Olay Gazetesi Bursa

Facebook, WhatsApp ve Instagram 6 saat sonra erişime açıldı

Sosyal medya platformları Instagram, Facebook ile anlık mesajlaşma uygulaması WhatsApp, 6 saatlik erişim probleminin ardından tekrardan kullanıma açıldı. Konuyla ilgili açıklama yapan Facebook sözcüsü, hizmetlerin çalışmaya başladığını ancak eski haline dönmesinin biraz daha zaman alacağını duyurdu.

Whatsapp, Instagram ve Facebook’ta erişim sorunları yaşandı. Erişim sorunu 18.30’dan itibaren başladı. Sorunun 6 saat sonra çözüldüğü duyuruldu.

6 SAAT SONRA PROBLEM GİDERİLDİ

Facebook, Instagram ve WhatsApp sunucularında yaklaşık 6 saattir devam eden problem giderilerek 01.30’da tekrardan erişime açıldı.

Facebook sözcüsü, hizmetlerin çalışmaya başladığını ancak eski haline dönmesinin biraz daha zaman alacağını duyurdu.

BAKAN YARDIMCISI: SORUN GLOBAL

Sorunlarla ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan açıklamada bulundu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, Twitter’dan konuya ilişkin yaptığı paylaşımda “Whatsapp, Facebook ve Instagram servislerinde dünya genelinde erişim sorunu yaşanmakta olup, global kaynaklı sorundan ülkemizdeki kullanıcılar da kısmen etkilenmektedir.” dedi.

“HİZMET KALİTESİ TAAHHÜTLERİ BULUNMUYOR”

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, yaptığı açıklamanın devamında Facebook, Instagram ve WhatsApp servislerindeki sorunun uzun süre geçmesine rağmen düzeltilmediğini belirterek, “Facebook, Instagram ve WhatsApp servislerine uzun bir süre geçmesine rağmen ulaşılamıyor. Anlık haberleşme amacıyla kullanılan yabancı menşeli platformlar (OTT servisler) ve sosyal ağlar, ülkelerin yasal düzenlemelerine uymadığı gibi, hizmet kalitesi taahhütleri de bulunmuyor” ifadelerini kaydetti.

Sosyal medya platformalarında yaşanan sorunların yerli ve milli mesajlaşma uygulamalarının önemini daha çok ortaya çıkardığının altını çizen Sayan, “Kullanıcı sayısı arttıkça ekonomik değeri büyüyen bu platformların, kullanıcılarına karşı daha fazla sorumlu olması gerekiyor. Bu mecralarda sıkça yaşanan kesintiler, tüketici hakları yönünden yeni bir düzenleme ihtiyacı olduğunu gösteriyor. Bu tür sorunlar, yerli ve milli mesajlaşma uygulamalarımızın önemini bir kez daha ortaya çıkarıyor. Tüm vatandaşlarımızı yerli ve milli uygulamalarımızı kullanmaya davet ediyorum” dedi.

WHATSAPP’TAN AÇIKLAMA

Konuyla ilgili olarak WhatApp’tan ilk açıklama geldi.

Açıklamada, “Şu anda bazı kişilerin WhatsApp ile ilgili sorunlar yaşadığının farkındayız. İşleri normale döndürmek için çalışıyoruz ve mümkün olan en kısa sürede buraya bir güncelleme göndereceğiz. Sabrınız için teşekkürler!” ifadelerine yer verildi.

FACEBOOK’TAN AÇIKLAMA GELDİ

Facebook, yaşanan erişim sıkıntılarıyla ilgili ilk açıklamayı Twitter üzerinden yaptı.

“Facebook uygulamasına erişmekte sorun yaşandığının farkındayız. İşleri olabildiğince çabuk normale döndürmek için çalışıyoruz, verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür dileriz.”