Olay Gazetesi Bursa

Bursa’da servisler trafiği kilitliyor

Her gün yüzlerce aracın trafiğe çıktığı Bursa'da, toplu ulaşım şehrin bir ucundan diğerine kesintisiz giderken, ana aksı boydan boya geçen ve UKOME'den izni olmadığı öğrenilen servis araçlarına kimse 'dur' diyemiyor.

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, toplu ulaşımın bulunduğu noktalarda çalışan servis otobüslerine müsade edilmeyeceğini açıkladı. Ancak Büyükşehir Belediye Meclisi’ndeki bu açıklamasının üzerinden 2 ay geçmesine rağmen her gün şehrin bir ucundan diğer ucuna yüzlerce servis otobüsü ve minibüsü çalışmayı sürdürüyor. Bunlardan en dikkat çekeni ise Görükle’ye servis çeken 70 otobüs. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin bu hatta izni olmamasına rağmen Bursa trafiğinin en yoğun olduğu saatlerde taşımacılık yapan bu servis otobüsleri için bir tedbir alınmıyor.

Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden yararlanan vatandaşlar, Kestel’den Uludağ Üniversitesi’ne kadar 31 kilometrelik hatta 2,25 liraya yolculuk yaptıklarını, kendilerinin hastaneye tedavi için gelirken toplu ulaşımı kullandıklarını dile getirerek, ‘Burada otobüsleri görünce trafiğin İzmir yolunda neden kilitlendiğini bir kez daha anlıyoruz. Başkan Recep Altepe bunlara izin verilmeyeceğini açıklamıştı. Ancak bir gelişme olmadı’ dediler.

Bursa’da 5 bin servis aracı, fabrikalar, okullar, kamu kurum kuruluşlarında çalışanları ve öğrencileri taşıyor. Başkan Altepe, eylül ayındaki meclis toplantısında trafik sıkıntısının metropol şehirlerin en büyük sıkıntısı olduğunu dile getirip, ‘Bursa coğrafyasına baktığımızda merkezde 600 bin kişi olması lazım, 2 milyon 300 bin insan var. Yoğunluğu sıkıntısı bitmiyor. Ulaşım her zaman en büyük problem. Bir kültür oluşması lazım. Toplu ulaşımın tercih edilmesi lazım. Kestel’den Görükle’ye raylı sistem var. İstanbul Caddesi’nde yapılıyor. O insanlar aracıyla çarşıya gitmeye ulaşıyor. Araç sahiplerinin yüzde 60’dan fazlası son 10 yılda araç sahibi olmuş. Biz sistemi kurmuşuz, metro hattımız kesintisiz şekilde çalışıyor. 300 bin yolcuya çıktık. Biz bunu ilave vagonlar da yaptırıyoruz. Sefer sayısı 10 dakikadan 5 dakikaya düşünce 600 bin yolcuya yükseliyor. 900 bine çıkabilir. Şehir iki katı büyüse yeterli sistem var. Bu pek kullanılmıyor. Zorlamamız gerekiyor’ demişti.

Herkes aracını birer kişi kullanıyor

Ankara, İstanbul, Mudanya, İzmir yolunda trafik ışığı olmadığını ifade eden Altepe, ‘Ankara yolunda ışık yok. İstanbul yolunda kaldırılıyor. Mudanya kavşağına kadar yok. Kavşaklar köprüler yapılıyor. Herkes aracını birer kişi kullanıyor . Minibüste bile tek kişi var. Herkes kendi aracıyla tek başına çıkarsa trafiğin sıkışmama ihtimali yok. Tokyo’da anaokulu öğrencileri bile bir ucundan diğerine 3 aktarmalı metroyla gidiyor. Toplu ulaşım kültürünün geliştirilmesi, trafik kültürüne yerel yönetimin karışması gerekiyor. Halkımızın da kentlileşme ve toplu ulaşımı kullanma oranını arttırması gerekiyor. Bu medeniyet göstergesi. Görükle’ye metro yaptık, ancak buraya ulaşmak için şehri boydan boya giden 100’den fazla servis otobüsü tespit ettik. Normalde izin vermiyoruz. Nasıl onay aldılar. Biz de onları iptal ettireceğiz’ diye konuşmuştu.

Öte yandan, Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısında toplu ulaşımın bulunduğu noktalara çalışan servis araçlarını yasaklama yetkisinin olduğu, bu konunun ilk UKOME toplantısında gündeme geleceği öğrenildi.