuşmasını yapan BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytuğ Onur, küresel ölçekte rekabetin giderek zorlaştığı günümüzde farklılığı sağlayan en önemli dayanağın eğitim olduğunu dile getirdi.

Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda, firmaların profesyonel kadrolarının hızla değişen koşullara ayak uydurmasını istediklerini ifade ede Onur, “Uzman çalışanlarımızın iş dünyamızı rekabette ön sıralara taşıyacak donanıma sahip olmalarını hedefliyoruz. BTSO Akademi projemiz yaklaşık 1 yıl önce bu hedeflerimiz doğrultusunda doğdu. 6 kategoride 60 civarında eğitimle başladığımız programlarımızda eğitim sayısı 120’yi, eğitimlere başvuru sayısı ise 6 bin 500’ü aştı. Bu anlamda eğitimlerimize ilgi gösteren tüm katılımcılarımıza teşekkür ediyorum” diye konuştu.

“ELEKTRONİK TİCARET ALANINDA ÖNEMLİ BİR POTANSİYEL BULUNUYOR”

40 milyona yakın internet kullanıcısının bulunduğu Türkiye’de elektronik ticaret hacminin de 2008 yılından itibaren yıllık ortalama yüzde 30’luk bir büyüme kaydettiğini ifade eden Aytuğ Onur konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Türkiye’de elektronik ticaret hacminin 15 milyar TL’yi aştığı ifade edilmektedir. Ancak bu rakam toplam perakende satışlarının hala yüzde 2′ sinin bile altındadır. Bu durum elektronik ticaret alanındaki potansiyeli ortaya koymaktadır.”

Tolga Yücel ‘E-Ticaret’ ve ‘Dijital Pazarlama’ konularındaki bilgilerini paylaştı. 2 gün boyunca süren eğitimlerde katılımcılara, mevcut yapılarını dijital ticaret imkanlarını ekleyerek güçlendirmeleri, ürettikleri ürün veya hizmetin pazarlamasında dijital ortamları kullanmasını istemesi halinde yürüteceği pazarlama stratejileri ve enstrümanları konularında bilgi verildi.