Olay Gazetesi Bursa

Bursa ‘eski’ bir yolunu yeniden kazanıyor: Güney Çevre Yolu!

Gördüğümüz şu… Hem zaman çok hızlı akıyor, hem kabına sığmayan kent olarak Bursa çok hızlı büyüyor. Öyle ki, yapılanlar yine çok çabuk kanıksanır hale geliyor, öncesi ise hiç anımsanmıyor. Söyleyeceğimiz şu… Bursa’da doğup büyüyen ve belli bir yaş diliminin üstünde olanlar kenti diğer illere bağlayan yollarda yaşananları gayet iyi anımsarlar. Örneğin… İstanbul Yolu 1970’li yıllarda […]

Gördüğümüz şu… Hem zaman çok hızlı akıyor, hem kabına sığmayan kent olarak Bursa çok hızlı büyüyor. Öyle ki, yapılanlar yine çok çabuk kanıksanır hale geliyor, öncesi ise hiç anımsanmıyor.

Söyleyeceğimiz şu…

Bursa’da doğup büyüyen ve belli bir yaş diliminin üstünde olanlar kenti diğer illere bağlayan yollarda yaşananları gayet iyi anımsarlar.

Örneğin…

İstanbul Yolu 1970’li yıllarda yapıldığında en mükemmel yoldu. Fakat kent çıkışında bitiyordu. O yolu Yalova’ya kadar tamamlayan siyasi iradeyi, 1991 sonrası hükümetinde Devlet Bakanı olarak yer alan Cavit Çağlar gösterdi.

İnegöl ve Ankara’ya, Çimento Fabrikası yanından geçen yoldan gidiliyordu.

Yine…

1970’li yıllarda İzmir Yolu devreye girmeden önce Mustafakemalpaşa ve İzmir’e giden araçlar Acemler’den sola dönüp Timsah Arena önünden ilerler, Beşevler-Çalı-Kayapa-Hasanağa-Unçukuru güzergahından giderlerdi.

O yoldan ulaşım unutuldu. İzmir Yolu yetmeyince de, otoyol devreye girdi.

İşte…

Eski Bursalıların anılarında “eski İzmir Yolu” olarak kalan bu güzergahı yeniden canlandırmak için, kısa adı İMSİAD olan İnşaat Müteahhitleri Sanayici ve İşinsanları Derneği harekete geçti.

Aynı zamanda…

İMSİAD Üyesi olan AK Parti Bursa Milletvekili Atilla Ödünç ve İMSİAD Taahhüt Komisyonu Başkanı İbrahim Cem Oflaz’la birlikte Karayolları 14. Bölge Müdürü Ömer Güzel’i ziyaret eden İMSİAD Başkanı Mustafa Andıç yapılan görüşmeyi aktarırken önerinin çıkış noktasını şöyle açıkladı:

Bursa batıya doğru büyüyüp gelişiyor. Nilüfer bölgesinde Beşevler’den Çalı’ya, oradan Kayapa ve Hasanağa’ya yoğun şekilde yapılaşma devam ediyor. Burası aynı zamanda sanayinin de yoğun olduğu bir bölge. Artan yoğunluğu mevcut yolun taşıması mümkün değil.”

Öneri şu:

Mustafafemalpaşa’dan başlayan, Unçukuru-Hasanağa-Kayapa-Tahtalı üzerinden Çalı Kavşağı’na bağlanan, geçmişte İzmir Yolu olan bu yolun Güney Çevre Yolu olarak Bursa’ya kazandırılmasını önerdik. Bu öneriye Karayolları da sıcak baktı.”

Gerçekten de…

Mevcut İzmir Yolu’nun yükünü hafifletip, bölgenin yoğunluğunu taşıyacak eski bir yolun Güney Çevre Yolu olarak yeniden kazanılması heyecan verici.

Güney Çevre Yolu konsensüsü

İMSİAD Başkanı Mustafa Andıç konut yapılaşması ve sanayi bölgesi olan eski İzmir Yolu güzergahının Mustafakemalpaşa’dan Çalı Kavşağı’na Güney Çevre Yolu olması için geniş bir zeminde konsensüs arıyor.

Andıç…

Yolun bir an önce gerçekleşmesi için Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Mustafakemalpaşa Belediye Başkanı Mehmet Kanar, Karayolları 14. Bölge Müdürü Ömer Güzel’in yanı sıra Hasanağa OSB Başkanı Ömer Faruk Korun ve Kayapa OSB Başkanı Yalçın Toy’un da sürece katılacaklarını söyledi.

Hasanağa’dan İzmir Yolu’na bulvar, Çevre Yolu’na da bağlantı yolu

Nisan 2018’de… Dönemin Ulaştırma Bakanı olan Ahmet Arslan geldiğinde Hasanağa ve Kayapa OSB’lerde üretim yapan sanayiciler otoyola bağlantı istediler. Kasım 2018’de bağlantı yolu Karayolları’nın programına girdi.

Gelinen noktayı…

İMSİAD Başkanı Mustafa Andıç ve İMSİAD Taahhüt Komisyonu Başkanı İbrahim Cem Oflaz açıkladılar:

Hasanağa’dan otoyola bağlanacak 4.1 kilometrelik yolun projesini Karayolları hazırladı. Anlaşma gereği bu kamulaştırmaları Büyükşehir Belediyesi yapacak. Karayolları da yolun imalatını bitirecek.”

Ardından…

Yine aynı bölge için önemli bir yeni yol haberi daha verdiler:

Konut ve sanayi olarak yoğunluğu artan Kayapa-Hasanağa bölgelerinin ulaşım sorununu çözmek için Hasanağa-HOSAB-İzmir Yolu arasında 40 metre genişliğinde 6.5 kilometrelik bir bulvar planlandı.”

Şunu da eklediler:

Yeni bulvarı Karayolları gündemine aldı. Kamulaştırmaları da Büyükşehir Belediyesi yapacak.”

 

Demirtaş OSB bağlantısı için teşekkür

Açıklamayı… Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş yaptı ve Bursa’nın ikinci büyük organize sanayi bölgesi olan Demirtaş OSB’den otoyola bağlantı yolu için Karayolları ile protokol imzalandığını duyurdu.

Kuşkusuz…

DOSAB’dan çıkacak, ya da gelecek TIR’lar bu yolla trafiğe karışmadan otoyola ulaşabilecekler.

İMSİAD Başkanı Mustafa Andıç ise yolun aynı zamanda Demirtaş bölgesinde inşaat yapan üyeleri için de önemli olduğunu söyledi ve Karayolları 14. Bölge Müdürü Ömer Güzel’e teşekkür etti.

Güreş Federasyonu Başkanı Musa Aydın’ın camiayı duygulandıran jesti

Geçmişte… Daha açık söylemek gerekirse lise yıllarımızda güreş yaptık. Asıl branşımız greko-romen stiliydi, ama serbest kategorisinde de mindere çıktık.

Güreşçiliğimiz pek uzun sürmedi, Sivas’taki bir Türkiye Şampiyonası’nda yaşadığımız sakatlıkla mindere veda ettik. Rüyalarımızda elbette milli mayoyu giymeyi görüyorduk, ama ayyıldızı göğsümüzde taşımak nasip olmadı.

Ne var ki…

Güreş Federasyonu Başkanı Musa Aydın’ın jestiyle çok duygulandık.

Bursa’da yetişen, yaşayan ve siyaset yapan Aydın, koronavirüs nedeniyle karantina günlerinde güreş camiasının eskileri olarak sporcu ve hakemlere biraz da moral vermek amacıyla milli takım eşofmanı gönderiyor.

Bize gönderdiği eşofman takımını dün Yıldırım İlçe Gençlik Spor Müdürü Mehmet Demirci’den alırken, bir uluslararası turnuvada giymiş gibi heyecan duyduk.

Hele…

Dostların gençliğinde güreşmiş biri olarak anımsamaları nedeniyle daha da mutlu olduk.

En başarılı Güreş Federasyonu Başkanı

Musa Aydın’ı güreşçiliğinden tanır, siyasetçiliğini biliriz. Güreş Federasyonu Başkanlığı için aday olduğunda başarı getireceğine inanıyorduk.

Nitekim…

En başarılı Güreş Federasyonu Başkanı olarak Türk spor tarihine geçti.

Çünkü…

6 yıllık başkanlığı döneminde Türkiye 52 yıl sonra ilk kez 2016’daki Rio Olimpiyatları’nda 5 madalya kazandı. Cumhuriyet tarihinde ilk kez Avrupa’dan 16 madalyayla döndü. 70 yıl sonra 2019’da Macaristan’da düzenlenen Dünya Şampiyonası’ndan 6 madalya çıkardı.

Daha ne olsun?