Olay Gazetesi Bursa

Çevre Yolu’nda günlük 112 bin araç geçişi olan bölümü kurtarma önerisi

2006’da… Bursa Çevre Yolu açılırken, transit geçecek araçların kent içine girmeyecek olmaları nedeniyle trafiği rahatlatacağı umudu vardı. Hatta,“Bu yolda trafik tıkanmaz” inancı yaygındı. Gelin görün ki… 19 yıl önce tıkanmayacağına inandığımız Çevre Yolu artık trafiğe yetmiyor. Özellikle, İstanbul yönünden gelen otoyol trafiğinin bağlandığı Çağlayan Köy ile Görükle kavşakları arası sabah ve akşam iki yönde de […]

2006’da… Bursa Çevre Yolu açılırken, transit geçecek araçların kent içine girmeyecek olmaları nedeniyle trafiği rahatlatacağı umudu vardı. Hatta,“Bu yolda trafik tıkanmaz” inancı yaygındı.

Gelin görün ki…

19 yıl önce tıkanmayacağına inandığımız Çevre Yolu artık trafiğe yetmiyor.

Özellikle, İstanbul yönünden gelen otoyol trafiğinin bağlandığı Çağlayan Köy ile Görükle kavşakları arası sabah ve akşam iki yönde de geçit vermez oluyor.

Bunları, yalnızca görüntüye bakarak söylemiyoruz. Karayolları istatistikleri da ortaya koyuyor.

Örneğin…

İstanbul yönünden gelen araçların Bursa Çevre Yolu’na bağlandığı Çağlayan Köy’deki kavşaktan yıllık verilere göre günlük ortalama 112 bin 132 araç geçiyor.

Bu rakam…

Mudanya Kavşağı’nda 75 bin 853, Görükle Kavşağı’nda 53 bin 647 olarak kayıtlarda yer alıyor.

Bu da…

Çağlayan-Görükle kavşakları arasında büyük bir trafik yaşanmasına yol açıyor. Akşam saatlerinde otoyolda trafik resmen duruyor.

İşte…

20 yılda ortaya çıkan yeni sorun için öneri geldi. Uzun yıllar Karayolları Köprüler Şube Müdürü olarak görev yapan İsmail Kabil’in iki önerisi var:

Bir…

“Uzun vadede Kuzey Otoyolu kesin çözüm. Ancak maliyeti çok yüksek.”

İki…

“Kısa sürede hayata geçirilebilecek tek seçenek, Çağlayan Kavşağı’ndan itibaren, en azından Mudanya Kavşağı’na kadar iki yönde de Çevre Yolu’nu 3 şeritten 4 şeride çıkarmak.”

Bu çözümün…

Hem maliyetinin çok düşük olacağını, hem kısa sürede yapılabileceğini vurgulayan, deneyimli Karayolcu bakışı şu:

“İyi bir firma bu çalışmayı 1, bilemedin 2 yılda bitirir. Böylece yolun günlük kapasitesi 150-160 bin civarına çıkar. Bu da 20 yıl idare eder.”

Düşüncesi de şu:

“Elbette ideal çözüm olmaz, araçlar yine pik saatlerde otoyol hızında seyredemez, ama bugünkünden iyi olur ve trafik rahatlar. O süreçte de Kuzey Otoyolu’nun yapılması gerekir. Yoksa yine tıkanır.”

 

Dikkat: Kış lastiği takma zorunluluğu 5 aya çıktı

Tebliğ… Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı kararı olarak 4 Ekim Cumartesi günü Resmi Gazete’de yayınlandı ve yürürlüğe de girdi.

Buna göre…

Geçmiş yıllarda 1 Aralık-1 Nisan tarihleri arasındaki 4 aylık süreyi kapsayacak şekilde uygulanan kış lastiği takma zorunluluğu yeniden düzenlendi. Yeni uygulama 15 Kasım-15 Nisan tarihleri arasını kapsıyor.

Düzenlemeyle…

4 ay olan kış lastiği zorunluluğu süresi 5 aya çıktı.

 

Osmangazi Köprüsü’nde vatandaşın ödediğinin 2 katını devlet ödüyor

Son dönem… Yap-İşlet-Devret’le 3 köprü, 1 de tünel yapıldı. Bu köprüler ve tünelde devlet müteahhide geçiş garantisi veriyor, geçen araç sayısı güvencenin altında kalırsa farkını ödüyor.

Ayrıca, geçiş ücretlerinde de ödeme var.

Nitekim…

1 Ekim itibariyle garanti tutarlarda güncel kur ayarlaması yürürlüğe girdi.

Buna göre…

 

Osmangazi Köprüsü’nde vatandaşın 795 liralık ödemesi değişmedi, ama Hazine’nin ödediği fark araç başına 1.565 liraya çıktı ve araç başı ödeme toplamı 2 bin 360 liraya ulaştı.

Çanakkale Köprüsü’nde vatandaşın ödediği 795 lira değişmedi. Hazine’nin ödediği fark 234 lira, toplam ödeme 1.029 lira oldu.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde 80 lira vatandaş, 168 lira Hazine olmak üzere toplam 248 lira; Avrasya Tüneli’nde 225 lira vatandaş, 64 lira Hazine olmak üzere toplam 289 lira ödeme olacak.

 

Atatürk Anıtı önü kay-kay pisti mi?

Uyarı… Bursa sevgisini ve değerlere bağlılığını bildiğimiz Emekli Öğretmen Özgen Varlı’dan geldi. Dahası, rahatsız olduğu görüntüyü anlattı.

Rahatsızlığı da…

Atatürk Anıtı önünü bazı gençlerin kay-kay pistine dönüştürmelerinden kaynaklanıyor. Tepki gösterdiği için gençlerle tartışma bile yaşamış.

Kentin sembol anıtının önünde kay-kay gerçekten hoş değil. Gençler farkına varamasalar da önlemek gerekiyor.

 

CHP’de sıra il kongresine geldi: 19 Ekim’de Özgür Özel’le gövde gösterisi

Haberi… Bursa’ya ilk cuma akşamı, olay.com.tr duyurdu. Böylece, 17 ilçede kongrelerini tamamlayan CHP’nin Bursa İl Kongresi’ni 19 Ekim Pazar günü yapacağı öğrenildi.

Açıkçası…

47 yıl sonra Bursa’da yerel yönetim seçimini kazanan, Büyükşehir ve en büyük ilçe Osmangazi’de sonuca ulaşan CHP’de delege seçimlerine ve ilçe kongrelerine yansıyan havayı önemsedik.

Çünkü…

CHP bugüne kadar Bursa’da hiç böylesine coşkulu ve yarışmalı süreç yaşamadı. Şimdi sıra, il kongresine geldi.

Yanı sıra…

CHP Genel Başkanı Özgür Özel’in de katılımıyla Merinos’ta 19 Ekim Pazar günü saat 13.00’te başlayacak kongrede İl Başkanı Nihat Yeşiltaş’a rakip çıkıp çıkmayacağı merak ediliyor.

Gerçi…

Konuşulan bazı isimler var. Eski il başkanı ve son kongrede de yarışan Turgut Özkan bunlardan biri, ama henüz bu yönde bir açıklaması olmadı.

 

İYİ Parti’de gözler Nilüfer’de

Kuruluşundaki… İlgi ve siyasi rüzgarı yeniden yaşamak isteyen İYİ Parti, dördüncü olağan kongre sürecinde.

Cuma günü…

Divan Başkanlığı’İYİ Parti Grup Başkanvekili Turhan Çömez’in yaptığı kongrelerde Harmancık’ta Dursun Çakmak ile Büyükorhan’da Abdullah Kamur ve Keles’te Hüseyin Kaçar güven tazeleyip yeniden seçildiler.

Bugün de…

Osman Çalışkan ve Ercan Aktaş’ın aday olarak yarışacakları Nilüfer kongresi var.