Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Bazen… Yaşadığımız kentin günlük sorunlarını yaşarken kanıksama kaynaklı gözlem eksikliği olabiliyor. O nedenle, zaman zaman dışarıdan gözleme gerek duyulabiliyor.
O nedenle…
Bursa’da doğup büyüyen, Bursa aşığı olan, Erzurum Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Ana Bilim Dalı Araştırma Görevlisi olduğu için 8 yıldır Erzurum’da yaşayan, ama gözünü hep Bursa’nın üstünde tutan, uzmanlık alanı da ulaşım olan Avukat- İnşaat Yüksek Mühendisi Ahmet Ünal’ın kente gelip gittikçe yaptığı gözlemleri önemsiyoruz.
Nitekim…
Bir…
“Eskiden Paşa Çiftliği’ne uzanan Acemler Kavşağı trafiği artık Kültürpark-Merinos’a dek uzuyor. Hafta içi (Cuma günü) gözlemledim ki HRS’de artık günün her saatinde yoğunluk yaşanıyor.”
İki…
“Büyükşehir Belediyesi’nin sayfasından okuduğumuz kadarıyla, haftanın sadece 1 gününde Hafif Raylı Sistem hattında gece seferleri var. O da aslında sadece gece 02’ye kadar 30 dakikalık aralıklarla gerçekleştiriliyor.”
Anımsattığı şu:
“İstanbul’da ise hafta sonları gece seferleri sabah normal seferler başlayana kadar 1’er saatlik aralıklarla gerçekleştiriliyor.”
Şunun da altını çizdi:
“Sadece Bursa’da Terminal’e gece gelen yolcuları düşündüğümüzde, gece seferlerinin olması durumunda kullanılacağı aşikar.”
Üç…
“Terminal’den gece şehir içi otobüs seferlerinin olduğunu Belediye’nin sayfasından görüyoruz. Ancak bu seferlerin aralıklarına baktığımızda 2-3 saatlik sürelerde olduğunu görüyoruz. Otobüse yetişemeyenler 2-3 saat beklemek yerine farklı ulaşım araçlarını tercih ederek gidecekleri yerlere ulaşmaya çalışıyorlar.”
Önerisi şu:
“Otobüsler yerine T-2-HRS entegrasyonu sağlanarak daha sık aralıklarla (örneğin 1’er saat aralıklı seferlerle) ihtiyaç karşılanabilir.”
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…