Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Açıkça söylemek gerekirse… Zaman zaman eleştirsek de, hızlı tren projesini en yakından Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu izliyor ve Bursa’ya geldikçe de kamuoyunu bilgilendiren açıklamalar yapıyor.
Burada…
Dış kredili projenin yüklenicisi Kalyon İnşaat’ın da, başlangıçtaki aksamalara karşın programa uyduğunu vurgulamak gerekiyor.
Nitekim…
Bakan Uraloğlu cuma günü, yolunu hasretle beklediğimiz hızlı trenle 2026 içinde yolculukların başlayacağı müjdesini verdi.
Bir bakıma…
11 Kasım günlü yazımızdaki, “hızlı tren yolculuğumuzun 2026 sonu, en geç 2027 ilk çeyreğinde olabileceği” notumuzu teyit etti.
Bununla birlikte…
Önümüzde, Ulaştırma Bakanlığı tarafından hazırlanan son durum raporu var. Osmaneli-Bursa arası kazı ve dolgu işlerinde yüzde 100 ilerleme kaydedildiği vurgulanan raporda, tünel kazı çalışmalarının tamamlanıp beton işlerinde yüzde 98’e ulaşıldığı, zemin iyileştirmelerinin bittiği belirtiliyor.
Ayrıca…
Yenişehir-Osmaneli kesimi için tüm köprü, viyadük, üstgeçit, menfez ve altgeçit çalışmalarının tamamlandığı, üstyapı çalışmalarının devam ettiği bilgisi yer alıyor.
Raporda…
Proje kapsamında toplam 321 bin travers, 19 bin 500 de panelray üretildiği, Bursa-Osmaneli kesiminde 111 kilometre balastlı ve 63 kilometre balastsız tek hat demiryolu imalatının tamamlandığı, toplam yüzde 72 oranında hat montajı gerçekleştiği bilgisine yer veriliyor.
Bu noktada…
Osmaneli, Yenişehir, Yenişehir Havaalanı, Gürsu ve Bursa Garı istasyonları kaba inşaatlarının tamamlanıp ince işlere geçilmesi de önemli gelişme.
Yine…
Trene elektik sağlayacak havai hat olarak tanımlanan kataner işlerinde Bursa-Yenişehir arasında yüzde 95, Yenişehir-Osmaneli arasında da yüzde 31 ilerleme sağlandı, sinyalizasyon çalışmasına da başlandı.
Fiziki ilerleme ise…
Bursa-Osmaneli kesiminde yüzde 85, genel ilerleme yüzde 65’e ulaştı.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…