Olay Gazetesi Bursa

Osmangazi Köprüsü’nde mutlu sona böyle ulaşıldı

İstanbul-İzmir arasındaki yolun 3,5 saate inmesini sağlayacak Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli ayağı olan Osmangazi Köprüsü bugün açılıyor.

İKİ YAKAYI BİRLEŞTİREN SON TABLİYE 21 NİSAN’DA YERİNE YERLEŞTİRİLDİ

 

İstanbul-İzmir Otoyolu olarak tanınan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en önemli kısmını oluşturan Osmangazi Köprüsü’nün temeli Yalova, Altınova’da 30 Mart 2013 tarihinde düzenlenen törenle atıldı. 2014 yılında keson temelleri üzerinde yükselmeye başlayan köprünün iki kulesi 2014 yılının sonunda 252 metre yüksekliğe ulaşarak tamamlandı. 

2015 yılı başında kılavuz kablo çekimine başlanan Osmangazi Köprüsü’nde 2015 yılının Mart ayında bir kaza yaşandı. Kılavuz kabloyu tutan bir parçada yaşanan kırılma sonucu döşenen kılavuz kablo ve kedi yolu koptu. Büyük bir şans eseri kimsenin yaralanmadığı kazanın ardından yurt dışında tekrar yaptırılan parçaların yerine yerleştirilmesinin ardından şantiye de çalışmalar bir kez daha başladı.

2015 yılının temmuz ayında kılavuz kablo ve kedi yolunun montajı bir kez daha tamamlanırken, bir ay sonra ana taşıyıcı kablonun yapımına başlandı. Ana kablonun tamamlanmasının ardından iki yakayı birleştiren 113 tabliyeden ilkinin montajı geçtiğimiz ocak ayı başında yapıldı. Hızla ilerleyen tabliye montajı çalışmalarında iki yakayı birleştiren son tabliye ise 21 Nisan 2016 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle yerine yerleştirildi. İki yakayı birleştiren tabliyelerin tamamlanmasının ardından korozyona karşı özel boyalarla kaplanan köprü üzerinde Haziran ayında başlanan asfaltlama çalışması geçtiğimiz günlerde tamamlandı.

KÖPRÜNÜN GEBZE ÇIKIŞINA DİNLENME TESİSİ YAPILIYOR

Öte yandan köprünün Gebze tarafındaki çıkışında yapılan dinlenme tesisi inşaatıda tüm hızıyla sürüyor. Sürücüler için bir benzinci bulunacak alanda ayrıca alışveriş yapılacak çeşitli mağazalar da yer alacak.

 

3 BÜYÜK TÜNELDE SON ÇALIŞMALAR YAPILIYOR

Öte yandan projede otoyolun Yalova’nın Altınova İlçesi’nden girip Orhangazi İlçesi’nden çıkan Orhangazi Tüneli de tamamlandı. Her biri 3 bin 590 metre olan iki ayrı tüpten oluşan tünelde elektromekanik donanımların da takıldığı ve işletmeye hazır hale getirildiği belirtildi.

Projenin Bursa bölümünde yer alan Selçukgazi Tüneli’nde ise her biri 1250 metre olan iki tüpte kazı ve destekleme çalışmalarının tamamlandığı öğrenildi. Beton kaplama çalışmalarının tamamlandığı Selçukgazi Tüneli’nde elektrik ve elektromekanik donanımların takılma işlemine geçildiği belirtildi. İzmir’de bulunan her biri 1605 metre olan iki ayrı tüpten oluşan Belkahve Tüneli’nde ise kazı, destekleme ve beton kaplama işlemlerinin tamamlandığı, elektrik, elektronik ve elektromekanik çalışmaların devam ettiği öğrenildi.

DÜNYA DÖRDÜNCÜSÜ KÖPRÜ

252 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip, toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının 1550 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi.

Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak. Köprü tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. Osmangazi Köprüsü 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştiriliyor. Proje tamamlandığında halen 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.

 

433 KİLOMETRELİK PROJENİN YÜZDE 64’Ü TAMAM

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 98, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde ise yüzde 90, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde yüzde 88 olmak üzere dev projenin tamamında yüzde 64’lük fiziksel gerçekleşme sağlandığı belirtildi. Altınova – Gemlik arasındaki 40 kilometrelik kesim ise 21 Nisan 2016’da tamamlanarak trafiğe açılmıştı. Projede toplam 7 bin 908 personel ile birlikte 1568 adet iş makinesinin çalıştığı öğrenildi.