Olay Gazetesi Bursa

Hızlı tren için kara haber: Güzergah yine değişti, dış kredi çevreye takıldı

Temeli 23 Aralık 2012’te atıldı… O gün kürsüden yapılan açıklamalarda, 2016’da Bursa’ya yüksek hızlı trenle ulaşılabileceği söylendi. Gelin görün ki… 400 milyon liralık ilk ödenek tünel inşaatlarında bitti, ama tüneller bitmedi. Yenişehir-Osmaneli hattı için heyelan nedeniyle tam 5 kez güzergah değişti. Yeni ihale geçen yıl yapıldı, ama ortaya henüz gözle görülür bir şey çıkmadı. Tam […]

Temeli 23 Aralık 2012’te atıldı… O gün kürsüden yapılan açıklamalarda, 2016’da Bursa’ya yüksek hızlı trenle ulaşılabileceği söylendi.

Gelin görün ki…

400 milyon liralık ilk ödenek tünel inşaatlarında bitti, ama tüneller bitmedi. Yenişehir-Osmaneli hattı için heyelan nedeniyle tam 5 kez güzergah değişti.

Yeni ihale geçen yıl yapıldı, ama ortaya henüz gözle görülür bir şey çıkmadı.

Tam bu aşamada…

Bursa’nın hızlı treni ile ilgi Ankara’dan yeni bir haber geldi. Söylenen şu:

“Yenişehir-Osmaneli arasında güzergah değişikliği oldu, ama karar verilen güzergahta da sıkıntılı bölgeler ortaya çıktı.”

Yani…

“Yani, bazı noktalarda sağlam zeminde ilerlemek için, hattın kaydırılması anlamına gelen ripaj gereği duyuldu. Fakat burada ripajlar güzergah değişikliği boyutunda.”

Nedeni şu:

“Daha önceki zemin sorunları baş ağrıttığı için temkinli davranılıyor.”

Çıkardığımız anlam şu:

Güzergah yeniden değişeceği için hızlı trenin gelişi biraz daha gecikecek.

Yanı sıra…

Projede ortaya çıkan bir sıkıntı daha var:

Projenin müteahhidi Kalyon İnşaat bir süre önce dış kredi buldu. Ancak, konuştuğumuz dostlar bu kredinin maliyetinin yüksek olduğu gerekçesiyle Hazine tarafından onaylanmadığını söylediklerinde şaşırınca, “çok titiz davranılıyor” dediler.

Yeni bilgi olarak şunu aktardılar:

“Hazine onaylamayınca Kalyon yeni dış kredi arayışına girdi ve Fransa’da buldu. Fakat bu kez de kreditörün kriterleri sorun oldu. Özellikle çevre konusunda kreditör çok hassas.”

Söylediklerine göre…

Fransız firma, kredi koşulları arasında “çevrenin korunmasını, yeşile ve su kaynaklarına zarar verilmemesini” öne çıkarıyormuş.

Anladığımız kadarıyla…

Bizim projelerin neredeyse hepsinde çevresel tartışma ve tepkiler öne çıktığı için, konu da tam bu noktada kilitleniyor.

Galiba…

Burada yaptığımız çevre tartışmaları uzaklardan çok daha dikkatli izleniyor.

 

Siyasi irade bu kez çok istekli

Bugüne kadar… Hızlı tren konusu ne zaman açılsa, siyasi iradenin Bursa’ya şaşı bakışını gördük.

Bu kez Ankara’dan duyduklarımız umut verici:

“Sayın Cumhurbaşkanı sık sık Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’nu arayıp bilgi istiyor. Bakan da alt kadrolarından işin hızlanmasını istiyor.”

Siyasi iradenin istekli olması elbette önemli ve zaten istediğimiz için çok güzel.

Biz de, “Hadi, inşallah” diyelim.

 

Şehir Hastanesi metrosunda proje değişikliği ve tasarım çalışması var

Tam olarak… Bursa’nın hasreti olan hızlı trende güzergah değişikliği ve çevreci kredi krizleriyle kara haberi aldıktan sonra, Şehir Hastanesi metrosu akıbetini öğrenmek istedik.

Bilgi şu:

İhalede sorun yok, ama bazı mevzi proje değişiklikleri söz konusu. Yine tünellerle ilgili çalışma yapılıyor. Bir çalışma da tasarım üzerine.”

Aslında…

Proje değişikliği konusunda bilgimiz var. Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın devreye girmesiyle Geçit’teki Ahmet Yesevi Camii önüne planlanan istasyon 500 metre ileri kaydırıldı.

Böylece…

Hem caminin minberi ve yarısı kurtuldu, hem Mudanya Yolu’ndaki çalışma sırasında trafiğin açık kalması sağlandı, sürücüler de dar arka sokaklardan kurtuldu.

Ankara’daki dostun söylediğine göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan bu proje için de sürekli bilgi istiyormuş.

 

İDO, Avcılar ve Büyükçekmece için anket yapıyor

Geçen dönem… İstanbul’daki Karaköy ve Kabataş iskeleleri yanında BUDO bir deniz otobüsü hattı da Büyükçekmece’ye açmıştı.

Şimdiyse…

BUDO ile denizdeki yolcu taşıma rekabetini sürdüren İDO, pandemi sonrası yeni dönemde Büyükçekmece ve Avcılar için feribot hattı açmayı planlıyor.

Ancak…

Son kararını yolcularıyla vermek için anket düzenledi. İDO’nun anketine katılanlar yüzde 20 indirim kazanıyorlar.

 

Çalı Yolu’nda trafik artıyor, ama yol bu yükü taşıyacak durumda değil

Önceki 2 dönem… Osmangazi Belediye Meclisi MHP Grubu Sözcüsü olarak kenti ilgilendiren konulardaki görüşleri ve önerileriyle sesini duyuruyordu.

Cemil Aydın bu dönem siyasette aktif değil, ama sosyal medyada kendine açtığı alan adeta kent platformu gibi oldu. O da, kent müfettişi haline dönüştü.

Bu kez…

Dikkatleri Çalı-Kayapa-Hasanağa yoluna çekti. Söylediği şu:

“Geçtiğimiz aylarda gerçekleşen altyapı çalışmaları sonrası yapılan kaldırımlar caddeyi daha da daraltırken trafik sıkışıklığı her geçen gün artıyor.”

Eleştirisi şu:

“İşlevi çok az olan, yolu daraltan, görüntüsü estetik güzellikten uzak kaldırımların yeniden revizesi gerekiyor.”

İsteği şu:

“Paranın ve zamanın tasarrufuyla verimlilik açısından Çalı Yolu’nun kalıcı çözüme kavuşma zamanı geldi ve geçiyor. Yol bu yükü taşıyacak durumda değil.”

 

Bursa’da numaralar 112’ye çıkıyor!

Açıkçası… Her kurumun acil telefon hattı numarasının farklı olduğu süreçte insanlar şaşırıyorlardı. Çünkü, acil çağrı zaten zor durumdayken yapıldığı için, kurum numaraları anımsanamıyordu.

Şimdi…

Bursa’daki tüm acil telefonların 112’de toplanması tamamlandı. Artık Valilik, polis, jandarma, sahil güvenlik, orman, itfaiye ve AFAD’a yalnızca 112’den ulaşılabilecek.

Kısacası, tüm numaralar 112’ye çıkacak.