Olay Gazetesi Bursa

Değişime ayak uydurmak şart

Teknolojinin baş döndürücü şekilde ilerlemeye devam ettiğini belirten BTSO yönetim Kurul Üyesi Koçaslan, ticaretten finansa, satıştan pazarlamaya kadar birçok alanda önemli gelişmeler yaşandığını vurguladı.

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Üyesi Muhsin Koçaslan, firmaların değişime ayak uydurmalarının bir zorunluluk haline geldiğini söyledi.

Koçaslan, iş dünyası temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdiği Akademi Projesi kapsamındaki ‘Satış ve Müşteri Yönetimi’ eğitiminde yaptığı konuşmada, her alanda bir dijital dönüşümün yaşandığını vurguladı. Teknolojinin baş döndürücü şekilde ilerlemeye devam ettiğini; ticaretten finansa, satıştan pazarlamaya kadar birçok alanda önemli gelişmeler yaşandığını anlatan Koçaslan, “Son yıllarda iyice hızını artıran bu dönüşüm ile birlikte müşteri alışkanlıkları ve beklentileri de hızla değişiyor. Her sektördeki ve her büyüklükteki firma için bu değişime ayak uydurabilmek artık bir zorunluluk haline geldi” dedi.

30 BİN ÜYE FAYDALANDI

Muhsin Koçaslan, BTSO olarak üyelerin çağın gereklerine uygun biçimde dönüşmesi, hızlı değişen trendler ve müşteri ihtiyaçlarına cevap veren eğitim programlarına imza attıklarını kaydetti. Eğitim ve gelişim programı BTSO Akademi Projesi ile Bursa’da çok önemli bir ihtiyaca cevap verdiklerini belirten Koçaslan, “Akademi projemiz kapsamında 2014 yılından bu yana 400’ün üzerinde eğitim ve gelişim programı düzenledik. Eğitimlerden yaklaşık 30 bin üyemiz faydalandı. Bursa’nın sanayi ve ticaret hayatındaki nitelikli dönüşümünde etkin bir rol oynayan proje kapsamında eğitimlerimize tüm hızıyla devam edeceğiz” diye konuştu.

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ ÇOK ÖNEMLİ

Programda eğitmen Burak Ercivan, satış ve müşteri yönetimi konularında bilgi ve deneyimlerini paylaştı. Tüm işletmelerin gündemlerinde ‘müşteri ilişkileri yönetimi’ konusunun yoğun yer almaya başladığını belirten Ercivan, “Müşteri ilişkileri yönetimi, firmaların müşterilerini tanıyarak, onların ihtiyaçları paralelinde uygun ürün ve hizmetleri geliştirmeleridir. Müşteri ilişkileri, işletmenin rekabet gücünü arttırmak için çalışmalar yapmaktadır ve süreklilik arz etmektedir. Müşteri, hizmet ve ürünlerin nihai kullanıcısıdır. Müşteri ilişkileri, işletmelerin en önemli rekabet araçlarından birisidir. Müşteri ilişkilerini en iyi şekilde yöneten şirketler daha uzun ömürlü olacaktır” dedi.