Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Bursa’nın en fazla uzayan ve maliyeti de bu nedenle en fazla artan ulaşım projelerinden biri olan Doğancı Tüneli nihayet bu hafta sonu hizmete açılıyor. Siyaset kulislerinde Bakan Uraloğlu’nun bu haftasonu Bursa’ya geleceği konuşuluyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun yoğunluğuna göre tören önümüzdeki haftaya da kalabilir. Bakanın programına göre netlik kazanacak 2 kilometrelik Doğancı Tüneli’nin açılışında, Bursa’nın 4 ilçesinin asıl en büyük beklentisi, Kapıkaya tünellerinin yapım ihalesinin müjdesinin verilmesi.
Bakan Uraloğlu’nun açılış töreninde, Orhaneli, Büyükorhan, Keles ve Harmancık ilçelerinin kent merkezinde ve buralarda oturan sakinlerine o müjdeyi vermesi gerektiğini düşünenlerdeniz.
Ziraa, bölge 8 yıldır bu tüneli beklemekten çok yoruldu. Dağ ilçelerinin yol sorununu büyük ölçüde çözecek bir proje olan Kapıkaya tünelleri hizmete girmeden bölgenin ulaşım sıkıntısı da kökten bitecek gibi görünmüyor.
Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nü de en fazla yoran tünel projelerinden olan Doğancı’da bakalım Bakan Uraloğlu Dağ ilçelerine o yapım ihalesi müjdesini verecek mi?
Biz de merak etmiyor değiliz. Ziraa, biz de o bölgenin bir insanıyız. Ve iki yakınımızı da bu yolda yitirdik.
Bakan Uraloğlu müjdeyi verir veya vermez, iktidar partisi 31 Mart’ta Büyükşehir Belediyesi’ni kaybettiği gibi, 2028’de de Bursa’yı tümüyle kaybetme riskini göze almalı.
Türkiye’nin her bölgesindeki yol, tünel, otoban, köprü, viyadük, hızlı tren, havalimanı vb. gibi ulaşım projelerine kaynak bulan hükümet, Bursa’daki Kapıkaya tünellerini artık ‘bütçe sıkıntılı, finans yok’ bahanesiyle ötelememeli. Gerekirse burası da dış finansla yapılmalı.
İkizdere’ye, Ovit’e, Cankurtaran’a, Yusufeli’ye bulunan kaynak Kapıkaya’ya da pekâla bulunabilir.