Olay Gazetesi Bursa

Kuru meyve ihracatında hedef ülke Hindistan

Türk kuru meyve sektörü, dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi olan Hindistan'ı hedef pazar olarak belirledi.

Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve Antep fıstığının dünya genelinde tanınması için çaba gösteren Kuru Meyve Tanıtım Grubu (KMTG) Hindistan’da tanıtım atağı başlattı. Mumbai şehrinde 22- 24 Eylül 2016 tarihleri arasında düzenlenen Annapoorna World Of Food 2016 Fuarı’na katılarak Türk kuru meyvelerinin tanıtımını yapan KMTG, 2017 yılında Hindistan pazarında yoğun çalışmalar yapacak. 

Her yıl bir ülkeye yoğunlaştıklarını belirten KMTG Başkanı Osman Öz, Hindistan’ın 1 milyar 300 milyonluk nüfusu ve hızla gelişen ekonomisiyle cazip bir pazar konumunda olduğunu söyledi. Söz konusu ülkenin yıllık 150 milyon dolarlık kuru meyve ithalatı olduğunu belirten Öz, “Türkiye’nin ihracatı ise çok sınırlı. Hindistan’a orta vadeli bir tanıtım çalışmasıyla başarılı sonuç alabileceğimize inanıyoruz” dedi.