Olay Gazetesi Bursa

Bursaray’ı dikey hatlarla nüfusu yoğun bölgelere götürecek öneri!

Bazen… Bursa’ya, uzakta yaşayan ama doğduğu kenti gözleyen ve sorunlarıyla dertlenip çözüm düşünen duyarlı gözüyle bakmak gerekiyor. Ahmet Ünal o duyarlı gözlerden biri. Erzurum Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Ana Bilim Dalı Araştırma Görevlisi olarak öğrenci yetiştiriyor. 2 yıl önce de avukat cübbesi giydi. Mühendislik eğitimi nedeniyle özellikle ulaşım sorunları […]

Bazen… Bursa’ya, uzakta yaşayan ama doğduğu kenti gözleyen ve sorunlarıyla dertlenip çözüm düşünen duyarlı gözüyle bakmak gerekiyor.

Ahmet Ünal o duyarlı gözlerden biri.

Erzurum Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Ana Bilim Dalı Araştırma Görevlisi olarak öğrenci yetiştiriyor. 2 yıl önce de avukat cübbesi giydi.

Mühendislik eğitimi nedeniyle özellikle ulaşım sorunları ve çözümüne ilgisi var. Gözlem ve geliştirdiği önerileri zaman zaman aktarıyoruz.

Yılbaşında…

Bursa’ya geldiğinde sohbet ettik. Kendisi gibi ulaşım konularına ilgisi olan İnşaat Mühendisi Cengiz Duman’ın da katıldığı sohbette, önce gözlemlerini ortaya koydu, sonra önerilerini sıraladı.

Önceliği de…

Kentin toplu taşımada ana omurgasını oluşturan Bursaray hatlarına verdi:

“Şehirlerin planlamasında projeler hayata geçirilirken; ana hatta paralel metro-tramvay hatları yapmak yerine, ana hattı besleyecek dikey projeler düşünülüp buna göre projeler geliştirilmeli.”

Bu noktada…

Gündemde olan Çalı-Demirtaş raylı sistem hattının ana planlama ilkesine uymadığı düşüncesini ortaya koyarken “Şehir Hastanesi Metrosu gibi bitmeyecek proje olma olasılığı” kaygısını dile getirdi.

Önerilerini de şöyle sıraladı:

Bir…

“Acemler’den Kükürtlü- Çekirge yönüne hafif raylı sistem yeraltından entegre edilmeli.”

İki…

“Kestel ve Gürsu’nun iç kesimlerine kadar ulaşım artık hafif raylı sistemle sağlanacak şekilde planlanmalı, ona göre aksiyon alınmalı.”

Üç…

“Ana hatta paralel hatlar yerine, ana hattı besleyecek dikey küçük hatlar oluşturulmalı. “

Dört…

“Ertuğrulgazi-Yeşilyayla bölgesindekilerin ulaşım ihtiyacı artık hafif raylı sistemle karşılanmalı.”

Güzergah da önerdi:

“Ana hatta dikey olarak, Prof. Tezok Caddesi boyunca metro veya hafif raylı sistem gündeme alınmalı. Bu hat 152 Evler İstasyonuna bağlanmalı.”

 

Ahmet Ünal: Çalı-Küçük Sanayi entegrasyonu daha acil

Gündemde… Büyükşehir Belediyesi’nin ihale hazırlığı yaptığı Çalı-Demirtaş raylı sistem hattı projesi var.

Erzurum Teknik Üniversitesi Öğretim Görevlisi Ahmet Ünal’ın bakışı ise şu:

“Nüfus ve yolculuk talebi olan merkezlerden Kestel-Üniversite veya Emek ana hatlarına daha kısa projelerle beslemek yolunu tercih etmeliyiz.”

Önceliği ise şu:

“Çalı’da, bölgedeki yapılaşmayı da dikkate alarak Küçük Sanayi İstasyonu’na entegreyle başlanabilir.”

 

Trafiği yürümüyor: Balat-Bademli arası 650 metre yolla rahatlar

Dün gibi anımsıyoruz… Aralık 1977 yerel seçimiyle oluşan Bursa Belediye Meclisi’nin en üretken isimlerinden biri CHP Grubu Üyesi Av. Ertuğrul Yalçınbayır’dı.

Kamuoyu onu…

Sonraki yıllarda hukuk savaşçısı kimliğiyle tanıdı, milletvekili olarak Bursa için çalıştı, ama Yalçınbayır’ın yerelde yaşayan vatandaş olarak kent gözlemleri hala önemli.

Nitekim…

Evi ve ofisinin bulunduğu Balat bölgesinde artan nüfusla birlikte yaşanan trafik sıkışıklığı gözlemlerini paylaştı.

Özellikle…

Metro kazısı için Mudanya Yolu’nun kapatıldığı dönemde alternatif güzergah haline geldiği için yükü artan Balat-Bademli arası trafiği sabahları ve akşamları artık yürümüyor.

Yalçınbayır’ın önerisi şu:

“Balat-Bademli arasında yeni bir yol yapıldı. Bu yeni yol, 650 metrelik uzatmayla Mudanya Yolu’na bağlanırsa trafik sıkışıklığı çözülür.”

 

Otomobille İstanbul’a gidiş-dönüş 3 bin lira oldu

Geçmişte… Karayolları Genel Müdürlüğü Köprüler Şube Müdürü olarak görev yapan İsmail Kabil’in ulaşım projeleri değerlendirmelerine zaman zaman yer veriyoruz.

Özellikle…

Bursa-İstanbul ulaşım maliyetine ilişkin duyarlılığını biliyoruz. Son tabloyu şöyle özetledi:

“İstanbul’a özel araçla gidişte otoyol ve köprü ücreti 1.100 lira. Gidiş-dönüş 2 bin 200 lira. En az 800 lira yakıt eklenince 3 bin lirayı buluyor.”

 

Dağ yöresi nüfusunu arttırma yolu: Kirletici olmayan sanayi istihdamı

Önderliğini… Orhaneli’nin Fadıl Köyü’nden olan İstanbul’daki Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Mahkeme Büro Hizmetleri Bölümü Başkanı Av. İdris Kaydul’un yaptığı bir kampanya var.

Dağ yöresi kaymakamları, belediye başkanları, kanaat önderleri ikameti yöreye aldırıp nüfusu arttırmak için çağrılar yapıyorlar.

Konuya…

Yine yöre insanı olan Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Öğretim Üyesi Saadettin Topçu’dan açılım geldi.

Bölgenin…

Su kaynakları nedeniyle kirletici sanayiye kapatıldığını anımsatan Topçu, nüfus artışı için istihdamının önemini vurgu yapıyor.

Ardından…

“Kirletici olmayan, temiz ve çevreci onlarca sektörde üretim var” deyip örnek gösteriyor:

“Bambu malzemesinden mutfak malzemesi üretimi ülkemizde çok revaçta ülkemizde. Bunu dağ yöremizde değerlendirebiliriz.”

 

Çepni üstünde gezegen-kuyrukluyıldız buluşması

Fotoğrafı… 10 Ocak Cuma gün ağarırken Mudanya Çepni Köyü semalarında çekti.

Kısaca…

Merkür gezegeniyle Atlas Kuyrukluyıldızı buluşmasıyla gerçekleşen gökyüzü olayını,  dünyanın tanıdığı Bursalı Gökyüzü Fotoğrafçısı Tunç Tezel açıkladı:

“Atlas Kuyrukluyıldızı 13 Ocak’ta güneşin 13.5 milyon kilometre yakınından geçecek. Bu geçiş sırasında parçalanma olasılığı var.”

Yani, kuyrukluyıldızın son fotoğrafı olabilir.