Olay Gazetesi Bursa

Hızlı tren bütçede hayal kırıklığı, tek umudumuz var: Siyasi iradenin isteği

Heyecanla… Resmi Gazete’nin 15 Ocak 2021 tarihli 31365 Mükerrer sayısında yayınlanan ve 2021 Bütçesi ayrıntılarını inceledik. Daha doğrusu… 339 sayfalık yatırım programında bizim hızlı tren 74. sayfada karşımıza çıktı. Bu bölümde… Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standart Demiryolu başlığı altında öncelikle teknik bilgiler yer alıyor: 2020-2025 hedefli projede altyapı 145 kilometre, elektrifikasyon 201 kilometre, kontrollük-müşavirlik-sinyalizasyon 201 kilometre, üstyapı […]

Heyecanla… Resmi Gazete’nin 15 Ocak 2021 tarihli 31365 Mükerrer sayısında yayınlanan ve 2021 Bütçesi ayrıntılarını inceledik.

Daha doğrusu…

339 sayfalık yatırım programında bizim hızlı tren 74. sayfada karşımıza çıktı.

Bu bölümde…

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standart Demiryolu başlığı altında öncelikle teknik bilgiler yer alıyor:

2020-2025 hedefli projede altyapı 145 kilometre, elektrifikasyon 201 kilometre, kontrollük-müşavirlik-sinyalizasyon 201 kilometre, üstyapı 201 kilometre.

Bütçede…

Bizim hızlı tren olarak dillendirdiğimiz projenin tutarı 12 milyar 619 milyon 099 bin lira gözüküyor. Bunun 10 milyar 397 milyon 092 bin lirası dış kredi.

2021 ödeneği ise, 450 milyon lirası dış kredi olmak üzere 545 milyon lira duyuruluyor. Yani, merkezi idarenin projeye katkısı 95 milyon lira.

Açıkçası…

Resmi Gazete’de cuma günü yayınlanan yatırım programını okurken hayal kırıklığı yaşadık. Çünkü, 12 milyarlık proje için bu yıl yalnızca 545 milyon lira öngörülmesi “bu iş kolay bitmez” düşüncesine yol açıyor.

Bu da, umutsuzluk anlamına geliyor.

Ardından…

Ankara’da projenin içinde olan dostları arayıp, “Böylesine büyük bir proje için bu yılın bütçesinden ayrılan pay az değil mi?” diye sorduk.

Gördük ki, umutsuz değiller ve konuya bütçe teknikleri gözüyle bakıyorlar.

Şunu söylediler:

“Önemli olan projenin bütçede yer alması. 1 lira bile olsaydı yine önemliydi. Çünkü bütçe içi aktarmalarla bu sorun çözülür.”

Bakışları şu:

“Sayın Cumhurbaşkanı bu projeyi hızlandırmasını istediğini Sayın Ulaştırma Bakanı’na sürekli söylüyor. Bakan da alt kadrolara iletiyor.”

Şu mesajı verdiler:

“Başta Sayın Cumhurbaşkanı olmak üzere siyasi irade Bursa’nın hızlı tren projesi için kararlı ve istekli. O nedenle umutsuzluğa yer yok.”

Açıkçası…

Ararken karamsardık, ama siyasi irade kararlılığı ile yeniden umutlandık.

 

Yenişehir’de ilk hızlı tren şantiyesi

Açıklamayı… Geçtiğimiz hafta içinde gazetecilerle sohbet sırasında Yenişehir Belediye Başkanı Davut Aydın yaptı ve hızlı tren altyapı çalışmaları için müteahhit firmanın Ebeköy-Çamönü arasında şantiyesini kurduğunu söyledi.

“Koyunhisar-Ebeköy-Çamönü bölgesinde çalışmaların yakında başlayacağını” da duyurdu.

Böylece…

Bursa-Yenişehir arasında 9 yıl önce başlayan çalışma Gölbaşı’ndan öteye geçmiş olacak.

 

Karayolları ekipleri Bursa bölgesindeki yollarda tam kadro sahaya çıktı

Rakamları… Karayolları Genel Müdürlüğü sayfasından aldık. Cumartesi akşamı başlayan kar yağışıyla birlikte karayollarında başlatılan karla mücadele seferberliği bölge bölge açıklanmış.

Buna göre

Bursa’da bulunan Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü ekipleri, sorumluluk alanındaki 4 bin 687 kilometre yol ağında 114 tuz serme kamyonu, 15 kar küreyici, 3 püskürtücü, 41 yükleyici, 57 grayder, 7 kurtarıcı, 5 rotatif, 1 dozerle yollarda çalışmaya başladılar.

Çalışmalar için…

Yollara serilmek üzere 55 bin ton tuz, 33 bin 500 ton tuz kumu ve 2 bin ton da tuz eriği hazırlandı.

Gerçi…

İklim değişikliğinin yol açtığı kuraklık nedeniyle kar hasreti yaşadık, ama sıcak odada camın arkasından izlendiğinde romantik olan kar, yollarda beyaz kâbusa dönüşebiliyor.

O nedenle…

Yolda olanlara da kolaylık dilemek gerekiyor.

 

Erkan Aydın Ankara’dan 15 saatte gelebildi

Ankara’da Parti Meclisi çalışmaları sonrası Bursa’ya dönmek için yola çıkan CHP Bursa Milletvekili Erkan Aydın’ın cumartesi başlayan yolculuğu 15 saat sürdü.

Bursa’ya ulaşınca da şu mesajı paylaştı:

“15 saattir yollardayız. Türkiye’yi esir alan yoğun kar yağışında hiçbir sıkıntı yaşamadan Bursa’ya ulaştık. Gece gündüz çalışarak yolları açan Karayolları ekiplerini tebrik ediyor, kolaylıklar diliyorum.”

 

Barajlara umut geldi, ama Bursa için önlem olabilecek uyarı: Su sarnıçları

Önce yağmur, sonra kar geldi… Bursa’nın su ihtiyacını karşılayan Doğancı ve Nilüfer barajlarının susuz fotoğrafları ile yaşanan tedirginlik ortadan kalktı.

Bu kapsamda…

Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Recep Altepe’nin cumartesi günü bu sayfalarda yer verdiğimiz uyarılarının ilgi çektiği görülüyor.

Nitekim…

Altepe o uyarılarında, Doğancı ve Nilüfer’in toplamından üç kat fazla su kapasitesi olan Çınarcık Barajı’nın “bir an önce sisteme alınması” çağrısı yaptı.

Bunun üzerine…

Kısa adı ENVERDER olan Enerji Verimliliği Derneği Bursa Şubesi ve Enerji Verimliliği Enstitüsü Derneği Başkanı, Sürdürülebilir Kalkınma Derneği kurucusu Dr. Müh. Mustafa Uysal’dan değerlendirme geldi.

Çınarcık’ı 2024’ten önce mümkün görmeyen Uysal, bu süreçte Gölbaşı Barajı’ndaki sorunun giderilmesini istedi.

Acil önerisi şu:

“Bursa’da atık su sarnıçlarına geri dönülmeli.”

 

Can dostlara sahip çıkma zamanı

Mevsim kış… Hele doğanın beyaz örtüsünü kuşandığı bu dönemlerde sokakta ve doğada yaşayan can dostlar aç kalıyorlar.

İşte…

Bu koşullarda can dostların sahipsiz olmadıklarını gösteren hareketler daha da anlam kazanıyor.

Bursa Büyükşehir Belediyesi Sağlık İşleri Daire Başkanlığı Veterinerlik Şube Müdürlüğü ekiplerinin 200 ayrı noktada yemleme ve mamalama yapmasını da bu nedenle önemsedik.