Uludağ Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB) Başkan Yardımcısı ve Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya, Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe kalitesinden emin olunan bir ülke olduğunu söyledi.
Şenol Şankaya, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün bu yıla iyi bir başlangıç yaptığını belirtti. Geçen yıl Çin ile aralarındaki gerginlik nedeniyle ABD markalarının bu ülkeden uzaklaştığını ifade eden Şankaya, ‘’Amerikan firmaları alternatif pazarlar aramaya başladı. Bu arayışlarda Türkiye tam merkezde oturuyordu. Sektör bunun çok güzel ve tatlı bir rüzgarını hissetti. 2020 yılına da o moralle iyi girdiğimizi söyleyebilirim. Çünkü sektörümüzün ilk aylardaki ihracatı, Türkiye genelinde yüzde 6 civarında bir artış gösterdi. Zaten en güzel göstergesi de bu artış. Onun için hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe şu anda hakikaten bütün ülkelerin buraya doğru döndüğünü gösteren ciddi bulgular var. Bunu inşallah iyi değerlendiririz” dedi.
100 MİLYAR $ HEDEFİ
Sektörün 2002-2008 yıllarında ciddi bir kapasite kaybına uğradığını ve bunu telafi etmeye çalıştığını kaydeden Şankaya, ABD’den gelen yoğun talebi karşılamayı hedeflediklerini dile getirdi. Şenol Şankaya, ‘’Amerika ile 100 milyar dolar ticaret yapma hedefimiz var. O paralelde en güçlü sektörlerden biri de hazır giyim ve konfeksiyon sektörü. Bu doğrultuda güzel talep geliyor ve yatırımlar oluyor” diye konuştu.
KRİZ SEKTÖRE OLUMLU YANSIDI
Kısa vadede ve kısa terminli siparişlerde artışlar olduğunu vurgulayan Şankaya, şöyle devam etti: ‘’Bunun yanında sektörün aksesuar merkezi diye düşündüğümüz Çin’de koronavirüs vakasının olmasıyla ürün temininde ciddi eksikliklerle karşı karşıya kaldık. Siparişlerimiz var fakat aksesuarlarını Çin’den aldığımız için bununla ilgili sıkıntılar yaşadık. Fakat çok hızlı bir aksiyonla bunların yerli, Türkiye’de alternatiflerini geliştirdik ve müşterilerimizin de çoğu bu geliştirdiğimiz alternatif aksesuarları onayladı. O bizim işimize çok yaradı. Hatta onaylamalarıyla birlikte bu aksesuarları diğer ülkelerdeki tedarikçilerine de bir nevi talep ettiler. Bu vesileyle krizin sektörümüze ve yan sanayiye olumlu yansımalarını görmüş olduk.”
DAHA FAZLA PAY ALABİLİRİZ
Şankaya, çok uluslu ve dev markaların alternatif pazarlar aradığını anlattı. Siparişlerin Çin’den Türkiye’ye kaydığına dikkati çeken Şenol Şankaya, ‘’İleriye dönük daha da fazla siparişin geleceğini tahmin ediyorum. Her marka yavaş yavaş strateji değiştiriyor. Bunu hissediyor ve görüyoruz. Türkiye’nin önündeki fırsatı iyi değerlendirmesi lazım. Bizler bu paydan çok fazla alabiliriz” şeklinde konuştu.
YATIRIM ATAĞI BAŞLAMALI
Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe sevilen, güvenilen ve kalitesinden emin olunan bir ülke olduğunu ifade eden Şankaya, Avrupa pazarına olan yakınlığına işaret etti. Şenol Şankaya, ‘’Türkiye’nin, sektöre karşı yatırımı teşvik edici. Gerek ham madde gerekse konfeksiyon ayağında herkesin tekrar yatırıma bir başlangıç yapması lazım. Yatırım atağının yeniden başlaması gerek. Böyle bir talep gelecek, o talebi içeride tutabilirsek bunu devam ettirebiliriz. Çünkü markalar kolay kolay tedarikçilerini değiştirmek istemez. Markalar, mal alımında ciddi sıkıntılar yaşadı. Bizim gelen her talebe hızlı cevap vermemiz gerekiyor ki o pastayı bu tarafa çekelim ve talebi burada tutmaya bakalım. Bunu lehimize çevirmek için ne yapabileceğimize odaklanalım” dedi.