Söz konusu plan, Türkiye’nin 2023’te 228 milyar, 2035’te 470 milyar, vizyon olarak da 2053’te 987 milyar dolar olması beklenen ihracatı ile iç ticareti destekleyecek, Rusya-Ukrayna’nın Afrika’ya, Çin ve diğer Orta Asya ülkelerinin de Avrupa’ya yük geçişi için en uygun alternatifi oluşturacak doğu-batı ve kuzey-güney hatları ile lojistik merkezleri oluşturmayı hedefliyor. Bakan Cahit Turhan, buradaki konuşmasında, uzun vadede yaklaşık 1 trilyon dolar ihracatı destekleyecek bir lojistik altyapı kurulması gerektiğini belirterek, ‘’Özellikle İpek Yolu olmak üzere tüm koridorlardaki yük talebinin Türkiye üzerinden geçmesini amaçlıyoruz” dedi. Bakan Ruhsar Pekcan, Türkiye’nin coğrafi konumunun lojistik sektörü için ciddi bir avantaj sağladığını kaydederken, Bakan Mustafa Varank ise, organize sanayi bölgeleri, özel endüstri bölgeleri, limanlar ve serbest bölgeleri içeren 294 kilometrelik iltisak hattı yapma hedeflerinin olduğunu vurguladı.