Olay Gazetesi Bursa

Hızlı tren çok gecikir, belki hiç gelemez bile!

Balat’ta 23 Aralık 2012’de 3 Bakan’ın katılımıyla Bursa İstasyonu temeli atılırken herkes ne kadar mutlu, ne kadar umutluydu. Hızlı trene Bursalıların 2016 yılında binebilecekleri bile açıklanmıştı. Gerçi… Bursa-Yenişehir arası için temel atılmıştı ve Yenişehir-Bilecik etabının projesi bile yoktu, ama temel atıldığı için kimse umutsuzluğa kapılmak istemiyordu. O süreçte… Yenişehir-Bilecik arasının belirsizliği nedeniyle “Bursa-Yenişehir arası bitse […]

Balat’ta 23 Aralık 2012’de 3 Bakan’ın katılımıyla Bursa İstasyonu temeli atılırken herkes ne kadar mutlu, ne kadar umutluydu. Hızlı trene Bursalıların 2016 yılında binebilecekleri bile açıklanmıştı.

Gerçi…

Bursa-Yenişehir arası için temel atılmıştı ve Yenişehir-Bilecik etabının projesi bile yoktu, ama temel atıldığı için kimse umutsuzluğa kapılmak istemiyordu.

O süreçte…

Yenişehir-Bilecik arasının belirsizliği nedeniyle “Bursa-Yenişehir arası bitse bile hızlı tren değil lunapark treni olur” şeklinde yazdığımızda alınanlar oldu ve “Devlet gecikmeli de olsa sözünü tutar” açıklamaları yapıldı.

Gelin görün ki…

Yenişehir-Bilecik arası için heyelanlı araziler nedeniyle tam 4 kez güzergah değişti. Son güzergah İnegöl yakınlarından geçecek şekilde düşünüldüyse de, henüz proje aşamasına gelemedi.

Bu taraftaysa…

Yani Bursa-Yenişehir arasındaysa müteahhit hızlı bir başlangıç yapıp tünelleri açtı. Fakat, gerek tünellerdeki heyelanlı alanlar, gerek DSİ’nin Gölbaşı’nın altından geçmesini uygun bulmaması üzerine gölün kuzeyine alınan güzergah nedeniyle 8 kilometre fazladan tünel açmak gerekince sözleşme bedeli olarak belirlenen 393 milyon 170 bin 105 lira bitti.

Biz de bunu “Hızlı Tren tünellerden çıkamadı” başlığıyla gündeme getirdik.

Gelinen noktada…,

Hızlı tren inşaatı 2 yıla yakın süredir durdu.

Şimdilerde…

Milletvekillerinin soru önergeleri, ya da bilgilendirme açıklamalarında 2017 sonu ya da 2018 başı ifadeleri resmi bilgi olarak kullanılsa da, 2023 hedefi konuşuluyor.

Son durumu…

Ankara’da yaşayan ve Bursa ile ilgili her konuyla ilgilenen kulağı delik bir dostumuzla konuştuk. “Herkes iyi niyetli. Ama hızlı trenin Bursa’ya gelmesi kolay değil. 2023 bile çok zor” dedi ve 2 kritik konu açıkladı:

Bir…

“İhalesi yapılan 393 milyon lirayla inşaatın Yenişehir’e kadar bitmesi gerekiyordu. Fakat para bitti. Yeniden ödenek de aktarılamıyor. O nedenle yeniden ihale yapmak gerekiyor.”

İki…

“Ulaştırma Bakanlığı’nda farklı bir görüş ortaya çıktı. Bugünkü değerlendirmelerle Bursa projesinin hatalı olduğu düşünülüyor. Bu da ihalenin kapsamını genişletiyor.”

Yani…

“Yani durum pek iç açıcı değil. Bursa’nın hızlı tren projesinin, güzergah dahil tümüyle yeniden yapılması gerekiyor.”

Sıkıntıya şöyle işaret etti:

“Eğer güzergah dahil proje yeniden yapılıp her şey değişirse, bu kez de tünellere harcanan 393 milyon lira çöpe gidecek.”

Şaşırıp kaldık, söyleyecek söz bulamadık.

Umarız…

Durum bu kadar vahim değildir.

 

Kemal Demirel’den hızlı tren takibi
 

Bursa’ya demiryolu gelmesi için en büyük mücadeleyi, CHP Bursa Milletvekili olduğu dönemde Kemal Demirel verdi. Muhalefet siyasetçisi olmasına karşın Anadolu’nun her yerinde eylemler yaptı.

Bugün siyasette aktif değil, ama hızlı tren projesine ilgisini ve takibini sürdürüyor. Hafta içinde Balat’ta çalışmaların durduğu şantiyeyi ziyaretinde şunları söyledi:

“Temel atma töreninde Ulaştırma Bakanı 2016 yılı sonunda Bursalıların trene kavuşacaklarının sözünü verdi. Verilen sözler tutulmalı. Demiryolu Sevdalıları Derneği olarak konuyu gündemde tutmaya devam edeceğiz.”

 

Orhangazi’nin isteği: Samanlı değil, Orhangazi Tüneli

 

İstanbul’dan başlayıp Bursa’dan geçerek İzmir’e ulaşacak ve Türkiye’nin en gelişmiş iki bölgesini birbirine bağlayacak olan otoyol Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu adını taşıyor.

Ne var ki…

Bu çok önemli projede Orhangazi sınırları içinde yer alan ve Türkiye’nin en uzun otoyol tüneli olarak kayıtlara geçen tünel Samanlı Tüneli adını taşıyor.

Oysa…

Samanlı adının Orhangazi ile ilgisi yok. Dahası, Samanlı adı Orhangazi’yi hiç çağrıştırmıyor ve kimsenin aklına Orhangazi gelmiyor.

Aksine…

Günde yaklaşık 40 bin aracın geçtiği mevcut karayolu devre dışı kalacağı için, Orhangazi’yi unutturması açısından otoyolun olumsuz etkisi bile olacak.

İşte…

Orhangazi Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ergün Efendioğlu da buna dikkat çekiyor.

Otoyolun İlçemize yapmış olduğu etkileri ve gelecekte neler olabileceğini bu günden rahatlıkla görebiliyor ve bundan da memnuniyet duyuyoruz” dedikten sonra şuna vurgu yapıyor:

“Orhangazi sınırları içerisinden geçen otoyolun üzerinde bulunan ve Samanlı Tüneli olarak tabir edilen tünelin isminde, ilçemizin bilinirliliğine katkı sağlaması bakımından Orhangazi Tüneli adının kullanılması gerektiğini ve bunun bölgemiz için önemli olduğunu düşünüyoruz.”

Biz de…

Haklı bulduğumuz isteği destekliyor ve Orhangazi Ticaret ve Sanayi Odası’nın sesine kulak verilmesini istiyoruz.

 

Türkiye’nin en teknolojik arıtma tesisi daha da büyüdü

 

Kentin Doğu bölgesindeki sanayi tesisleri için Yeşil Çevre Arıtma Tesisi Kooperatifi kurulduğunda, bölgesindeki Kestel ve Gürsu ilçelerinin toplam nüfusu 47 bindi. 2 ilçenin 2020’de 120 bin nüfusa ulaşacakları öngörülüyordu.

Fakat Gürsu ve Kestel’in toplam nüfusları 2014 sonunda 127 bine ulaştı. 2 ilçenin de sanayi tesisleri arttı, OSB’leri büyüdü.

Öyle olunca…

52 bin 500 metreküplük Yeşil Çevre’nin arıtma kapasitesi yetersiz kaldı. Bu nedenle, kapasiteyi arttırmak için yeni yatırım yapıldı.

İşte…

Yarın açılışı yapılacak yeni yatırımı Yeşil Çevre Arıtma Tesisi İşletme Kooperatifi Genel Müdürü Mehmet Aydın şöyle açıkladı:

“Kapasitemizi 52 bin 500 metreküpten 150 bin metreküpe çıkardık. İlave kollektör hatları yaptık. 1 milyon 500 bin liralık Bebka desteğiyle ekipmanları yeniledik.”

Yeni tesis hakkında da şu bilgileri verdi:

“Çamur yakma tesisimiz farkımız. Atık suyu çıkış değerlerini Çevre Bakanlığı yılın 365 günü 24 saat kesintisiz izleyebiliyor.”

Kısacası…

Türkiye’de hiçbir arıtma tesisinde olmayan en yeni teknolojiye sahip modern bir arıtma tesisi, aynı zamanda Bursa’nın da güvencesi.