İlginç olan şu:
Bu sütunlarda 25 Ekim günü “Bursa’ya ne oldu? Trafik artık her yerde sıkışıyor” başlığıyla yaptığımız değerlendirmedeki gibi, artık kentin her noktasında trafik sıkışıklığı yaşanıyor, insanlar yollarda kalıyorlar.
Oysa…
Bir yandan yeni yollar açılıyor, bir yandan yeni köprüler yapılıyor. Ama yapılanlar trafik sorununa bir türlü yetmiyor.
İşte…
Bu kent konusu önümüzdeki günlerde Bursa’nın gündemine taşınıyor. Çünkü, kentin açık çatısı ve ortak platformu olan Bursa Kent Konseyi, günümüzün en önemli kent sorununu yine kentin tartışmasına açıyor.
Açıklamayı da…
“Hepimiz bu şehirde yaşıyoruz” diyen Bursa Kent Konseyi Başkanı Hasan Çepni yaptı:
“Büyükşehir Belediye Başkanımız bu şehir için gece gündüz koşuşturuyor, sorunları çözmeye gayret ediyor. Daha iyi olsun diye çalışıyor. Ama yine de düşünemediğimiz, atladığımız hususlar varsa, önerisi olanı dinlemek isteriz.”
Söylediği şu:
“Önümüzdeki günlerde Bursa Konuşuyor etkinliğiyle trafik sorununu enine boyuna tartışmak istiyoruz. Bursa’nın bu önemli sorununa, yine bu şehrin insanlarıyla, Bursalılarla birlikte çözüm bulmak istiyoruz.”
Çağrısı şu:
“Trafikle ilgili düşüncesi ve önerisi olanlar gelsinler paylaşsınlar. Yine sosyal medyada ya da değişik mecralarda görüşlerini dile getirenler, uçuk kaçık projeler olsa bile burada açıklasınlar.”
Amacı da söyledi:
“El elden üstündür… Biz Bursa Kent Konseyi olarak farklı fikirlere açığız. Platformumuzda gelişen birçok öneri belediye meclislerine tavsiye kararı olarak gidiyor.”
Bu noktada…
Bursa Kent Konseyi için kentin açık platformu olmanın yanında yeni bir misyon da yükledi:
“Kente, belediyelere, belediye meclislerine ara yüz olmak istiyoruz.”
Şunu da ekledi:
“Daha etkin olmak, kentin daha çok konuşmasını ve ortaya daha çok fikir çıkmasını sağlamak istiyoruz. Hepimiz bu kentte yaşıyoruz ve çözümleri de birlikte bulacağız. Amacımız bu.”
Hipodrom kent dışına çıkmalı mı?
Kent gündemindeki konuların tartışılması ve ortak görüş için Bursa Konuşuyor etkinliklerini planlayan Bursa Kent Konseyi Başkanı Hasan Çepni, trafikten sonra ele alınacak konuların ipuçlarını da verdi.
Örneğin…
1984 yılında ilk yarışların yapıldığı Osmangazi Hipodromu’nun artık kentin gelişim bölgesinin içinde kaldığını ve kent dışına çıkarılması yolunda talepler geldiğini belirtip şunu söyledi:
“Bursa Konuşuyor toplantılarının birinde hipodromu ele alacağız. Talep ve önerileri kentin görüşü olarak ortaya çıkarıp tavsiye kararı olarak belediye meclislerine göndereceğiz.”
Bursa artık her ay konuşacak!
Bursa Kent Konseyi Başkanı Hasan Çepni, önümüzdeki sürece ilişkin yeni bir planlama hazırlığı içinde olduklarını açıkladı.
Bakış açısı şu:
“Bursa’da konuşulan, halkın rahatsız olduğu önerileri Bursa Konuşuyor toplantılarında olgunlaştırıp ortaya çıkan önerileri değerlendireceğiz. Bu toplantıları da her ay yapmayı planlıyoruz.”
Planlamada…
Çok kültürlü bir kent haline gelen Bursa’da Bursalılık üst kimliği oluşması için kültürel projeler geliştirmeye yönelik çalışmalar da var.
Bursa’nın sabah trafiğinde dikkat çekenler ve kritik öneri
Başkan’ın söylediği şu:
“Bursa’da resmi kurumlarla fabrikalarda mesai aynı saatte başlıyor. O nedenle sabahları belli bir süreçte ulaşım sorunu ortaya çıkıyor. Oysa aynı yoğunluk akşam aynı oranda yaşanmıyor. Çünkü çıkış saatleri farklı”
Bu tespit gerçekten çok önemli.
Hatta…
Yaşanan trafik sorunu içinde belki de başlangıç noktası olma özelliğini taşıyor.
Hatta…
Bu noktadan bakarak, toplu taşıma için bir gözlem aktarmak da gerekiyor:
Sabah saat 07.00’den 08.30’a kadar olan süreçte Bursaray istasyonları çok kalabalık oluyor, vagonlar sıkış tepiş yolcu taşıyor.
O saat diliminde yollar boş gözüküyor.
Buna karşın…
Saat 08.30’dan itibaren aracıyla işine gitmek isteyenler yola çıkıyorlar. Bu kez yollarda trafik sıkışıklığı yaşanırken, Bursaray vagonları rahatlıyor.
Hatta…
Bu nedenle yapılan özel bir düzenleme de söz konusu:
Bursaray’ın normalde 10 dakika olan sefer aralığı sabah 07.00-09.00 arası 8 dakikaya indiriliyor. Saat 09.00’dan itibaren tekrar 10 dakikaya çıkarılıyor.
Yollardaki araç yoğunluğu da saat 10.00’dan sonra giderek azalmaya başlıyor.
Görünen o ki…
Mesai saatleri başlangıcında yapılacak bir düzenleme, hem toplu taşımanın omurgası olan Bursaray’ı, hem de yolları rahatlatacak.
Bununla birlikte…
Toplu taşımanın saat 09.00’dan sonra tenhalaşmasına karşın, yollardaki araçların büyük çoğunluğu tek kişiyle yolculuk yapıyor. Daha açık söylemek gerekirse, araçların çoğunda şoförden başka kimse yok.
CHP İl Başkanı’ndan trafik paylaşımı
Örneğin…
Fotoğrafı hafta içinde CHP İl Başkanı Şadi Özdemir sosyal medya aracı Twitter’dan paylaştı. Saat 08.45’te, trafiğin en yoğun saatinde Geçit Kavşağı’nda kamyondan çiçek indirmek için şerit kapatmayı gösteriyor.
Gerçekten trafik katliamı gibi bir şey ve ne yazık ki benzer görüntüler çok fazla yaşanıyor.
Oysa…
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin her şeyi görüp her yere yetişmesi mümkün olmadığına göre, kadrosundaki karar vericilerin de hassas davranmaları gerekiyor.