Yılmaz, yazısında dikkat çeken şu bilgileri verdi:
Bursa’da… Yıllardır trafik sıkışıklığı denince akla Acemler geliyor. Her dönem yerel yönetimler ulaşım projelerinin ilk sırasına Acemler’i koyuyorlar.
Her şey…
Batıya doğru büyüyen kenti merkezle bağlayan ulaşım koridorunu açık tutabilmek için yapılıyor. Belediye yönetimleri önceliklerini hep buna veriyor.
Şunu da çözebilmiş değiliz:
Eskiden Yakın Çevre Yolu’ndan gelen araçların ana yola katılımı trafiği kesiyordu. Orası çözüldüğü halde yolun neden durduğunu kimse anlayamıyor.
Bu söylediklerimiz…
Acemler odaklı trafik sıkışıklığıyla ilgili. Oysa, karşı yön için de Acemler’den kaynaklanan trafik sorunu var ki, her akşam binlerce kişi yolda kalıyor.
Soru şu:
Esentepe Kavşağı’ndan 2 kilometre mesafede, Acemler’deki Mudanya Yolu Köprülü Kavşağı’na ulaşmak 45 dakika sürer mi? Ne yazık ki, her akşam saat 18.00-20.00 arası sürüyor.
Nedeni de şu:
Saat 18.00’de Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde mesai bitiyor. Fabrikalardan çıkan yüzlerce servis minibüsü aynı anda kent merkezine yöneliyor.
Önce…
Esentepe Kavşağı’nda Fatih Sultan Mehmet Bulvarı ayrımında yoğunluk yaşanıyor. Sonra da minibüs selinin katıldığı trafik Acemler’deki Mudanya Yolu Köprülü Kavşağı’nda takılıp kalıyor.
Çünkü…
Esentepe’den 3 şerit gelen yol, köprülü kavşakta 2 şeride düşüyor ve huniye girmiş gibi çok gerilere, hatta Korupark Kavşağı’na kadar trafik duruyor.
Geçen akşam bir dostumuz, Bademli’den Çekirge Meydanı’na 1 saat 45 dakikada ulaşabildiğini söyledi.
İlginç olan şu:
Acemler’deki Mudanya Yolu Köprülü Kavşağı 50 yıl önce yapılmış olsa, bugünkü trafiğin öngörülemediği düşünülebilir, ama daha 5 yıl önce yapıldı.
Bursa sorununu da üreten bir kent.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…