Olay Gazetesi Bursa

Bursa’nın trafik sorunu nasıl çözülür? Flaş öneriler var…

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, TMMOB İKK Sekreteri Feridun Tetik'in Bursa trafiğiyle ilgili görüşlerini bugünkü köşesine taşıdı...

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Tüm çabası… “Daha iyi ve daha yaşanabilir Bursa” olan, kentle ilgili her konuda heyecan duyup gözlem ve bilgi paylaşma duyarlılığı gösteren TMMOB İKK Sekreteri Feridun Tetik özellikle trafik-sanayi ilişkisinde duyarlı.

Nitekim…

Washington merkezi araştırma kuruluşu Inrix’i,n yayınladığı 2021’de dünyada en fazla trafik sıkşıklığı yaşayan şehirler listesinde Bursa’nın 19. sırada yer alması üzerine şuna dikkat çekti:

“Ulaşım sorununun nedenlerine yönelmezsek trafik daha karmaşık olur.”

Bir kez daha…

2040 Çevre Düzeni Planı’nı şans gören Tetik’in önerileri şöyle:

“OSB sayısı  dondurulmalı. Öncelik toplu taşımaya, hatta metroya verilmeli. Kentin yüksekteki mahalleleri ve trafik yoğunluğu olan bölgeleri metro istasyonlarına bağlayacak en az iki ‘füniküler’ planlanmalı. Fabrika servislerini kaldırıp işçi servilerini metroya taşıyacak sistem kurulmalı.”

Şunu da önerdi:

“Osmangazi İstasyonu’ndan Koğukçınar, Okullar, Ayten Bozkaya, yeni Adliye, Yeşilşehir, Tofaş bağlantılı DOSAB Metrosu planlanmalı.”

 

Lise yerleştirmeleri bile trafik nedeni

Öncelikle… Bursa’daki OSB sayısının dondurulmasını savunan TMMOB İKK Sekreteri Feridun Tetik, fabrika servisleri yanında öğrenci servislerine dikkat çekti:

“Trafik yoğunluğu yaratmamak için lise yerleştirmeleri servis kullanımı gerektirmeyecek şekilde planlanmalı. Yani, Kestel’deki öğrenci Görükle’ye yerleştirilmemeli.”