Olay Gazetesi Bursa

İran pazarına odaklanmak gerek

Rusya'daki karışıklık nedeniyle tekstil ihracatının yüzde 25 düştüğünü hatırlatan İTHİB Başkanı Gülle, İran'a yapılan ihracatta ise yüzde 42 artış yaşandığını kaydetti.

İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği’nin (İTHİB) tekstilin sektör bileşenleri ve tekstil bölgeleriyle yürüttüğü Ortak Akıl Toplantıları’nın 9’uncusu, Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD) birlikteliğiyle gerçekleştirildi. İTHİB Başkanı İsmail Gülle, buradaki konuşmasında Türkiye’nin tekstilde dünyanın 6’ncı, ev tekstili sektöründe ise dünyanın 4’üncü büyük ihracatçısı konumunda bulunduğunu söyledi. Ev tekstili ihracatı değerinin 2,1 milyar dolar olduğunu belirten Gülle, ”Son dönemlerde komşularımızdaki karışıklıklara rağmen sektör ihracatımız yüzde 6 büyüdü. Rusya’daki karışıklık nedeniyle ihracatımızda yüzde 25 düşüş görünüyor. İtalya’da yüzde 5 artış, Almanya’ya yüzde 1 artış, İngiltere’ye yüzde 14 artış ve İran’a da yüzde 42 artış yaşandı. Burada da görülüyor ki İran pazarına odaklanmak gerekli. 80 milyonluk bu nüfusun ihtiyaçları da yüksek. Ticari heyetlerimizle birlikte siyasi havanın da iyi olduğu bu ülkeye yatırım yapmak önemli” dedi.

İTHALAT AZALMALI

İthalat yasaklarının da önemli bir nokta olduğunu dile getiren Gülle, bu durumun yerli üretimin desteklenmesi için önem taşıdığını vurguladı. Gülle, ”Bu durum karşısında ithalatımız 2012’de yüzde 27 oranında düşmüşken, 2014’te 5,2 milyar dolar ile yeniden yükselmiş durumda. Bu oran artma yerine azalmalı’ diye konuştu.

TÜRKİYEYİ TAŞIYOR

TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık da, dünyada Türk ev tekstili sektörünün konumuna değindi. Küçükçalık, ”Pamuklu sektörü Türkiye’yi taşıyan bir sektör. Ev tekstilinin dünyada 3’üncü sıraya oturmasındaki en önemli neden ise pamuk. 3,5 milyar dolarlık ihracatın çoğu havlu ve çarşaftan elde edilmekte” dedi.

İHRACAT DÜŞÜYOR

Son dönemlerde sektör ihracatında düşüş gözlemlediklerinin altını çizen Küçükçalık, ”Bunun önemli nedenleri arasında ise ithalat politikalarındaki dengesizlik, yerli üretimin desteklenmemesi, kendi sektörümüzü en iyi şekilde tanıtacak ve 2023 yılında gerçekleştirmeyi planladığımız 500 milyar dolarlık hedefe ulaşma yolunda mutlak olması gereken fuar alanlarının yetersiz kalması yatıyor” diye konuştu. Küçükçalık, ithalatın dengeli olması ve içeride yatırımı körüklemesi gerektiğini kaydetti.