Olay Gazetesi Bursa

Milli Eğitim’den 3 yıllık faaliyet raporu

İl Milli Eğitim Müdürü Veli Sarıkaya'nın görevden alınma bilmecesi sürerken, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Sarıkaya'nın görevde bulunduğu 3 yılın faaliyet raporu yayınladı. Yapılan açıklamada, “Vitrinde gözükmek yerine mutfakta çalışmayı tercih ettik” denil

RABİA DENİZ 

Bursa’da milli eğitim, İl Müdürü Veli Sarıkaya’nın görevden alınma tartışmalarıyla sarsılırken, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, üç yıllık faaliyet raporu yayınladı. Bilindiği gibi Sarıkaya’nın görevde olduğu 3 yıl boyunca Bursa’da milli eğitimde beklenen başarıyı ve iletişimi yakalayamadığı iddia edilmiş, siyasi iradenin araya girmesiyle görevden alınma işlemi durdurulmuştu. İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden dün basın kuruluşlarına konuyla ilgili açıklama geldi. 2014- 2017 yılları arasında özellikle vitrinde gözükmek yerine mutfakta çalışmayı tercih eden bir kurum oldukları, bu süreçte kayıkçı kavgalarına alet olmadan, imajdan ziyade eğitimi her şeyin önüne tutarak çalışmaları sürdürdükleri açıklaması yapıldı. 

2019’DA YÜZDE 100 TEKLİ EĞİTİM

Faaliyet raporuna göre Stratejik Plan Temelli Yönetim Anlayışı yerleştirilmeye çalışıldığı, ilçe müdürlükleriyle koordineli bir çalışma yürütüldüğü belirtildi. Rapora göre Bursa’da 2014 yılında 17 bin 11 olan derslik sayısı 19 bin 658’e çıkarılarak 2 bin 647 ek derslik yapıldı. 24 derslikli okul olarak hesaplandığında 2,5 yılda 110 okul yapıldı. 2014 yılında ikili eğitim yapan okul oranı yüzde 46  iken, bu ay itibariyle  yüzde 19’a indirildiği belirtildi. Açıklamaya göre 2019’da tüm okulların tekli eğitime geçirilmesi için 5 kategoride İnşaat Emlak Eylem Planı hazırlandı ve Valilik Onayı ile uygulamaya başlandı, 2019’da Bursa’nın  yüzde 100 oranında tekli eğitime geçebileceği planlandığı ifade edildi. 

BAŞARI 3 YILDA 15. SIRAYA YÜKSELDİ 

Sarıkaya’nın en çok tartışıldığı konulardan biri de Bursa’nın sınavlardaki başarı oranlarıydı. Bursa’da faaliyet gösteren eğitim sendikaları, Sarıkaya’yı bu konuda başarısız ilan etmiş ve istifasını istemişti. Yine 3 yıllık faaliyet raporunda bu iddialara da yanıt verildi. 

Bursa’nın YGS başarısı 40’lı sıralardan ilk 15. sıralara yükseltildiği belirtilen raporda, şu ifadelere yer verildi: 

“Tüm derslerde TEOG başarısı Türkiye Ortalamasının üzerine çıkarılarak Bursa’nın ilk 14’lerde yer alması sağlandı. 2014 yılından bugüne kadar yürütücüsü olduğumuz 40 proje üretildi ve yürütülmeye devam ediyor. Türkiye’de ilk defa Bursa’da uygulanan, ortaöğretimde yaklaşık 18 bin öğrencinin katıldığı TEOG benzeri Ortak Sınav uygulamasına başlandı ve 3 yıldır da uygulanmaya devam etmektedir.”