Olay Gazetesi Bursa

Kaliteli ürün üretmek yetmiyor

Bebe ve çocuk sektöründe ikinci Ur-Ge Projesini hayata geçiren BTSO, firmalarla birlikte yol haritasını belirledi. BTSO Başkan Yardımcısı Kuş, kaliteli ürünler üretmenin uluslararası rekabette yeterli olmadığını vurguladı.

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), bebe çocuk konfeksiyonu sektörüne yönelik ikinci Uluslararası Rekabetçiliği Geliştirme (Ur-Ge) Projesi’nin de ihtiyaç analizini tamamladı.

Ekonomi Bakanlığı tarafından UR-GE destekleri kapsamına alınmış 10 UR-GE projesiyle oda ve borsalar arasında en fazla proje gerçekleştiren kurum konumunda olan BTSO, küresel rekabette üyelerine rehberlik etmeyi sürdürüyor. İkinci Bebe Çocuk UR-GE Projesi’nin ihtiyaç analizi sonuç değerlendirme toplantısı BTSO Altıparmak Hizmet Binası’nda gerçekleştirildi. Toplantıda ihtiyaç analizinin sonuçları ve projenin yol haritasına ilişkin firmalara bilgi verildi. BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, buradaki konuşmasında ilk UR-GE’de yakalanan başarının sektörü heyecanlandırdığını ve firmalardan gelen yoğun talepler üzerine ikinci projeyi başlattıklarını söyledi. Sektörün kalkınmasına sağladıkları katkıyı, ikinci UR-GE projesiyle güçlendirerek devam ettirmeyi hedeflediklerini ifade eden Kuş, ”UR-GE projelerimiz arasında faaliyetlerine başlayan ilk projemiz birinci bebe çocuk UR-GE’siydi. İkinci projede yer alan firmalarımızın hızlı bir biçimde ilerleyebilmeleri için bu büyük bir avantaj. İlk projede edindiğimiz tecrübeler şu anki projemizde bizlere yol gösterecek” dedi.

TANITIMINI YAPAMAZSANIZ SATAMAZSINIZ

Sektör için yapılması gereken ne varsa BTSO olarak hayata geçirdiklerini vurgulayan Kuş, ihracat noktasında firmaların tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine ağırlık vermeleri gerektiğini vurguladı. Kaliteli ürünler üretiyor olmanın uluslararası rekabette yeterli olmadığının altını çizen Kuş, “Ürünleriniz ne kadar kaliteli olursa olsun bunun tanıtımını yapmazsanız, satamazsınız. Firmalarımızın markalaşmaları ve tanıtım faaliyetlerine ağırlık vermeleri gerekiyor. UR-GE projemizle fuarlara katılıp, Bursa’yı dünyada tanıtmayı ve uluslararası pazarlarda var olmayı amaçlıyoruz. Bununla da yetinmeyip dünyadaki gelişmeleri Bursa’ya taşıyacak ve yurt dışındaki alıcıları şehrimize getirmeyi sürdüreceğiz” diye konuştu.

PROJE 3 YIL SÜRECEK

38 firmanın yer aldığı, en önemli faaliyetlerden olan ihtiyaç analizinin tamamlanıp çıktılarının firmalarla paylaşıldığı proje 3 yıl sürecek. Eğitim faaliyetleriyle başlayacak projede firmalar ilk olarak aralık ayının başında ‘Stratejik Satış Pazarlama Eğitimleri’ne katılacak. 10-14 Ocak 2017 tarihlerinde düzenlenecek olan Junioshow Fuarı kapsamında ilk alım heyeti etkinliğinin gerçekleştirileceği projede, ayrıca proje üyeleri tarafından belirlenecek 10 yurt dışı fuarına katılım sağlanacak.