Olay Gazetesi Bursa

Çarşı pazar bayrama hazır

Yaklaşan Ramazan Bayramı öncesinde vatandaşlara merdiven altı üretimden uzak durma çağrısı geldi. Giyim sektöründe ise indirimler hız kazandı.

Ramazan Bayramı’na sayılı günler kala çarşı pazar hareketlendi. Giyim satışlarının yanı sıra çikolata, şeker ve tatlıya da rağbet arttı. Bursa Pastacılar Tatlıcılar ve Şekerciler Odası Başkanı Necip Daş ise, vatandaşları piyasada ve pazarlarda kilosu 8-10 liradan satılan baklavaların sağlıksız olduğu konusunda uyardı.

Ramazan ayı boyunca en çok sütlü tatlıların rağbet gördüğünü belirten Daş, ‘Güllaç, tulumba gibi tattılar çok satılıyor. Ama bayrama özel baklava rağbet görüyor. Türkiye’de baklava bayramda bir gelenek hale gelmiş. Vatandaşlar imkanı nispetinde ‘mutlaka evde baklava bulunsun’ mantığı ile baklava alıyor. İyi baklava yiyelim diyorsanız kilosu 25-30 liradan başlıyor cevizli baklava. Fıstıklı baklavanın kilosu 50-60 liradan satılıyor. Cevizin maliyeti de yükseldi. 35-40 lirayı buldu. Fıstığın kilosu 80 lirayı buldu. Cevizli baklavalar 25-40 liradan, fıstıklı baklavalar da 50-60 liradan atılıyor’ dedi.

TÜKETİCİ BİLİNÇLİ OLMALI

Piyasada kilosu 8-10 liradan baklava satıldığını dile getiren Daş, bunu kayıtdışı çalışan yerlerin yaptığını kaydetti. Necip Daş, ”Bu haksız rekabet. Türkiye genelinde haksız rekabetin önüne geçmek lazım. Vatandaş merdivenaltı üretimden uzak durmalı. Maliyeti düşürmek için baklava yağını bir sefer kullanınca ikinci sefer kullanamazsın ama defalarca kullanıyor. Esas iş tüketiciye düşüyor. Bilinçli olmak lazım. Gittiği dükkanda tatlının nasıl yapıldığını görmesi lazım. Bayramda kilosu 8-10 liradan baklava almayın” diye konuştu.

TÜKETİM BAYRAMDA ARTIYOR

Şekerli Mamul Sanayicileri Derneği Başkanı Şemsi Kopuz, Türkiye’de şeker ve çikolata tüketiminin yüzde 70’inin bayramlarda gerçekleştiğini söyledi. Ramazan Bayramı’nda şekerleme ve çikolata satışlarının yaklaşık yüzde 25 arttığını ifade eden Kopuz, en çok ikram edilenlerin renkli akide şekerleri ile çikolatalar olduğunu belirtti. Kopuz, ‘Bayramda yüzde 60-65 oranında çikolata, yüzde 35-40 oranında da şeker tüketiliyor’ dedi. Şemsi Kopuz, söz konusu gıda ürünlerine geçen yıl toplam 500 milyon lira harcandığını hatırlatarak, bu yıl ise bu harcamanın yüzde 10 artışla 550 milyon lira olmasının beklendiğini kaydetti.

AMBALAJLI ÜRÜN ALINMALI

Gıda güvenliğini çok önemsediklerini ifade eden Kopuz, bu konuda tüm kuruluşların dikkatli olmalarını ve üzerlerine düşen görevi yapmalarını istedi. Kopuz. ”Halkımız ambalajlı ürünlere rağbet etmeli ve üretim izinleri olup olmadığını kontrol etmelidir. Ayrıca satın alınan ürünün üretim ve son kullanma tarihi olup olmadığına bakılmalıdır. Tüketicilerimiz bilinçli tercihlerle bayramın kendileri için zehir olmasını engellemelidir’ diye konuştu.

BEKLENTİ 2 MİLYAR LİRA

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Şeref Fayat da, hazır giyim sektörünün Ramazan Bayramı alışverişinden 2 milyar lira gelir beklediğini ifade etti. Sektörü global bir marka olarak dünya pazarlarında konumlandırmayı hedeflediklerini dile getiren Fayat, bayramların hazır giyim sektörü iç pazarına önemli bir hareketlilik getirdiğini vurguladı. Fayat, ‘Bu yıl aylık ortalama 5 milyar lira tutarında hazır giyim harcaması öngörülmektedir. Türkiye’nin hazır giyim harcamasına bayram alışverişleriyle muhtemelen 2 milyar lira daha ilave olacaktır. Sektör bayramdan umutlu’ dedi.

BAYRAM KAMPANYALARI

Firmaların bayram için çeşitli kampanyalara yöneldiğinin altını çizen Fayat, ‘3 al 2 öde’ ve taksit artırımı gibi fırsatların satışlara önemi katkı sağladığını vurguladı. Fayat, Türkiye’nin dünyanın büyük hazır giyim markaları için en önemli tedarikçi ülkelerin başında geldiğini vurgulayarak, ‘Her türlü siparişe yanıt verebilen ve üretim yapabilen bir sektör var. Bu nedenle dünya ve Avrupa’dan halen yüksek bir talep geliyor. Son 10 yılda bu talebin özellikle yüksek katma değerli, kaliteli ve pahalı ürünlere kaydığı görülmektedir” diye konuştu.