Olay Gazetesi Bursa

İnternetten alışverişte en büyük sorun teslimat

E-ticaret sitelerinden alışveriş yapan tüketicilerin en fazla sorunu teslimat süresinin uzaması ve istenenden farklı ürün gönderilmesiyle yaşadığını vurgulayan TÜSODER Başkanı Ağaoğlu, bu durumda tüketicinin cayma hakkı olduğunu belirtti.

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre, Türkiye’de 16-74 yaş aralığındaki bireylerin yüzde 56’sı internet kullanıyor ve bunların yüzde 33,1’i kişisel kullanım amacıyla sanal mecradan alışveriş yapıyor. İnternet üzerinden alınan mal ve hizmet türlerine bakıldığında ilk sırayı giyim ve spor malzemeleri alıyor. 

Araştırmaya göre, Nisan 2014-Mayıs 2015’i kapsayan dönemde internetten alışveriş yapanların içinde giyim eşyası alanların oranı 57,4’ü buluyor. En fazla karşılaşılan sorunlar, ürünün gönderim süresi ve bozuk veya sipariş verilenden farklı ürün teslimatı oldu. İnternet üzerinden yaptıkları alışverişlerde sorun yaşayanların yüzde 47’sinin siparişi gecikirken, yüzde 45,4’ü de bozuk veya farklı bir ürün teslim aldı. 

ZARARI KARŞILAMAK ZORUNDA

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, en çok sipariş verilen ürünün gönderim süresiyle ilgili şikayetlerle karşılaştıklarını ifade etti.  Ağaoğlu, ”Firma, internet sitesinde ‘ben bu ürünü 3 günde teslim ederim’ taahhüdünde bulunuyorsa bu taahhüt firma için bağlayıcıdır. Bu süre geçtiği halde satın aldığı ürün eline geçmeyen tüketici cayarsa, firma herhangi bir şey talep edemeyeceği gibi tüketicinin bu sürenin geçmesinden ötürü uğradığı zarar varsa onu da karşılamakla mükelleftir” dedi.

KONTROL ETMEDEN ALMAYIN

Tüketicilere, güvenli olmadığını düşündükleri sitelerden uzak durmalarını tavsiye eden Ağaoğlu, ‘Alışveriş yapacaklarsa MERSİS numarası, açık adresi ve unvanı olan, cayma bildirimi konusunda bilgilendirme yapılan ve ürünün tüm vergiler dahil nihai fiyatının açıklandığı siteleri tercih etsinler” diye konuştu. Gelen ürünle birlikte çift nüsha fatura düzenlenmiş olmasına ve kargo elemanın yanında paketin açılmasına özen göstermelerini isteyen Ağaoğlu, kargo elemanı paketi açtırmazsa o paketin teslim alınmamasını ya da ‘kontrol ettirilmeden teslim alınmıştır’ ibaresini yazarak kargo fişini imzalamalarını önerdi.