Aydın, köşesinde şu ifadeleri kullandı:
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım şirketi BURULAŞ kentiçi toplu taşıma ücretlerini 7 Temmuz’dan geçerli olmak üzere artırdı.
Ulaşım Koordinasyon Merkezi Kurulu (UKOME) kararıyla çıkan zammın ardından Bursaray ve lastik tekerleli toplu taşıma araçlarında tam bilet fiyatları 35 liraya, (uzun hatlarda bu rakam 44 lirayı buluyor), öğrenci bileti ise 8,75 liraya yükseltildi.
Toplu taşımada kısa hatları kulanan yolcu oranı nedir bilmiyoruz ama 44 liralık ücretin Bursalıları çok üzeceğini düşünüyoruz. Bunun, Büyükşehir Belediyesi yönetimine karşı da siyasi bir reaksiyona yol açacağı unutulmamalı.
Keza, yeni bir kararla bunca yıldır devam ettirilen abonman uygulamasının kökten kaldırılmasını da doğru bulmuyoruz.
BURULAŞ yaptığı açıklamayla, son 6 ay içinde personel, akaryakıt, yedek parça, bakım onarım ücretlerindeki artışa dikkat çekmiş. Kimi gider kalemlerindeki artışın yüzde 55’leri bulduğunu duyurmuş. Karar, bize göre halkı toplu taşımadan uzaklaştırıcı bir adım. Kentte trafik sıkışıklığını azaltma adına toplu taşımayı kullandırma ve özendirme çağrıları yapılırken, UKOME’nin onayladığı zam kararının vatandaşı toplu taşımadan kaçıracağını düşünüyoruz.
Elbette, bu oranın bile taşıma maliyetlerini karşılamadığını biliyoruz.
Ancak, Türkiye’nin hiçbir kentinde toplu taşıma işinden para kazanan belediyenin olduğunu sanmıyoruz.
Sübvansiyonlarla ayakta tutulan sistem, halkın buradan uzaklaşmasıyla daha fazla Büyükşehir bütçesi desteğine ihtiyaç duyacaktır.
Bir de bu zamma UKOME’deki bürokratların nasıl onay verdiklerini merak ediyoruz.
Merkezi hükümete bağlı kurumların bürokratlarının veya temsilcilerinin onayıyla çıkmış olan karara iktidar partisinin Bursa İl Başkanı’nın karşı tepki vermesi de düşündürücü.
İstanbul’da yeni taksi plakası tahsisi ve toplu taşıma ücretlerinin artırılmasına UKOME’de yer alan merkezi hükümet kurumlarının bürokratları onay vermezken, Bursa’da halkın bütçesini sarsacak bu denli bir artışı o bürokratlar nasıl onaylamışlar?
Acaba, iktidar partisinin UKOME’de yer alan kurum temsilcileri üzerinde bir ağırlığı yok mu?
Büyükşehir Belediye Meclisi’nde çoğunluğa sahip iktidar partisinin, mali darboğazdaki BUSKİ’nin su zammını iki kez reddederken, ulaşım zammını bizzat kendi yönetimindeki kurum temsilcilerinin onayıyla çıkmasını engelleyemedi mi?
BURULAŞ’ın zammı kentte çok konuşulacaktır. Elbette bunun bir de siyasi yanıması olacaktır.