Olay Gazetesi Bursa

Marmabirlik’in Rusya atağı

Marmarabirlik, Moskova Prodexpo Fuarı'nda kuru sele ve az tuzlu ürünleriyle fark yarattı. Hidamet Asa, ''Rusya, 90 bin ton sofralık zeytin ithalatıyla önemli bir hedef pazar. Amacımız burada satışlarımızı artırmak'' dedi.

Rusya ile ilişkilerin yeniden düzelmeye başlamasının ardından harekete geçen Marmarabirlik, Moskova’da gerçekleştirilen Prodexpo 2017 Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’na katıldı. Rusların, kuru sele ve az tuzlu ürünlere büyük ilgi görterdiği belirtildi.

Zeytin ve zeytinyağı sektöründe dört kez ihracat şampiyonu olan Marmarabirlik, fuarı gezen ziyaretçilere doğal yöntemlerle ürettiği ürünlerini tanıttı. Marmarabirlik standını çok sayıda firma temsilcisi ve tüketici ziyaret ederek tadım yaptı. Moskova Expo Center’da 57 ülkeden 2 binin üzerinde firmanın ürünlerini tanıttığı ve 29 ülkeden milli katılım dikkat çektiği organizasyonu değerlendiren Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, Rusya ile ilişkilerin düzelmesinin ardından iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin de hız kazanacağını vurguladı. Asa, Marmarabirlik’in Rusya’da bilinirliğini artırmak ve Gemlik tipi zeytini tanıtma fırsatı yakaladıklarını belirterek, fuarda özellikle az tuzlu ve kuru sele ürünlerine ilginin büyük olduğunu kaydetti. 

FİYAT AVANTAJINA SAHİBİZ

Rusya’nın Türkiye için çok önemli bir pazar olduğuna işaret eden Hidamet Asa, şöyle devam etti: ”Rusya, 90 bin ton sofralık zeytin ithalatıyla büyük potansiyele sahip önemli bir hedef pazar. Yaptığımız incelemeler neticesinde, Rusya pazarında fiyat konusunda rekabet avantajına sahip olduğumuzu söyleyebiliriz. Rusya’da zeytin ve türevi ürünlerin perakendede çok yüksek fiyatlardan satıldığını gördük. Bunun Marmarabirlik için önemli bir fırsat olacağını düşünüyoruz. Rusya’da doğru ürün ve ambalaj seçimi yapıldığında satışlarımızın artacağını öngörmekteyiz. Amacımız Rusya’nın önde gelen marketlerinde yer alarak satışlarımızı artırmaktır. Aynı zamanda Rusya’yı Türki Cumhuriyetlerine açılan bir kapı olarak görmekteyiz. Dolayısıyla önümüzdeki süreçte Rusya’ya ihracatımızı artırmak amacıyla çeşitli tanıtım faaliyetlerine ve satış pazarlama aktivitelerine ağırlık vereceğiz.”