Olay Gazetesi Bursa

e-Devlet Kapısı’nda işitme engellilere hizmet

İşitme engellilerin e-Devlet Kapısı hizmetlerinden daha etkin yararlanması amacıyla "e-Devlet’te Engel Yok Projesi" hayata geçirildi.

Türksat AŞ Genel Müdürü Ensar Gül, Türkiye’de yaklaşık 3 milyon işitme engellinin e-Devlet Kapısı hizmetlerinden daha etkin yararlanması amacıyla e-Devlet’te Engel Yok Projesi’nin hayata geçirildiğini bildirdi. 

Gül, e-Devlet Kapısı kullanıcı sayısının 22 milyon 625 bine ulaştığını belirterek, yıl sonu hedefinin 25 milyon kullanıcı olduğunu söyledi. 

e-Devlet Kapısı’nda 190 kurumuna ait bin 252 hizmetin verildiğini bildiren Gül, Aktif Bilgilendirme Sistemi ile vatandaşların devlete değil, devletin vatandaşlara ulaştığı ve hizmet sunduğu bir yapının oluşturulduğunu ifade etti.

“Üç milyon işitme engelliye ulaşmak istiyoruz”

Gül, Türkiye genelinde yaklaşık 3 milyon işitme engelli bulunduğunu, işitme engellilerin de e-Devlet Kapısı hizmetlerinden daha etkin yararlanmaları amacıyla e-Devlet’te Engel Yok Projesi’ni geliştirdiklerini kaydetti.

Proje kapsamında İşitme Engelli Çağrı Merkezinin test uygulamasının 8 Temmuz’da hizmete açıldığını belirten Gül, işitme engelli vatandaşların iletişim ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hazırlanan yeni hizmetin, Türksat’ın 3 işitme engelli çalışanının da katkılarıyla hazırlandığını söyledi.

Gül, “İşaret dili bilen operatörlerimizin hafta içi saat 08.00-18.00 saatlerinde çalıştığı çağrı merkezi şeklinde kurgulandı. Karşılıklı görüntülü canlı destek ortamı üzerinden kullanıcılarımız yazı veya işaret dili kullanarak istek, öneri ve şikayetlerini kolay bir şekilde ifade edebiliyor” diye konuştu.

Standartlara uygun hizmet veren e-Devlet Kapısı (www.turkiye.gov.tr) üzerindeki hizmetlerin işitme engellilere uygun şekilde işaret diliyle de sunulması çalışmalarının devam ettiğini belirten Gül, bu kapsamda ilk olarak sıkça sorulan soruların işaret diline çevrilerek www.türkiye.gov.tr üzerinden erişime açıldığını bildirdi.