Açıkça söylemek gerekirse… Zaman zaman eleştirsek de, hızlı tren projesini en yakından Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu izliyor ve Bursa’ya geldikçe de kamuoyunu bilgilendiren açıklamalar yapıyor.
Burada…
Dış kredili projenin yüklenicisi Kalyon İnşaat’ın da, başlangıçtaki aksamalara karşın programa uyduğunu vurgulamak gerekiyor.
Nitekim…
Bir bakıma…
11 Kasım günlü yazımızdaki, “hızlı tren yolculuğumuzun 2026 sonu, en geç 2027 ilk çeyreğinde olabileceği” notumuzu teyit etti.
Bununla birlikte…
Önümüzde, Ulaştırma Bakanlığı tarafından hazırlanan son durum raporu var. Osmaneli-Bursa arası kazı ve dolgu işlerinde yüzde 100 ilerleme kaydedildiği vurgulanan raporda, tünel kazı çalışmalarının tamamlanıp beton işlerinde yüzde 98’e ulaşıldığı, zemin iyileştirmelerinin bittiği belirtiliyor.
Ayrıca…
Yenişehir-Osmaneli kesimi için tüm köprü, viyadük, üstgeçit, menfez ve altgeçit çalışmalarının tamamlandığı, üstyapı çalışmalarının devam ettiği bilgisi yer alıyor.
Raporda…
Proje kapsamında toplam 321 bin travers, 19 bin 500 de panelray üretildiği, Bursa-Osmaneli kesiminde 111 kilometre balastlı ve 63 kilometre balastsız tek hat demiryolu imalatının tamamlandığı, toplam yüzde 72 oranında hat montajı gerçekleştiği bilgisine yer veriliyor.
Bu noktada…
Osmaneli, Yenişehir, Yenişehir Havaalanı, Gürsu ve Bursa Garı istasyonları kaba inşaatlarının tamamlanıp ince işlere geçilmesi de önemli gelişme.
Yine…
Trene elektik sağlayacak havai hat olarak tanımlanan kataner işlerinde Bursa-Yenişehir arasında yüzde 95, Yenişehir-Osmaneli arasında da yüzde 31 ilerleme sağlandı, sinyalizasyon çalışmasına da başlandı.
Fiziki ilerleme ise…
Bursa-Osmaneli kesiminde yüzde 85, genel ilerleme yüzde 65’e ulaştı.
Karacabey-Bandırma hattında tünellere başlandı
O da…
Kamulaştırma çalışmalarının devam ettiği Bursa-Karacabey kesiminde, 4 tünel, 2 aç-kapa tünel, 4 köprü, 1 viyadükte çalışmaların devam ettiği bilgisi.
Raporda…
Bakan Uraloğlu’nun açıkladığı gibi; Bursa-Osmaneli kesiminin 2026 içinde ve Bandırma hattının da 2028’de işletmeye açılması hedefi yer alıyor.
Şehir Hastanesi Metrosu hedeflenen tarihte Gar’a kadar mı bitecek?
Uraloğlu…
Konuşmalarında, hızlı trende olduğu gibi Şehir Hastanesi Metrosu bitiş tarihini 2026 olarak açıkladı, ama önümüzdeki son durum raporu pek umut verici değil.
Rapora göre…
Projenin ilerleme oranın yüzde 73 seviyesinde. Geriye daha yüzde 27’lik iş olduğu görülüyor ki, 6.1 kilometrelik hattın 3.5 yılda 900 metrelik bölümü yapabildiği için umut vermiyor.
En önemlisi…
Ulaştırma Bakanlığı raporunda, Gar İstasyonu’nun 2026’da tamamlanacağı bilgisi yer alırken, Şehir Hastanesi İstasyonu için 2026 sonu öngörülüyor.
Rapordan…
Hattın Gar’a kadar tamamlanıp tren-metro entegrasyonunun sağlanacağı, Şehir Hastanesi etabının uzayacağı anlaşılıyor.
Metro müteahhidi bağlantı yolunu zamanında bitirir mi?
İhalesi…
17 Ekim’de 5 şirketin davetiyle yapılan ve maliyeti 1 milyar 160 milyon 064 bin 150 lira öngörülen 3 kilometre uzunluğundaki yolun müteahhitliğini Şehir Hastanesi Metrosu’nun yapımını da üstlenen Söğüt-Taşyapı ortaklığı almış.
Bitiş tarihi 20 Mart 2026 görülüyor, ama umarız Şehir Hastanesi Metrosu gibi uzamaz.
Büyükşehir’de toplantılara katılmayan bürokratlardan savunma istendi
Bunun üzerine…
Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Doç. Dr. Ergül Halisçelik imzasıyla yayınlanan genelgede şu vurgulandı:
“Son dönem Meclis ve diğer kurum toplantılarında, Genel Sekreter Yardımcıları ile Daire Başkanları, Başkanlık makamına doğrudan bağlı birim yöneticileri, bağlı kuruluş ve iştirak şirketlerimizin genel müdürlerinin katılım durumları ve toplantı disiplinine uyumları özenle değerlendirilmiştir.”
Yanı sıra…
Bazı bürokratların da salon dışındaki alanlarda vakit geçirdiklerinin belirlendiğinin vurgulandığı genelgede; mazeretsiz katılmayanlarla, kılık-kıyafetine özen göstermeyen bazı isimlerden yazılı savunma istendi.
CHP’de kurultaya hazırlık toplantısı
Bursa örgütü olarak…
Kurultayda izlenecek yolun ele alındığı toplantıyı Yeşiltaş şöyle yorumladı:
“Bu buluşma; partimizin geleceğine, örgütsel dinamizmine ve ortak akıl üretme kültürüne verdiğimiz değerin güçlü yansımasıdır.”