Olay Gazetesi Bursa

Marmarabirlik hedef büyüttü

Son yıllarda gerçekleştirdiği değişim ve dönüşüm politikaları ile hızla büyüyen Marmarabirlik, 2023 yılına kadar dünya markası olmayı hedefliyor.

Marmarabirlik, 2023 yılında 70 bin ton zeytin satmayı hedefliyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, 2010 yılına kadar yılda ortalama 23 bin ton olan zeytin satışı, 2014’te itibariyle 36 bin 200 tonluk rekor seviyeye çıktı.

2015 yılı sonu itibariyle zeytin satış hedefi 43 bin ton olarak belirlenirken, 8 yıl sonrası için 70 bin ton zeytin satış hedefi ortaya kondu.

YENİ YÖNETİMLE DEĞİŞTİ

Marmarabirlik 2009 yılı sonuna kadar yılda ortalama 13 milyon dolar ihracat yaparken, Hidamet Asa başkanlığındaki yeni yönetimle bu rakamı ikiye katladı. 2014 yılında toplam 24 milyon dolar ihracat gerçekleştiren Birlik, aynı zamanda üst üste 2 yıl zeytin ve zeytinyağı ihracatında birincilik ödülü aldı. Son 4 yılda ihracatta yüzde 100’lük artış sağlayan Marmarabirlik, 2015 yılı sonunda ülke ekonomisine 30 milyon dolar girdi sağlamayı hedefliyor. Birlik, 8 yıl sonrası için de 50 milyon dolar ihracat hedefi koydu.

2023’TE 500 MİLYON TL CİRO

2009’da 111 milyon TL olan öz kaynaklarını 2014 yılı sonu itibariyle 245 milyon TL’ye yükselten Marmarabirlik, cirosunu da arttırdı. Geçen yıl net cirosunu yüzde 84 arttırarak, 265 milyon TL’ye yükselten Marmarabirlik, bu rakamı 2023’te 500 milyon TL’ye çıkarmayı hedefliyor.

 

90 MİLYON TL’LİK YATIRIM

Ar-Ge’ye yaptığı yatırımlarla bir taraftan çevre dostu, modern ve hijyenik üretim ve depolama tesisleri inşa eden, diğer taraftan da bir ilke imza atarak, zeytin atıklarından elektrik üreten çevre dostu projesiyle ilgi odağı haline gelen Marmarabirlik, ayrıca ikinci markası MB ile pazar payını genişletme yönünde önemli bir adım attı. Marmarabirlik’in 2023 yılı hedeflerinde 90 milyon TL’lik yatırım bütçesi de bulunuyor.

GÜVEN VE İSTİKRARA BORÇLUYUZ

Açıklamada görüşlerine yer verilen Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, yakaladıkları büyüme ivmesiyle, başta üretici ortakları olmak üzere ülke ekonomisine büyük katkı sağladıklarını vurguladı. Asa, “Yakalanan başarının ardında ülke ekonomisinde sağlanan güven ve istikrar ortamı yatmaktadır” dedi. Hedeflerini her geçen gün büyüttüklerini dile getiren Asa, ”Bu kapsamda Türkiye’nin 2023 vizyonunda Marmarabirlik’in dünya markası olarak yerini alması için bir dizi planlama ile hedefler ortaya koyduk” ifadelerini kullandı.