Konu… Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun cumartesi günü Bursa programında adı söylenmeden gündeme geldi, ama proje yeni değil.
Çünkü…
2012’de Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Hızlı Tren Projesi başlarken, gündemde İzmir-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattı da vardı.
O hat…
Bursa’yı yüksek hızlı tren kavşağı haline getirirken, İstanbul’a Osmangazi Köprüsü’nden ulaşılacaktı. Köprü ihalesi de tren geçecek şekilde yapılmıştı.
Fakat…
O dönem…
İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı olan Necati Şahin’in ortaya çıkardığı gelişmeyi ilk bu sütunlardan duyurduk.
Bursa’dan tepki yükselince dönemin Başbakanı olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da dönemin AK Parti Grup Başkanvekili olan Faruk Çelik’e “Gerekirse demiryolu için yeni köprü yaparız” demişti.
Ne var ki, zaman içinde demiryolu köprüsü de, İstanbul-İzmir hızlı treni de unutulup gündemden çıktı.
Son ihalede…
Osmaneli-Bursa hattına Bandırma’nın eklenmesi ise projeyle ilgili beklentileri yeniden hareketlendirdi. Balıkesir milletvekillerini geçen yıl Bursa-Bandırma hattına Balıkesir’in de eklenmesini istediklerini biliyoruz.
Bu da…
Hızlı trenin Karacabey’den sonra Tophisar ve Danişment köylerini geçip Bandırma’ya yöneldiği Kuşcenneti’nden Balıkesir yönüne kol bırakıp kavşak noktasının krokiye eklenmesini getirdi.
İşte…
Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun cumartesi günü Osmaneli-Yenişehir-Bursa-Bandırma yerine ısrarla Osmaneli-Yenişehir-Bursa-Balıkesir hattı demesinin ardındaki mesaj da buradan çıktı.
Anlaşılan o ki…
Bursa-Bandırma hattına Balıkesir de bağlanıyor. Balıkesir böylece Bursa üzerinden Ankara’ya ulaşırken, Bursa da Balıkesir üzerinden İzmir’e hızlı trenle ulaşacak.
İlk adım bu şekilde adı açıklanmadan atıldı.
Bursa’ya moral görüntüsü, ama…
Kuşku yok ki…
Yıllardır “Hızlı tren nerede?” diye soran Bursa’ya moral görüntüsü oldu.
Gelin görün ki…
Hızlı tren inşaatında henüz ray serme aşamasına gelinemediğinden, bugün için anlamı yok.
Gündüz kavşağa girdi, karanlıkta yolu aştı: Kent Meydanı önü trafiği
Cumartesi günü…
Akşam saatlerinde ve gün ışığında Kent Meydanı altındaki kavşağa girip, hava karardıktan sonra Gazcılar girişine ulaşabildiğini anlatırken tepkiliydi.
Sıkışık trafikte gözlemini şöyle paylaştı:
“Kent Meydanı-Gazcılar arasında kalan ve çöküntü alanına dönüşen ada sorunun kaynağı. Kamulaştırmayla boşaltılırsa bölge trafiği rahatlar. Çünkü T2 inşaatının da etkisiyle büyük bir yoğunluk var.”
Şunu da vurguladı:
“Bu ada boşaltılırsa olumsuzluklar en aza iner ve Osmangazi Belediyesi meydan projesiyle entegre olup sosyal donatı alanlarıyla gerçek bir meydan ortaya çıkar.”
UNESCO Derneği’nde hedef Kültürel Miras Müzesi
2020’de üstlendiği Bursa UNESCO Derneği başkanlığına yeniden seçilirken, geçen yıl duyurduğumuz ve sona yaklaşan Somut Olmayan Kültürel Miras Müzesi hedefini yineledi.
Bursaspor için alışılmışın dışında genç aday enerjisi: Ömer Furkan Banaz
A
Tanıdığımız için, alışılmışın dışında Bursaspor Başkanı olacağını biliyoruz.
Onu, 13 Nisan 2016 günü bu sütunlarda şöyle anlatmışız:
Mayıs 1977’de… Bursa Marmara Gazetesi’nde gazeteciliğe adım attık. Birkaç ay sonra da gazetenin muhasebesini bir başka genç, Baki Süha Banaz üstlendi. Gazetenin baskısını beklerken çok geceler birlikte sabahladık, hatta basılan gazeteleri birlikte kırıp katladık.
Aradan yıllar geçti…
AK Parti İl Gençlik Kolları’nda Ömer Furkan Banaz karşımıza çıktı. Baki Süha’nın oğluydu. 2011 genel seçiminde milletvekili aday adayı olan Furkan, daha sonra Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş’de göreve başladı, Mali İşler Müdürü oldu. Çok çalıştı, herkese kendini sevdirdi ve başarılı oldu.
Sonra…
2016’da Kültür A.Ş. ve 2017’de Burfaş Genel Müdürü olan hesap adamı Furkan yeni bir yola çıkıyor. Bursaspor’a enerji katar.
Yaren Leylek nöbeti bu yıl erken başladı
10 yıldır gelip Adem Amca’nın kayığına konan Yaren Leylek son göçe 6 Eylül’de uğurlandı. Şimdi 11. kez bekleniyor.
Son 2 yıl martın ilk haftası gelen Yaren bekleyişine hafta sonu Karacabey Belediye Başkanı Ali Özkan da katıldı. Adem Amca’nın kayığında gözler gökteydi.