Olay Gazetesi Bursa

Tatilde yurtdışına gitmeyin çağrısı

Kötü giden turizm sezonunu iç pazarla telafi etmeye çalışan turizmciler, okulların tatil olması ve 9 günlük Ramazan Bayramı tatiline kilitlendi.

Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu, bayram tatili açıklanmasının ardından otellere yönelik sorgulamalarda artış yaşandığını belirterek, ‘İnsanlar tatil konusunda ilgili ve alakalı. Elimizde tam bir veri yok ama son dakika satışlarla sayının artacağını biliyoruz ve inanıyoruz. İnsanlar otellerin fiyatlarını, konseptlerini, imkanlarını sorgulamaya başladı” dedi.

Bunun da sevindirici bir haber olduğunu belirten Dahaoğlu, tatillerini yurtdışında geçirmeyi planlayanlara çağrıda bulundu. Mehmet Dahaoğlu, ‘Temennimiz 9 günlük bayram tatilinde yurtdışına gitmeyi planlayan ve sayıları 6 milyona ulaşan Türk tatilcilerin en azından yarısının yurtiçinde kalarak Türkiye içi otelleri tercih etmesi. Bunu canı gönülden istiyoruz ve bekliyoruz. Sektörün bu anlamda sizlere ihtiyacı var. İç pazar dış pazardaki kaybın ne kadarını telafi eder, bunun yüzdesini vermek imkansız. Güzel kampanyalar oluşturmaya gayret gösteriyoruz. Yüzdesini veremesem de belli bir kesimini telafi edeceğimizi ve zararımızın bir kısmını kapatacağımızı umuyoruz’ diye konuştu.

RUSLAR ÖNEMLİ YERE SAHİP

Rusya ve Türkiye ilişkilerinde son dönemde yaşanan gelişmelerin iyiye işaret olduğunu dile getiren Dahaoğlu, Rusların katı tavırlarının yavaş yavaş yok olduğunu vurguladı.

Dahaoğlu, “Bunun da etkisiyle Ruslarla ilgili son bir haftadan beri ülkemizde güzel ve olumlu şeyler oluyor. Ruslar Türkiye için çok önemli yere sahip. Apart otelden 5 yıldızlı otele kadar bütün tesisleri ilgilendiriyor. Ruslarda da bir heyecan var. İnşallah bayramdan sonra net bir gelişme yaşanır. Ruslardan doğan bu boşluk kolay kolay dolacak gibi değil. Fakat gelişmeler şu an için iki kanatta da olumlu şeyler olduğunu gösteriyor. Tur operatörlerinin bu olumlu haberlerden sonra charter uçuşlara başlaması bizler için iyi olur’ dedi.

BAYRAMDA TELAFİ EDİLECEK

Muğla Kültür ve Turizm Müdürü Veli Çelik de, okulların kapanmasıyla özellikle yakın iller başta olmak üzere Türkiye’nin çeşitli illerinden gelen yerli turistle iç turizm hareketliliği yaşanmaya başladığını söyledi.

Çelik, “Kentimizdeki turizm merkezlerimizde bulunan nitelikle otellerin bir çoğu bayram süresince dolu. Şimdiden rezervasyonları iyi gidiyor’ dedi.

Bodrum Ticaret Odası Başkanı Mahmut Serdar Kocadon da, turizm sezonuna 2016’da kötü başladıklarını ancak bunun bayram tatilinde telafi edileceğini düşündüklerini vurguladı.

Tatilde Bodrum’a ve diğer turistik bölgelere turistlerin yoğun ilgi göstereceğini dile getiren Kocadon, ‘Yerli turist akımı yaşanacağını düşünüyorum. Kötü giden başlangıcı güzel bitirmiş oluruz diye düşünüyorum. Tatilden sonra da iç piyasanın gayet iyi geçeceğini tahmin ediyorum’ diye konuştu.