Olay Gazetesi Bursa

Bursa’nın hızlı treninde ‘patron’ değişti

Hızlıtrende önemli bir gelişme daha yaşandı. Proje TCDD’den alınarak, Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne devredildi.

Sürpriz gelişmeyi, ‘yeni dış kredi arayışları için süreci hızlandırıp ve muhataplığı arttıracak teknik bir karar’ olarak yorumlayan Ankara’daki dostlarımızın umudu ise şu:

“Dış kredi ararken zaman geçiyor olabilir, ama bulduktan sonra proje çok hızlı ilerler. AYGM bu koordinasyonu sağlar.”

Haberi, Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz bugünkü köşesinden duyurdu.

Bizim hızlı trende ‘patron’ değişti: TCDD projeyi AYGM’ye devretti

Daha dün gibi… 12 Aralık 2012’de, soğuk bir kış günü Geçit çıkışında Mudanya Yolu’ndan Balat’a girişte kurulan şantiyeye büyük bir heyecanla toplandığımızda içimiz sıcacıktı.

O gün…

Bursa’ya gelecek hızlı tren için temel atılırken, “Bursalıların 2016’da hızlı trenle yolculuk yapabilecekleri” açıklanmıştı. Hepimiz heyecanlıydık.

Temel atmanın üzerinden 8 yıl, hedefin üzerinden 4 yıl geçti. Elimizde yarım tüneller ve viyadükler var. Bazı bölümlerde işe hiç başlanamadı bile.

O nedenle, henüz tren rayı da göremedik.

Geçen süreçte…

Araziden kaynaklı sıkıntılar yaşandı, ekonomik krizler patladı. Hepsi kabul, ama Bursa’ya vaat edilen hızlı treni beklemekten usanmadık.

Ortaya çıkan aksamaları da, bugüne kadar tolcu taşımacılığı ve demiryolu işletmeciliği alanlarında çalışan TCDD’nin ilk kez proje uygulamasını doğrudan üstlenmesi nedeniyle deneyimsizliğine bağlayıp toleranslı baktık.

Çünkü…

Moral bozacak gecikmeye karşın, umut veren gelişmeler de hep oldu.

Öyle ki…

TCDD’nin bizim projeyi hızlı tren kategorisinden çıkarıp yüksek standartlı demiryolu hattı statüsüne almasına bile takılmadık.

Hatta…

Bunu, yük treni de çalışacağı için uluslararası kredi arayışında teknik bir ayrıntı kabul ettik ve hızı değişmeyeceği açıklamalarıyla kabullendik.

En son…

15 Mart 2020 günü bu sütunlarda “Moraller bozulmasın, ama bizim tren

şimdi de ‘dış kredi limitlerine’ takıldı” başlığıyla gelişmeyi duyurduk.

İşte…

Hazine’nin o onayı vermemesinden sonra bizim treni ilgilendiren önemli bir gelişme daha yaşandı ve işin patronu değişti. Proje TCDD’den alındı ve Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne devredildi.

Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…